Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I det - og hvad gør I ?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en ret enkel løsning - og som samtidig er sund og velsmagende: Vi bruger wok´en hver dag til grøntsager, alle mulige slags - nogen gange endda frugt (faktisk ikke så tosset) - dertil frisk pasta (fettuchini)... dertil et stykke indbagt fisk eller kylling, tager ganske kort tid at tilberede - og udelukkende for børnenes skyld om elsker netop indbagt fisk eller kyllingestykker (Gordon Bleu eks.).

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:49
Jeg tror dit egentlige problem ligger begravet her: "Ingen af os har lyst til at skulle stå og lave mad...." og "Endvidere er jeg total handicappet hvad angår madlavning".

Jeg har det lige omvendt. jeg elsker at lave mad. God mad. Og helst fra grunden. God mad tager tid, og jeg arbejder også meget, men i sidste ende er det en prioritering. Jeg har intet imod at bruge 2 timer på at lave aftenssmad og gør det mange dage. Mange gange laver jeg så rigeligt at der også er til dagen efter. Jeg laver en del Pakistansk, Indisk og mellemøstlig mad, og det bliver som regel næsten bedre dagen efter.

Der er naturligvis også dage hvor der bare ikke er tid til at bruge 2 timer på det. Men så er der, som andre også nævner, masser af hurtige muligheder. Lasse nævner Wok''en - den er god, sund og det kan smage forrýgende. Supper er også en glimrende ting. Pasta tager heller ikke mange minutter. Hvis jeg er alene kan jeg også finde på bare at lave en god portion homus, varem et par pittabrød, og riste lidt choritzo pølse. Så har man et virkelig godt måltid på under 10 minutter.

Men alt det her kræver jo at man holder af at lave god mad, og ikke er bange for de mange dejlige råvarer og madlavningsmetoder der findes. Hvis man grundlæggende set hader at lave mad bliver det nok aldrig rigtig godt. Så må man enten leve med ringere mad, eller spise lidt mere ude på gode steder :)
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:44
Hvad med at ansætte en au-pair? De er ikke så dyre i drift, og så får du samtidig gjort huset rent og klaret alle de andre husholdningsopgaver, der skal laves men ingen har lyst til?

mvh
Helle

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:12
Råd 1:
Får dig nogle børn, så prioriterer du madlavningen lidt andereledes

Spøg til side, jeg har det sgu ligesådan men vi tvinger os til det pga. af vores Datter.
Problemet hos os er at min kone som har en del mere tid end mig aldrig har rørt køkkengrej før hun flyttede til danmark. Det resulterede i at jeg først lavede mad, senere hen udviklede hun en god hånd for kinesisk mad (hun er fra Singapore) men da un ikke har rutinen tog ting der max må tage 45min op til 3 timer. Så efter et stykke tid var vi tilbage ved 0. Så kom vores datter.... tjææ.. og nu SKALder bare laves noget ordentligt

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:26
Her er da en oplagt forretningside.

Da der mange, der nedpriotere tiden, til at udtaenke en menu, koebe ind
og bruge tid paa at lave maden, hvad er alternativerne saa i dag... En
hurtig pizza, burger osv. Godt nok er udvalget blevet stoerre med
tiden, men en traethedsfornemmelse for fastfood kan vel efterhaanden
spores?

Jeg kommer til at taenke paa firmaet "Aarstiderne". I samme duer kunne
man saelge nemme opskrifter og halvt faerdigt, evt. afmaalt tilberedt
mad for 3-4 dage af gangen, som blev leveret ved doeren. Ingen siger
jo, at man skal daekke hele landet til at start med, man kan jo starte
i sit lokalomraade og udvidde, hvis konceptet blev en succe.

Afmaalte raavarer, en nem opskrift, levering til doeren, ville i koebe det?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 23:39
Hvor hyggeligt. Vi diskuterer mad på Amino...

Når vi løber ind i at vi får frikadeller 3-4 gange om ugen og er ved at kaste op over manglende inspiration, ja så snupper vi en inspirationsseddel op af krukken.

En inspirationsseddel er en lille notits hvor vi feks. har skrevet "Dansk bøf med løg" eller "stegt flæsk med persillesovs". Hvis vi ikke lige har det i huset vi skal bruge, så bliver der købt ind til det næste dag, og så lever vi af rugbrød med leverpostej så længe.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 00:04
Hulahoppige: Det koncept findes allerede på http://www.retnemt.dk/ - og de reklamerer med, at maden max tager 30 minutter at lave

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 00:25
Aerveligt, at det ikke var den dybe tallerken jeg kom med her. :-)

Men mon ikke det kan goeres i variater, f.eks. de ting der tar tid,
naar man laver mad, er forberedelserne som handle ind, udskaering,
skraldning osv. Blev varerne leveret lige til at smide i gryden, ville
forberedelsestiden netsaettes. Alle vil jo sikkert gerne have friske
varer, hvor alternativet er dybfrost.

Det altoverskyggende problem for de fleste i dag, er tiden og det er den der er noeglen og man vil betaler sig fra.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 10:02
MAD............jeg elsker mad , men er også nogle gange for træt og uoplagt til at lave den........

Da jeg er opvokset med at maden til tider var knap – Besluttede jeg mig for i en rimelig ung alder ALTID at have rigeligt med mad i huset. Derfor har jeg altid et lager af: Hvidløg, løg, æg, ris, pasta, bønner osv, dåser med f.eks. artiskokhjerter, torskerogn, makrel i tomat, flåede tomater, babymajs osv...........og glem ikke alverdens krydderier. I min fryser er der altid kød, skivebrød og restemad.

Så de dage hvor inspirationen er på nul punktet, kan jeg altid bikse et eller andet sammen. Hvis jeg er virkelig uoplagt kan jeg spise nogle af disse ting: Rugbrødssmadder, morgenmadsprodukter, blødkogte æg, 2 koteletter eller en bøf uden tilbehør, tapaz, tomater, carpazio eller en rest fra fryseren - som jeg bare varmer.

Prøv denne lille hygge spise:
Rist nogle skiver brød. Put følgende ting i en blender: 1dåse flåede tomater, hvor væden er hældt fra (minus dåsen ), hvidløg, chili, div. grønne krydderurter (tørrede er ok) salt, peber, olivenolie, balsamico………..smag det til i de rette forhold efter jeres smagsløg. Smør toastbrødet med smør eller kærgaarden eller ingenting – hvis det er sådan i spiser jeres brød. Læg nu tomatblandingen ovenpå brødet og nyd smagen……….. Selv sidder jeg og får mundvand, bare af at skrive opskriften her  det smager skøøøønt og kan også bruges som tilbehør til kød retter eller som fyld i en bagekartoffel.

God fornøjelse og må inspirationen komme over dig

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)