Jeg nægter hårdnakket, men kommer på vej hjem til at undre mig over, hvorfor det dog måtte være en fordel for vedkommende. Hvis han ikke får en regning, så kan han jo ikke trække det fra i skat?? Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, hvad fordelen skulle være? Vh Peter |
Sort arbejde... Hvorfor?
- 1
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
|
Jeg tror ikke det på nogen måde kan betale sig at gå ud af det spor, det giver næppe andet end bøvl. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
![]() |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
![]() |
HAHAHA god griner.. Men ja der kan som regl være 2 grunde.. 1. manden forventer at kunne få det meget billigere. 2. manden har selv en sort indtægt som han skal have brugt. God weekend /Charly |
|
Hvis det var en privatperson, så ville det nok være med det formål at få det billigere. Men hvis det er et firma, så er det fordi der er nogle sorte penge som ikke uden videre kan konverteres til hvide og derfor ønsker vedkommende at holde det sort. Det er det som er den store ulempe med sorte penge, set med erhvervsmæssige øjne: Det er en form for valuta som kan være svær at få konvertet tilbage igen og derfor vil sorte penge typisk blive ved med at køre igennem som sorte penge. |
Måske er det derfor spilleindustrien går så godt. man kan jo ikke se, hvor meget man har spillet for, men man kan vise sin gevinst seddel, hvis man da får sådan en udleveret. Holger |
Enten bliver udgiften finansieret med indtægter fra sort arbejde eller også er manden idiot. Nu hopper du forhåbentlig ikke med på den, men det morsomme i historien er jo at det nemt giver bagslag. Hvis manden skal ned i sin bank o.l. vil han ikke kunne fremvise et regnskab med de reelle omsætningstal og det kan ødelægge hans kreditfaciliteter. Herudover kan jeg også nævne en historie med penge under bordet i forbindelse med et ejendomsskøb. Pågældende solgte ejendommen 3 måneder efter købet med avance og her kunne han ligesom ikke modregne de udgifter han havde afholdt uofficielt. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann