Hej alle i kloge Aminoer. Jeg er på det sidste blevet bombarderet med mails fra alle mulige mærkelige firmaer, som jeg ikke kender og aldrig har haft kontakt med før, som vil sælge mig deres produkter, hvilke ikke har den mindste relevans for mig, og ved at jeg ALDRIG har givet tilladelse til at de må kontakte mig via mail. Jeg har så taget mig tid til at kontakte et par stykker af disse virksomheder, og bedt dem slette min mail fra deres lister, og samtidig fortalt at jeg selvfølgelig opfatter deres mail som SPAM. Flere af dem har vendt tilbage og forklaret at de har "købt " sig til mine informationer af NN Markedsdata A/S, hvor de skriver at citat.: Hvor du i følge NN Erhverv har accepteret at modtage relevante reklame emails", hvilket jeg med sikkerhed ikke har givet tilladelse eller sagt ja til på nogle måder overhovedet. Andre end mig der har oplevet dette, og i givet fald hvad har I gjort ved det ? Jeg tænker lidt at alle og enhver kan jo bare sende en masse spam ud, og så undskylde sig med at de har købt informationerne ved NN Erhverv, og mener da ikke det kan være tilladt, eller er det mig der er helt galt på den ? |
Du skal vist have tilmeldt dig Robinson-listen for at være fri for spam sådan generelt. Jeg mener det var på eogs.dk man gjorde det men ellers kan du Google det.
NN-markedsdata har intet med det at gøre. De giver blot nogle oplysninger videre. Der kan man eksempelvis se selskabers økonomi de sidste 5 år. Ret godt så man sparer tid på en der opfører sig som en gullaschbaron, der forventer man sætter den røde løber udfor en så man får "fornemmelsen" af at en person er fuldstændigt spild af tid. Derinde kan man så se at vedkommende vist er det der kaldes en "selskabstømmer". Tømmer selskabet for penge og skaber et nyt. Godt at spare sin tid dér.