Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NN Markedsdata A/S sælger mine oplysninger.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge Aminoer. Big Smile

Jeg er på det sidste blevet bombarderet med mails fra alle mulige mærkelige firmaer, som jeg ikke kender og aldrig har haft kontakt med før, som vil sælge mig deres produkter, hvilke ikke har den mindste relevans for mig, og ved at jeg ALDRIG har givet tilladelse til at de må kontakte mig via mail.

Jeg har så taget mig tid til at kontakte et par stykker af disse virksomheder, og bedt dem slette min mail fra deres lister, og samtidig fortalt at jeg selvfølgelig opfatter deres mail som SPAM. Flere af dem har vendt tilbage og forklaret at de har "købt " sig til mine informationer af NN Markedsdata A/S, hvor de skriver at citat.: Hvor du i følge NN Erhverv har accepteret at modtage relevante reklame emails", hvilket jeg med sikkerhed ikke har givet tilladelse eller sagt ja til på nogle måder overhovedet. Angry

Andre end mig der har oplevet dette, og i givet fald hvad har I gjort ved det ?

Jeg tænker lidt at alle og enhver kan jo bare sende en masse spam ud, og så undskylde sig med at de har købt informationerne ved NN Erhverv, og mener da ikke det kan være tilladt, eller er det mig der er helt galt på den ?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 02:27

Du skal vist have tilmeldt dig Robinson-listen for at være fri for spam sådan generelt. Jeg mener det var på eogs.dk man gjorde det men ellers kan du Google det.

NN-markedsdata har intet med det at gøre. De giver blot nogle oplysninger videre. Der kan man eksempelvis se selskabers økonomi de sidste 5 år. Ret godt så man sparer tid på en der opfører sig som en gullaschbaron, der forventer man sætter den røde løber udfor en så man får "fornemmelsen" af at en person er fuldstændigt spild af tid. Derinde kan man så se at vedkommende vist er det der kaldes en "selskabstømmer". Tømmer selskabet for penge og skaber et nyt. Godt at spare sin tid dér.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 06:54

Hej Gita

Jamen jo kan da sagtens følge dig, men igen, Jeg har ikke givet dem tilladelse til at vidergive mine informationer. Ved ikke helt om jeg er galt på den eller ej, men er det ikke det man kalder spam, når et firma eller person uopfordret kontakter dig pr mail uden at have fået din accept til det. Syntes da i alt fald at jeg har læst en del indlæg her på Amino om at det er fy skamme og at man ikke måtte kontakte uopfordret uden forud indgående accept.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:02

Thomas har ret. Man MÅ ikke henvende dig til andre via mail når det er med salg for øje.

Thomas du kan evt tage kontakt til NN og høre hvor de har fundet din tilladelse til at sælge din email.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48

Thomas Wichmann:
Jeg har så taget mig tid til at kontakte et par stykker af disse virksomheder, og bedt dem slette min mail fra deres lister,

Hej 

Du har altid ret til at trække en accept tilbage.

Så når du skriver til de forskellige firmaer, som sender dig spam, for at blive slettet fra deres lister, så skal de gøre dette, og i den forbindelse er det fuldstændigt ligegyldigt, hvordan de mener tidligere at have fået din accept.

Samtidig bør skrive til NN Markedsdata A/S og meddele dem, at du ikke ønsker at modtage reklame mails fra dem eller andre som de eventuelt videregiver informationer til.

Du skal sørge for at din kommunikation med disse firmaer er skriftlig, så du har dokumentation. F.eks. hvis du framelder dig via en hjemmeside, så bør du lave en udskrift (som pdf) af de sider hvorpå du framelder dig reklamer.

Hvis du herefter fortsat modtager uønskede reklamer, så har du dokumentationen på plads og du kan herefter klage til forbrugerombudsmanden.

Jeg håber du får stoppet dem.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:09

Ja man kan godt købe informationer vdr virksomheder, deres kontaktpersoner og deres kontaktoplysninger såsom email

Men man ska selvfølig have modtagers accept om man vil sende dem et tilbud.

Og NN Markeddata formidler oplysningerne fra CVR.

Problemet er ikke NN Markedsdata, men deres kunder der ikke er for kvikke... 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 11:45

Tak for alle jeres svar.

Jeg har selv været inde og læse lidt videre på tingene og via NN Markedsdata hjemmesiden kontaktet dem og bed dem slette mine oplysninger.

Fra Hornslet
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:37

Hej Thomas Wichman

NN Markedsdata sælger ikke denne type informationer. Tilladelse til at blive kontaktet af en virksomhed kræver en forudgående accept fra kunden, og disse permissions sælger NN Markedsdata ikke.

NN Markedsdata giver adgang til information om alle danske virksomheder (informationer fra offentlige tilgængelige datakilder), men dette indebærer IKKE at man bare kan kontakte folk pr. email uden tilladelse.

På vegne af NN Markedsdata,

Venlig hilsen

Jan Brøgger Olsen, 61608304

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

Gita Street:
Du skal vist have tilmeldt dig Robinson-listen for at være fri for spam sådan generelt

Helt forkert. Robinson-listen er beregnet for private, som vil frabede sig adresserede (fysiske) forsendelser .

Spam er altid ulovligt.

Du må kun sende mails hvis der er en forudgående aftale om det, enten via en accept på en hjemmeside, på en kupon, telefonsamtale og lignende...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:52

Robinson gælder også telefonisk kontakt.

Virksomheder ska bede om reklamespærr i cvr-registret.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)