Godaften alle. Min svoger som er webudvikler med Microsoft teknologier, Dvs. arbejdsløs om 3 måneder som webudvikler. Med jeres erfaring i betragtning, hvad vil I mene hans bedste muligheder er?
God aften til jer alle. |
Muligheder for (snart)arbejdsløs webudvikler
Så jeg prøver igen. Nogle ideer? Er freelance stabilt nok? Vikariater? Selvstændig webbygger? Tak |
Han må finde noget beskæftigelse der kan kompencere for hans tab af indtægt fra webudvikler jobbet. |
Hvis han kan sit kram, skal han ikke bekymre sig så meget, men søge efter et nyt job. Folk der udvikler i asp.net/c#/wpf er der stor mangel på arbejdsmarkedet pt, så det bar med at give den en skalle og skrive en masse ansøgning. Ved siden af kan han gå igang som freelancer og indtil han har en stabil indkomst fra freelance arbejdet, så blive ved med at være fastansat et sted. Det vigtigste af alt er jo og være økonomisk dækket :) |
Han skal da blive ved med at have sit eget ved siden af. Hvis han lavet Microsoft teknologier skulle der ikke være problemer med at få et job. Kender det samme fra min lillebror, han laver det samme, blev fyret og inden for 14 dage var han til 3 jobsamtaler, hvor han fik det ene, og et af de andre steder han va ville også have fingre i ham. Det er intet problem at få job. Jeg får dagligt 2-3 jobs i indbakken kun i Microsoft teknologier (din svoger skal melde sig på jobindex). Hvis ikke han har netværket i orden eller bor evt. i hovedstadsområdet, er det svært at lave freelance. Men det er langt det sjoveste og kan hjælpe ham med at satse mere på sin egen butik. |
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Tak for svaret. Han vil helst undgå en lignende fuldtidsstilling. Deltid ville passe ham fint. Hvordan er det egentligt med deltidsstillinger i den branche? Hvad er bedste vej til at blive freelancer.? Skal man gå igennem bureauer, eller hvad? Han bor i hovedstadsområdet, så det er i orden. Netværket er ikke specielt stort så vidt jeg kan forstå. Hvad jeg kan forstå på ham så vil han gerne bygge sin online forretning/shop op igen, så det bliver hans primære indtægtskilde. Derfor vil han ikke bindes af et fuldtids arbejde... Selvom det nok kan blive nødvendigt. Har du / er du freelance? |
Tak for dit svar. Hvad mener du med freelancer? Jeg troede det var en som sad f.eks. 2 måneder hos en kunde... |
Jeg har da arbejdet som freelancer i årevis, eller underleverandør som man kalder det når man har fået ansatte.. Det er jo bare i princippet at man kontakter en række reklamebureauer med visitkort (en moderne kompetance beskrivelse), og nogle gode start tilbud! Og så er han igang... Det tager ham nok 3-6 måneder at få en okay indtægt hvis han kæmper hårdt, men det er da bedre end 0 kr :-) |
freelancer er en person der har egen virksomhed og påtager sig opgaver for andre men er ikke ansat hos virksomheden. |
Lige præcis :-) Læs eventuelt mere på WikiPedia :) |