Undskyld jeg spørger, men hvis han "kan sit kram" og arbejder med IT, hvorfor skriver du så på vegne af ham. Burde han ikke selv være i gang med at undersøge tingene i samtlige netværk, som f.eks. Amino, LinkedIn og diverse jobdatabaser?
Undskyld jeg spørger, men hvis han "kan sit kram" og arbejder med IT, hvorfor skriver du så på vegne af ham. Burde han ikke selv være i gang med at undersøge tingene i samtlige netværk, som f.eks. Amino, LinkedIn og diverse jobdatabaser?
Det tror jeg nu også at han gør. Jeg vil bare gerne give en hjælpende hånd. Tror ikke en gang at han ved at jeg skriver her, eller at Amino findes for den sags skyld.
Han er hvad man kalder lidt stædig og fuld af stolthed.
Jeg har da arbejdet som freelancer i årevis, eller underleverandør som man kalder det når man har fået ansatte..
Det er jo bare i princippet at man kontakter en række reklamebureauer med visitkort (en moderne kompetance beskrivelse), og nogle gode start tilbud! Og så er han igang...
Så man er underleverandør?
Jeg troede man var tilknyttet enkelte bureauer som sendte en opgaver.
freelancer er en person der har egen virksomhed og påtager sig opgaver for andre men er ikke ansat hos virksomheden.
Nu tænkte jeg også på at man gennem et bureau af en art, kom ud og sidde et par måneder hos en kunde. Det er altid hvad jeg har forbundet med en freelancer.
Jeg har da arbejdet som freelancer i årevis, eller underleverandør som man kalder det når man har fået ansatte..
Det er jo bare i princippet at man kontakter en række reklamebureauer med visitkort (en moderne kompetance beskrivelse), og nogle gode start tilbud! Og så er han igang...
Så man er underleverandør?
Jeg troede man var tilknyttet enkelte bureauer som sendte en opgaver.
Det er vel i princippet det helt samme ? :)
Man du driver jo en virksomhed, uden ansatte, og arbejder for forskellige kunder - det er vel definiationen for freelancer :)
freelancer er en person der har egen virksomhed og påtager sig opgaver for andre men er ikke ansat hos virksomheden.
Nu tænkte jeg også på at man gennem et bureau af en art, kom ud og sidde et par måneder hos en kunde. Det er altid hvad jeg har forbundet med en freelancer.
Det lyder nærmest som en tidsbegrænset stilling :-) Ikke en egenligt freelancer. Men det kan jo sagtens være at det har været ansættelsesvilkårene/samarbejdsaftalen at det der er nogle der arbejder sådan :)
Det lyder nærmest som en tidsbegrænset stilling :-) Ikke en egenligt freelancer. Men det kan jo sagtens være at det har været ansættelsesvilkårene/samarbejdsaftalen at det der er nogle der arbejder sådan :)
Det kender jeg mange som har fået tilbudt og har arbejdet sammen med mange som var tilknyttet virksomheden på samme måde.
Timelønnen er høj, konsulent priser, men man hjælper kunden med den opgave som de nu har brug for.
Der er forskellige måder at være freelancer på. Nogle har netværket og kan selv opsøge og finde kunder. Andre får deres opgaver gennem bureauer. De fleste af de store/spændende opgaver kommer typisk via bureauer da de har et kæmpe netværk og kan byde ind med mange kompetencer.
Begge dele er freelancing, også det at sidde 2-3 mdr hos samme kunde, det er helt normalt. Nogle gange laver du også bare lige 4 timers udvikling. Det svinger meget. Bureauer tager typisk omkring 20% af timelønnen, det er deres fortjeneste - men så er man også selv fri for at finde opgaverne.
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk