Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Læs mit salgsbrev og giv mig kritik, tak.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke rigtigt på den med "se mere i vores brochure" - man har så uendelig kort tid til at fange modtagerens interesse - hvis man ikke kort og præcist kan gøre rede for, hvad man kan, og hvor man adskiller sig fra sine konkurrenter - så er det kun meget få, der vil vælge at bruge tid på at læse en brochure.

Personligt er jeg ikke til gimmicks og overskrifter som "så giver i kaffen næste gang" - når jeg modtager den slags breve, når jeg ikke længere end overskriften, før brevet når skraldespanden - jeg ser det som en form for camouflage af det budskab, som afsenderen åbenbart godt ved, ikke holder.

Hvis det var mig, der skulle sende et salgsbrev ud ville jeg komme til pointen med det samme - og skære rent ud, hvad det er, jeg kan, og hvilke af firmaets udfordringer, jeg kan løse. Der er ingen grund til udenomssnak. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:38

Tak for kommentaren Majbritt

Se venligst nyeste skud på stammen.

MVH
Kim Villefrance

2451.Salgsbrev.pdf

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43

Selvom jeg foreslog en ændring af kaffe-overskriften, må jeg give de andre ret i, at det er kikset med en overskrift om noget med kaffe. Det er bedst som nu, at kaffe-forslaget helt er strøget.

Punktopstillinger skal bryde ensforming brødtekst, så det er fint, at du har lavet punktopstillinger. Til gengæld synes jeg, der mangler en overskrift nu. Jeg vil derfor foreslå, at de to afsnit, der starter hhv "Vizar Ingeniørfirma tilbyder konsulentarbejde..." og "Vi samarbejder med..." sættes op øverst. Derved bliver det lettere at adskille punktopstillingernes overskrifter fra selve brevets overskrift.

Som overskrift kan du skrive noget med "Produkt- og produktionsoptimering giver altid bedre økonomi" eller "Bedre økonomi med produkt- og produktionsoptimering" eller noget tredie. Brug lidt tid på at lege med ordene. Som de andre er inde på, er det overskriften, kunderne først læser, så det er her, du skal bruge mange hormoner.

Jeg vil også foreslå at bytte om på punktopstillingerne for "Vores kompentencer" og "Hvad vi kan tilbyde jer". Kunden læser helst, hvad de kan få ud af det.

Husk, som Thomas sagde, at i staves med stort I, når man henvender sig til andre mennesker!

Vær opmærksom på henførende sætninger efter et komma. Det havde du også i det oprindelige forslag. Denne gang skriver du "Finde flaskehalse i jeres produktion, der påvirker jeres omsætning negativt". Men det er ikke produktionen, der påvirker negativt, det er flaskehalsene, der gør det! Du kan fx skrive "Finde produktionsrelaterede flaskehalse, der påvirker jeres omsætning negativt".

"- Projektledelse via underleverandører, så i kan fokusere på jeres kernekompetencerne" - ret kernekompetencerne til kernekompetencer

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:04

Bedre - jeg ville flytte:

Vizar Ingeniørfirma tilbyder konsulentarbejde, der kan lette presset i jeres udviklingsafdeling. Står I med en opgave hvor I er ved at komme bagud i forhold til jeres deadline, eller ved I på forhånd, at I vil have problemer med at nå en kommende opgave i jeres virksomhed, står vi til rådighed med fleksible løsninger der tilpasses jeres ønsker og behov.

Op i toppen - tage punktopstillingen derefter og så afslutte med det sidste tekst

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Skrevet kl. 14:20

Overskrift: Øg jeres omsætning, ved at gennemføre flere ordre

Nu synes jeg det begynder at ligne noget (men det syntes jeg jo også fra starten:))

Jeg synes selv at overskriften fænger, men hvad siger I (nu har jeg lært at "I" er med stort)
Jeg ved ikke om man rammer alle med denne overskrift, da nogle jo selv ville have tid nok til deres projekter, men måske ikke kompetencerne. På den anden side ville de jo ikke kunne gennemføre ordren uden hjælp, så måske rammer den også dem.

MVH

Kim Villefrance

5482.Salgsbrev.pdf

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26

Majbritt Jacobsen:

Bedre - jeg ville flytte:

...

Op i toppen - tage punktopstillingen derefter og så afslutte med det sidste tekst

EJ!!!

Hvordan fan... ved du, om det er bedre???

Nå, men udover at jeg er enig med en irriterende frk. Jacobsen (eller er det fru?) har jeg nok et forslag: Sætningen, der starter "Står I med en opgave... " er meget lang. Den kan forkortes og samtidig gøres hurtigere at læse. Jeg vil foreslå at skrive:

"Står I med en opgave og er kommet bagud i forhold til deadline, eller I på forhånd kan forudsige problemer med at nå en kommende opgave, står vi parate med fleksible løsninger, der tilpasses jeres ønsker og behov."

Du kan se, om det er noget, du kan bruge.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Skrevet kl. 14:30

Jeg ændrede det lige til: Øg jeres omsætning, gennemfør flere ordre.

Man kunne også skrive: Øg jeres indtjening, gennemfør flere ordre.

Dog har man jo ingen garanti for at de øger deres indtjening, synes bare det lyder mere attraktivt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46

Kim Villefrance:

Jeg ændrede det lige til: Øg jeres omsætning, gennemfør flere ordre.

Man kunne også skrive: Øg jeres indtjening, gennemfør flere ordre.

Dog har man jo ingen garanti for at de øger deres indtjening, synes bare det lyder mere attraktivt.

Mjøe, det har du ret i. Du kan ændre ordlyden lidt, så den bliver lidt mere i overensstemmelse med sandheden, fx skrive: "Assistance til øget indtjening gennem flere ordrer" ... eller noget andet...
Husk, at hvis du skriver ordre, er det ental, mens ordrer er flertal.
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:56

Poul Madsen:

EJ!!!

Hvordan fan... ved du, om det er bedre???

Det jeg i al hast prøvede at sige, var at det nye brev, efter min ydmyge mening, var bedre end den første udgave med kaffe og spas - jeg havde ikke gennemlæst det i detaljer, da jeg havde lidt travlt i formiddags, så var ikke lige i position til at komme med dybdeborende feedback - men jeg bryder mig ikke om at et salgsbrev skal starte med punkter.

Men er da ked af at have irriteret dig ;)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:26

Jeg foreslår: Sæt fokus på virksomhedens gevinst ved at bruge jeres service allerede fra de allerførste linjer.

Det skal være meget mere klart, hvad man opnår ved at bruge jer.

Undgå alt for lange sætninger - og få læst korrektur. Stort "I" - og andre småfejl rettes.

Call to action til sidst - opfordring til selv at ringe op - se hjemmesiden - eller i det mindste: Nyd teen!

Jeg synes, det er sjovt med en tepose og er sikker på, at det får folk til at huske brevet. Men det er også lidt forvirrende og risikerer at tage fokus fra sagen. Skal der tepose på, skal der "samles op" på teen/kaffen igen til sidst, (idet man minder om mødet), ellers forvirrer det bare.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)