Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer min virksomhed køber fra kinesiske webshops

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt forumet for svar på netop mit spørgsmål - men kan ikke finde et svar der matcher lige min situation.

Jeg vil starte en virksomhed, der selv køber varer fra kinesiske webshops.

Dvs. mine kunder vil vide de købes i kina, men min virksomhed tager riskoen i forsendelsen, sørger for kvalitetskontrol af varen og sender den selv internt i DK i egen emballage.

Mit spørgsmål - hvordan skal jeg forholde mig til import og betaling heraf?

Satser for told kan jeg finde ved skat - men er dette blot et alm køb fra østen som var jeg privat? Skal jeg ikek opgøre told ved hvert køb?

Jeg vil købe enkelte varer af gangen, som den kinesiske webshop sender til min virksomhed. Vil der være nogen problemer i dette koncept?

pft

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
cereza:


Jeg vil købe enkelte varer af gangen, som den kinesiske webshop sender til
min virksomhed. Vil der være nogen problemer i dette koncept?


Vil det sige at hvis jeg som kunde i din webshop bestiller en vare, så skal jeg vente på at du får varen fra Kina, før den kan blive sendt til mig?
Uden at vide det præcist kunne jeg forestille mig at leveringstiden til mig som kunde vil blive flere uger - og så skal du virkeligt have en konkurrencedygtig pris (eller et unikt produkt), før jeg foretrækker din webshop fremfor en konkurrent. Og en konkurrencedygtig pris har jeg svært ved at forestille mig at du kan ha', hvis du skal have tilsendt enkelte varer fra Kina..

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

cereza:
Vil der være nogen problemer i dette koncept?

Du skal være opmærksom på, at hvis det drejer sig om standardvarer, så har dine kunder 14 dages fortrydelsesret, som du skal være forberedt på at kunne håndtere. Se mere her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/ehandel/Fortrydelsesret-ved-bestilte-varer

Ligeledes skal du være forberedt på at hvis dine kunder betaler med kort, så må du først trække pengene, når du sender varerne til dem. Dvs. at du vil have et udlæg fra du bestiller hos den kinesiske leverandør og indtil du kan sende varerne til dine kunder. Se mere her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/ehandel/Traekning-af-penge-for-vare

cereza:
Mit spørgsmål - hvordan skal jeg forholde mig til import og betaling heraf?

Med hensyn til import, så skal din virksomhed være registreret hos Skat for import, og det kan du læse mere om hos Skat.

Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg forstår din pointe med leveringstiden - og er enig i at det er noget kunden måske har svært ved at acceptere. Men jeg har endnu ikke set en dansk webshop/eller normal butik med varerne til en konkurrencedygtig pris.

Så konceptet kommer til at virke således at kunden ved besked om at varen kommer fra Kina og at der er ugers leveringstid - til gengæld er prisen noget lavere end jeg ser i danske butikker/webshops. Og der er ikke tale om kopi varer eller lign - kan bare forestille mig at de danske butikker/shops har stor avance, hvilket jeg er villig til at skære meget ned, men til gengæld skal kunden vente på varen.

Så min shop skal virke som en mellemvej til at købe billig, men riskofyldt fra kina og købe sikkert men dyrere her hjemme.

Om der er et stort marked for det, ved jeg endnu ikke, men som jeg hører i mit netværk så giver det mening med netop disse varer. og da jeg ikek skal ligge inde med et stort varelager er det begrænset hvor stor min opstarts risiko er.

Jeg er helt med på fortrydelsesretten mm, hvilket jeg er klar på tage mig af, da varerne ikke er store formuer, så vil godt kunne tage det retur i håbet om at sælge det til en anden kunde med tiden.

Import = takker - så er det som jeg forstillede mig.

 

Andre kommentarer hører jeg gerne - vil gerne "gennemhulles" så jeg ved jeg har tænkt på alle aspekter af ideen, inden jeg starter den.

Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage til din pointe også Niklas.

Hvis vi forestiller os at kunden gerne vil vente på dette produkt - er der da nogle regler/forhindringer der gør at jeg køber fra kinesiske webshops i forhold til import/told osv?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

cereza:
til gengæld er prisen noget lavere end jeg ser i danske butikker/webshops.

Husk lige på at du både skal betale almindelig told evt. antidumpnings told  og moms af varen samt evt. punkafgifter.  Udover det skal du betale for at få varen toldbehandlet f.eks tager Post Denmark 160 kr. for en pakke.

Så spørgsmålet er det store sørgsmål jo om du stadig er konkurence dygtigt mere?

 

Ravn

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)