Jeg lader mine kunder vælge selv - og fragten koster selvfølgelig det ekstra ved omdeling! Og mit indtryk er at mine kunder er glade for at kunne vælge.
Hvis en kunde ved at pakkeposten kommer kl 15. Og kunden først er hjemme kl 16. Så kan han først hente sin pakke dagen efter, hvis den bliver sendt med omdeling. Men vælger kunden uden omdeling, får kunden en SMS med besked om at pakken kan hentes straks på posthuset - så kan kunden hente pakken på vej hjem fra arbejde.
Og selvfølgelig omvendt. Ved kunden at han er hjemme når pakkeposten kommer, eller der er andre til at tage imod, så vælger han med omdeling.
Hej, jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvad I andre gør, når I sender med Post Danmark. Både nu, og når omdeling bliver tilvalg i webpack.
Jeg vil helst undgå at give kunderne for mange valg, så indtil videre sendes alt MED omdeling, selvom de fleste sikkert alligevel ender på Posthuset.
Hej Allan,
Jeg driver ikke en webshop, men jeg vil gerne have valget. Årsagen til dette er, at jeg gerne sparer de 20kr (eller hvor meget det nu er) hvis jeg alligevel ved jeg ikke er hjemme til at modtage pakken.
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
Jeg driver ikke en webshop, men jeg vil gerne have valget. Årsagen til dette er, at jeg gerne sparer de 20kr (eller hvor meget det nu er) hvis jeg alligevel ved jeg ikke er hjemme til at modtage pakken.
Personligt ønsker jeg ikke at spare de penge. Jeg vil ikke bruge 20 min på at hente en pakke for at spare 20 kr. Det er min tid for værdifuld til og det mener mange kunder også, hvis man præsentere løsningen for dem. Har man en aftale med Post Danmark er det nemlig billigere at sende til erhverv frem for privat og langt de fleste kunder vælger at få sendt til deres arbejdsplads, hvis man lige husker dem på at de så har pakken hurtigere.
Personligt ønsker jeg ikke at spare de penge. Jeg vil ikke bruge 20 min på at hente en pakke for at spare 20 kr. Det er min tid for værdifuld til og det mener mange kunder også, hvis man præsentere løsningen for dem. Har man en aftale med Post Danmark er det nemlig billigere at sende til erhverv frem for privat og langt de fleste kunder vælger at få sendt til deres arbejdsplads, hvis man lige husker dem på at de så har pakken hurtigere.
Hej Dennis,
Jeg ved ikke om du overså det - men jeg skrev at det kun var i det tilfælde jeg ikke var hjemme alligevel. Hvis der er omdeling og jeg ikke er hjemme, så skal jeg jo alligevel på posthuset og hente pakken. Men der er selvfølgelig også forskel på hvor langt man har til et posthus, jeg har kun 1 km :-)
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
Nu driver jeg ikke en webshop, men vi sender alligevel en del pakker, både b2b og b2c. Vi sender alt med omdeling. Det er mit klare indtryk, at det er sådan vores kunder ønsker det.
Men når jeg har fået pakker har det været med omdeling. I dag hvor de kører pakker om aften til private så er det nok ikke de fleste som kommer til posthuset som i gamle dage hvor der kun var dag omdeling.
Men hvis man er hjemme og man med uden omdeling kunne afhente pakken i en automat så kunne jeg godt tænke mig det nogle gange fordi det gør en mere fri så man ikke skal være hjemme.
Så jeg ville prøve og lave med eller uden omdeling.
Nu er det jo sådan at Post DK har pakke automater i det meste af landet og det gør at man kan hente sin pakke 24 timer i døgnet.
Man ser jo også både store og små firmaer i dag bruger GLS og der har de jo ikke omdeling til private. Så jeg tror at man skal give kunderne et valg. Og på den måde spare penge på leveringen.
Jeg ved ikke om du overså det - men jeg skrev at det kun var i det tilfælde jeg ikke var hjemme alligevel. Hvis der er omdeling og jeg ikke er hjemme, så skal jeg jo alligevel på posthuset og hente pakken. Men der er selvfølgelig også forskel på hvor langt man har til et posthus, jeg har kun 1 km :-)
Jeg vil stadigvæk altid foretrække at få sendt til min arbejdsplads. Jeg bor ovenpå posthuset Men jeg gider stadigvæk ikke gå der ned og stå i kø for at få min pakke.