Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke muligheder er der med Illustrator CS5?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Kronholm:

InDesign bruges også flittigt i reklamebranchen til tryk. Plakater, kataloger osv.

Nemlig. Den er også i Master Collection sammen med Dreamweaver, Flash mv...

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Nissen:

AngryBird:

Jakob Nissen:

Til webdesign ville jeg bruge photoshop.

Også til logo design?

Det er en smagssag. Hvis logoet ikke skal trykkes eller noget arbejder jeg helst i Photoshop da det er det program jeg har brugt mest. :-)

Smagssag?

Hvad gør du så med hvid personen senere hen skal have det på print, eller bare gøre logoet større lad os sige 150%, tegner du så logoet forfra?

Det er altid bedst at bruge vektor til udvikling af logo da det altid vil kunne bruge til begge ting, samt skaleres så meget du eller din kunder nu ønsker det.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Smagssag?

Hvad gør du så med hvid personen senere hen skal have det på print, eller bare gøre logoet større lad os sige 150%, tegner du så logoet forfra?

Det er altid bedst at bruge vektor til udvikling af logo da det altid vil kunne bruge til begge ting, samt skaleres så meget du eller din kunder nu ønsker det

Enig.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:59

Hvis AngryBird vil lave grafik og lære hvordan man gør dette, er det så ikke smart at gøre det rigtig fra starten af. I stedet for at opfinde den dybe tallerken igen og bruge photoshop til logoer?

– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 9. Oct 11
Indlæg ialt: 78
Fra  Freelance grafiker Jakob Nissen Skrevet kl. 17:05

Alexander:

Jo selvfølgelig skal det laves i Illustrator. Men hvis kunden mener at logoet ikke skal bruges på tryksager og ikke kommer til det ser jeg intet problem i at lave det i Photoshop. Hvis så kunden alligevel fortryder, så kan man foreslå at lave et helt nyt logo. Der er også få som ikke vil have logoet i vektorer og derfor også sjældent at man bruger Photoshop til logo design.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

Jakob Nissen:

Alexander:

Jo selvfølgelig skal det laves i Illustrator. Men hvis kunden mener at logoet ikke skal bruges på tryksager og ikke kommer til det ser jeg intet problem i at lave det i Photoshop. Hvis så kunden alligevel fortryder, så kan man foreslå at lave et helt nyt logo. Der er også få som ikke vil have logoet i vektorer og derfor også sjældent at man bruger Photoshop til logo design.

Tror det måske fordi kunderne ofte ikke kender betydningen af, at have logoet liggende som vektor. Tro mig, de fleste finder ud af det på et tidspunkt.
Så jeg mener, hvis man er seriøs som logoudbyder skall det naturligvis også leveres med vektorfil. Jeg kunne da ikke drømme om, at kunden skulle betale en gang mere, hvis denne måske pludselig skulle komme i tanke om, at ville lave kuglepenne, firmatøj eller lignende.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:11

der er også muligheder med freeware:

http://inkscape.org/ 

et forholdsvis godt vector-tegnings-program

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14

J. Deleuran:

der er også muligheder med freeware:

http://inkscape.org/ 

et forholdsvis godt vector-tegnings-program

Ja, naturligvis. Det kan jo også bruges og er i hvert fald både bedre til formålet end Photoshop

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Nissen:

Alexander:

Jeg er gået freelancer for nogle år tilbage, men har over 10 års erfaring i den grafiske branche.  Aldrig har jeg oplevet en kunde som ikke vil have et logo i vektor, sjovt nok så ved de fleste af kunder ikke hvad vektor eller bitmap er.

Hvis kunden mener at logoet ikke skal bruges til tryksager? <-- og?  det er stadig mere bekvemt at lave dem i illustrator, de fleste nybegyndere hopper med det samme over photoshop, netop fordi man kan lave "seje" billeder, og det er der fejlen ligger, ja photoshop kan mange ting, men illustrator er beregnet til vektor som et logo helt skal være.

Hvis kunden fortryder alligevel? foreslå at lave et helt nyt logo <- what? bliver et logo ikke udviklet til at holde, til at sende de rigtige signaler til virksomhedens målgruppe osv osv.  Er det en måde at snyde kunden på, for at lave et nyt logo? eller laver du det nye logo gratis og giver dig selv dobbelt arbejde?

– Oscar Levant

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 17:20

AngryBird:

Hej Aminoer

Jeg sidder og kigger lidt på de forskellige Photoshop programmer der er, og jeg kan ikke finde rundt, jeg kunne godt tænke mig Adobe Illustrator CS5, men hvad kan det bruges til?

Jeg er helt med på at det er et vektor program, men kan man bruge det til logo designs og web designs ?

Altså kan jeg konentere det om til f.eks wordpress fil?

vh AB

Hej,

Du kan med fordel teste hvilket eller hvilke programmer, der passer bedst til dig ved at downloade en trial version. Når den udløber vil du så kunne købe programmet, der dækker dine behov bedst.

Jobbet jeg havde inden jeg startede scamfighters og mit online galleri var som QA for Adobe. Vel og mærke er jeg ikke teknisk i brugen af programmerne, men sad med Quality Assurance i forbindelse med supporten, men jeg kan fortælle, at vi havde mange kunder, der valgte at downloade trial versionen før de besluttede sig for at købe.

God fornøjelse med det.

Mange hilsner

Heidi

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)