Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR, Nummer? 14 år?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeppe

Jeg kan se på jeres indlæg i søger konkrete svar på en masse spørgsmål.

Hvis I tilføjer mig på Skype, vil jeg bedst muligt svare på jeres spørgsmål vdr. opstart af virksomhed som ung og andet relevant vdr. jeres planer.

Min Skype er Kristianlim94

Mvh.

Kristian L.A

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:56

Det kan du tro! - Jeg har søgt dig på skype :).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Som 14 årig kan du ikke starte egen business uanset om du ikke tjener 50.000 kr eller ej!

Du er ganske enkelt ikke gammel nok til at træffe beslutninger af økonomisk karakter, da du ikke råder egne penge endnu.

/henrik

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:13

har da hørt om nogle stykker som er under 18?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Jeppe Deele:

Ja, men hvis du læser had jeg skrev -  så skrev jeg at du som 14 årig ikke har nogen mulighed for på lovlig vis at starte egen virksomhed.

/Henrik

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:20

Henrik Koudahl:

Jeppe Deele:

Ja, men hvis du læser had jeg skrev -  så skrev jeg at du som 14 årig ikke har nogen mulighed for på lovlig vis at starte egen virksomhed.

/Henrik

Teknisk set kan det godt lade sig gøre, hvis du roder med noget der ikke kræver CVR-nummer og din omsætning er lavere end 50.000

Dog får du i alle tilfælde (hvis det online) brug for en over 18 - Da man hverken kan have hosting, have en betalings løsning, eller købe et domæne hvis man er under 18. (I særtilfælde kan du få lov såfremt du har et CVR (godkendt af stats.for) og gøre det i virksomhedens navn.)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47

S.H:
Teknisk set kan det godt lade sig gøre, hvis du roder med noget der ikke kræver CVR-nummer og din omsætning er lavere end 50.000

Hmmm. Det tekniske må da være en lang række overtrædelser. Dels må 14 årige ikke beskæftige sig med selvstændig virksomhed, de må ikke disponere med penge uden forældrenes godkendelse, de må ikke indgå aftaler af økonomisk karakter...... - så jeg har svært ved at se hvordan det "teknisk" skal gøres lovligt....

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

Jeg tror ærlig talt bare at i skal få søgt lidt på google omkring det.

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 23:15

S.H:

Henrik Koudahl:

Jeppe Deele:

/Henrik

Dog får du i alle tilfælde (hvis det online) brug for en over 18 - Da man hverken kan have hosting, have en betalings løsning, eller købe et domæne hvis man er under 18. (I særtilfælde kan du få lov såfremt du har et CVR (godkendt af stats.for) og gøre det i virksomhedens navn.)

Kan du ikke købe webhosting og domæne når du er under 18? 

Jeg er 14, og alle mine domæner og hosting er oprettet i mit navn, og jeg har ikke mødt nogle problemer endnu.

De bedste hilsner
Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 02:25

Henrik Koudahl:

S.H:

Hmmm. Det tekniske må da være en lang række overtrædelser. Dels må 14 årige ikke beskæftige sig med selvstændig virksomhed, de må ikke disponere med penge uden forældrenes godkendelse, de må ikke indgå aftaler af økonomisk karakter...... - så jeg har svært ved at se hvordan det "teknisk" skal gøres lovligt....

/Henrik

Det er noget vrøvl, "de må ikke disponere med penge uden forældrenes godkendelse" det skulle jo betyde at de ikke måtte gå ned og købe slik uden tilladelse fra barnets forældre.. At sælge ting er jo ikke decideret = en virksomhed, en virksomhed er teknisk set bare en "række tal" (CVR-Nummer). 

Frederik Storm -  Jep men du kan også røve en bank og slippe af sted med pengene uden at bliver opdaget.. Du kan ikke indgå en bindene juridisk aftale og det har du gjort da du købte dit domæne. (hvilket selvfølgelig ikke er gyldigt, og dine forældre hæfter højst sandsynligvis hvis du en dag laver ged i den) og jeg siger måske fordi det at det kan være det sted du har registret hos der har ansvar at checke deres kunder. 

Hvordan er det gået med at få udbetalt Affiliate? Dine chancer for at nå igennem her er en del lavere, men er du heldig så kan du. 

Men er det ikke også træls hele tiden at gå rundt med tanken om at ens domæner kan blive frataget etc. Jeg ville I hvert fald få lavet det om.

Noget helt tredje så kan hans veninde få tilladelse til at lave et CVR (teknisk set) om hun gør det er jo så en tredje ting. 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)