Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klimavenlig.dk - fup eller fakta?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er blevet kontaktet af klimavenlig.dk med et tilbud om at optræde på deres side for et årligt beløb.

Da vi aftaler at de kontakter mig ugen efter konfronterer jeg dem med et af mine spørgsmål; "hvorfor skulle folk gå ind på jeres side og finde præcist mig?" - kom der en lang forklaring ud af.

Det endte dog med at vi aftale at de fik lov til at bevise hvad de kunne skaffe af kunder og unikke besøgende til min side over 1mdr.

Vi aftaler at de sætter det op i løbet af aftenen. Efter samtalen skriver jeg til dem, blot for at få bekræftet de aftaler vi havde lavet mundligt, men fik ingen bekræftelse - og har ikke hørt fra dem siden. Er godt 10 dage siden.

Jeg har valgt ikke at nævne priser eller aftale betingelser, hvis nu de skulle vise sig at være reélle nok.

Håber på at høre fra andre der er blevet kontaktet af dem.

Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:48
... det ser ud til blot at være en privat person som laver det her projekt. Men hvor seriøst er det at sælge et produkt, med fine referencer til firmaer for et par tusinde uden det er et registeret firma??

Når man laver whois på klimavenlig.dk får man flg.:

Domain:               klimavenlig.dk
DNS:                  klimavenlig.dk
Registered:           2007-02-28
Expires:              2008-02-29
Registration period:  1 year
VID:                  no
Status:               Active

Nameservers
Hostname:             ns1.gratisdns.dk
Hostname:             ns2.gratisdns.dk
Hostname:             ns3.gratisdns.dk
Hostname:             ns4.gratisdns.dk
Hostname:             ns5.gratisdns.dk

Det er ihvertfald en privatperson som har registreret domænet.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:53
Du får lidt flere informationer ved at slå domænet op hos dk-hostmaster.

Der er 14 links på klimavenlig.dk til andre sites - Alle skal jo godt nok starte et sted, men det er ikke et sted jeg ville betale for at have et link på. Hvordan afgør de om en virksomhed er klimavenlig?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:56
Dato: 30-04-2007 14:53:10 Forfatter: Anders Christensen Du får lidt flere informationer ved at slå domænet op hos dk-hostmaster.

Der er 14 links på klimavenlig.dk til andre sites - Alle skal jo godt nok starte et sted, men det er ikke et sted jeg ville betale for at have et link på. Hvordan afgør de om en virksomhed er klimavenlig?

Min mening med at slå det op var blot at konstatere at der her ikke var noget som tydede på at det var et firma som stod bag.

Der er 14 links, men hvorfor skulle man dog gå derind og lede ;-))

De afgjorde det ved at høre om jeg brugte sparepærer osv. men ja, skulle måske lidt mere end det til. Men med DONG energy som et af de 14 link lyder det jo flot.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:57
DONG står da ellers for en meget stor del af vores CO2 udledning her i landet, det er da ikke klimavenligt? ;-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:59
Dato: 30-04-2007 14:57:13 Forfatter: Anders Christensen DONG står da ellers for en meget stor del af vores CO2 udledning her i landet, det er da ikke klimavenligt? ;-)

- bl.a. derfor at min tillid til dem rammer bunden, og når de så ikke svarer :-))

Andre herinde som er blevet kontaktet af denne person?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:22
Og... hvad har "klimavenlig" lige med kondomer at gøre...? ;-)
Når jeg ser det domænenavn tænker jeg på udluftningskanaler, ventilation, aircondition... omend de tre ting alene er ganske brugbare når "kondomer" bliver brugt flittigt ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 16:31
Dato: 30-04-2007 16:22:00 Forfatter: Lasse Burholt Og... hvad har ''klimavenlig'' lige med kondomer at gøre...? ;-)
Når jeg ser det domænenavn tænker jeg på udluftningskanaler, ventilation, aircondition... omend de tre ting alene er ganske brugbare når ''kondomer'' bliver brugt flittigt ;-)

MVH

godt spørgsmål ;-)) Men meningen, som jeg forstod det, var at lave et index over virksomheder som var miljøvenlige - hvoraf klimavenlig så udspringer. Men engangs brug af kondomer er jo bestemt ikke miljøvenligt, kunne de godt se, så det gik over til måden jeg drev min virksomhed på.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:43
Dato: 30-04-2007 16:31:20 Forfatter: STEENBECK

Men engangs brug af kondomer er jo bestemt ikke miljøvenligt, kunne de godt se, så det gik over til måden jeg drev min virksomhed på.

Han har rigtig haft gang i salgstalenterne..... kan snildt de hvordan han forsøgt at vende alt til sin fordel; jeg er jo ikke gammel forsikringsmand for ingenting ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:08
Til deltagere i debatten - Udtalelse fra Klimavenlig.dk

Klimavenlig.dk er en virksomhed der har som formål at synliggøre klimavenlige produkter. Vores vision er at fremhæve de produkter og firmaer der eksistere i Danmark som bidrager til en bedre måde at bruge klodens resourcer på.

Vi repræsenterer lige nu 60 virksomheder med alt inden for sol, vind, varme, økologi og personligpleje - samtlige virksomheder står vi inden for.

Som nyetableret virksomhed tænker vi stort og er i gevaldig udvikling som alle andre nye ideer i Danmark.

Vi forventer at blive en stor aktør på den danske klimascene - Det er desværre bare ikke gratis, derfor opkræver vi kontigent fra vores deltagere som vi kanaliserer sammen til puljer.

Puljerne bliver brugt på annoncering, markedsføring samt drift - og hos os er det ikke driften der sluger det hele!

Så hjælp os med at blive store, så vil vi kæmpe for en verden der et bedre sted at være!

Med venlig hilsen

Eskild Garde
Direktør

Klimavenlig.dk
Linnedsgade 14A 2.sal
1361 København V

Cvr.: 30-28-77-70
Side 1 ud af 4 (38 indlæg)