Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pakken der blev væk, hvem har ansvaret ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har sendt en pakke som maxibrev, men den er desværre ikke dukket op hos modtager ?

Er det mit ansvar, selvom jeg har skrevet, at jeg sender som brev ved alt under 1000,- og over 1000,- sørger jeg for forsikret pakke. Her var købt for ca. 500,-

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:08
Det kommer an på hvad der er aftalt omkring forsendelse, normalt bærer sælger ansvaret for at varen kommer frem til køber, medmindre det er aftalt at ansvaret overgår til køber når sælger har overbragt varen til fragtføreren (f.eks. postdanmark)

Hvis der intet er aftalt, har du ikke leveret varen og køber har derfor krav på at få en ny vare, eller hæve købet grundet manglende levering og dermed få alle pengene tilbage.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:11
Normalt overgår risikoen ved levering, og hvornår levering finder sted afhænger af om der er tale om en b2c eller b2b handel. Ved b2c er varen først leveret når den afleveres på kundens adresse, mens levering allerede finder sted når varen overdrages til fragtmanden hvis det er b2b - begge dog forudsat andet ikke er aftalt.

Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 14:39
Uha, her er jeg vist helt ny. Ved slet ikke hvad B2b er .....................

Jeg har brugt PostDanmark.

Men under mine vilkår skriver jeg, at hvis kunden ønsker forsendelsen forsikret skal de selv betale diff. mellem maxibrev porto og forsikret porto, og kunden selv skal gøre mig opmærksom på det, men det holder måske ikke ?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:00
B2B (business to business) er salg til virksomheder og B2C (business to consumer) er salg til private.
Hvor vidt de vilkår holder overfor private tør jeg ikke umiddelbart at sige, jeg tror det dog ikke - som hovedregel er de mange forbrugerlove jo lavet for at komme forbrugerne til gode, og derfor ikke noget man bare lige kan skrive sig ud af i sine betingelser.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:11
Jeg anbefaler at du checker om dine betingelser opfylder dansk forbruger lovgivning. På samme måde som du ikke kan aftale en 7 dages fortrydelsesret, er jeg også ret overbevist om at gældende forbruger lovgivning siger at varen ikke er leveret før den er modtaget på kundens adresse og at du dermed ikke kan aftale noget andet. Derfor kan dine betingelser meget vel være ulovlige.

Uanset hvad synes jeg du skal overveje at ændre dine betingelser så kunden får en ny vare hvis den ikke dukker op. Du skal så blot tage højde for dette når du prissætter dine varer eller leveringsomkostninger. Som forbruger er det jo uacceptabelt at betale for en vare som man aldrig modtager.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:53
Dato: 28-04-2007 13:44:14 Forfatter:Pjevs

Jeg har sendt en pakke som maxibrev, men den er desværre ikke dukket op hos modtager ?

Er det mit ansvar, selvom jeg har skrevet, at jeg sender som brev ved alt under 1000,- og over 1000,- sørger jeg for forsikret pakke. Her var købt for ca. 500,-

Før leveringen
Hvis varen forsvinder eller beskadiges, før den bliver leveret til køber, er det sælgers risiko.

altså er det altid sælgers ansvar at kunden får varen, uanset om det er med billig eller dyr fragt.

orbrug.dk : Varen forsvinder eller beskadiges

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:29
Super godt magle :-)

Mente det nok...

Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 14:43
Mange TAK allesammen. Det skal jeg lige have rettet.
Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 23:45
For mere info, tjek Incotherms, her er alle fragt begreber beskrevet!
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)