Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fjerne gammel lim efter folie

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg er ved at klargøre sidste investering til forretningen, en pølsevogn.

Jeg har fjernet den gamle film, med spartel og blæser.

-Men der sidder stadig en del gammel lim, som jeg ikke kan få væk. Er der nogle af dem der også sælger det skidt, der ved hvordan det kommer af igen ;-)

Mekanisk kan det ikke fjernes, underlaget er noglesteder meget sart, (aluplade med larkering) så jeg kan ikke skrabe for meget i det.

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:00
   Peder,

Du kan fjerne det med acetone eller decideret klæbefjerner.

Acetone kan tage limen fra de fleste "low-end" typer af folier. Du skal så blot lige være opmærksom på at den ikke også spiser selve lakken på pølsevognen.

Hvis du er over i de mere avancerede folie så skal du have fat i noget klæbefjerner for at opløse limen.
På nogle af vores rigtig avancerede folier har jeg selv oplevet, at selvom man bruger klæberfjerner, så er limen stadig noget som tager en krig at få opløst .

Hvis du har brug for noget mere info omkring dette, så er du velkommen til at fange mig i MediaMouse.
Mit direkte nummer er 22 72 66 72.

Tilmeldt 28. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:14
Tit kan du også bare tage en hårtørrer, og så bare varme klisteret op - og så skrabe det af - stille og roligt :)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:48
Hej,

Har du prøvet med mineralsk terpentin?

Mvh Nina

Fra Online
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 21:06
Du kan let skrabe det af, hvis du varmer det op med en føntørrer først ;-)

Held og lykke med det hele !!

Tina Jonasen

ThinkInNewAreas

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:30
Som Jesper siger - pas på lakken! Hvis du vil gå forsigtigt til værks, så kan du forsøge med vinduesspray. Det fungerer nogenlunde. Du vil opleve at limen "klumper" sammen, når du forsøger at tørre den af efter at den har fået en tur med vinduesspray. Så metoden er at holde den fugtet med vinduessprayen, også mens du tørrer limen af. Brug evt. en dejstraber (den af plastik) så du ikke ridser lakken.

Alternativet er ganske rigtigt en rigtig limfjerner / afrensningsspray, men den skal du ofte købe i så store kvantum, at du lige så godt kan starte skiltefirma ved siden af pølsevognen :-P

Den med at varme limen op er ikke virksom - den gælder kun, hvis du gjorde det, mens limen stadig sad på folien. Og kun, hvis det er en vandbaseret lim.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)