Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underenplov.dk er det for dyrt ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Eller er det bare mig ?

Jeg har netop tilmeldt mig dette fantastiske koncept som er den danske version af fiverr. Jeg har naturligvis oprettet en opgave som der så var en der købte til 80 kr.

Det er også fint nok og opgaven blev udført. Men der hvor jeg studser lidt er at underenplov beholder 30 kr af de 80, dvs 50 kr tilbage og når så skattefar har været der så er det minimalt hvad der er tilbage.

Jeg forstår simpelthen ikke at man laver sådan en koncept og det skal være så dyrt. Nå jeg følger med på siden kan jeg også se at der kun kommer få nye opgaver og brugere hver dag.

Selvfølgelig skal ejerne af underenplov.dk tjene penge, men var det mig der bestemte ville jeg gribe tingene an på en helt anderledes måde.

Jeg ville gøre alt gratis det første stykke tid indtil der er x antal 1000 bruger, derefter ville jeg starte med at opkræve 5-10 kr i gebyr og efterhånden som successen fortsætter vil jeg regulere gebyret så det står mål med servicen og udbuddet.

Det er en skam at se sådan et fedt koncept går så sløvt allerede for starten af og med den omtale de har fået i medierne burde der allerede nu (efter min ydmyge mening) være mange flere brugere/opgaver derinde.

Jeg syntes at tage 30 kr for en opgave til 80 kr er røveri og det kan slet ikke betale sig for mig at have opgaver derinde da jeg kan udbyde dem billigere på f.eks QXL eller andre ligende sites.

Måske jeg har overset noget her ? Om ikke andet så er det lidt feedback til ejerne af underenplov.dk  Comeòn tænk jer nu om hvis i vil have success så spil kortene rigtigt fra starten.

Tilsidst vil jeg også rose og sige at det er et helt igennem godt webdesign og brugerinterface de har diske op med :-)

Hermed kom jeg af med lidt luft og forhåbentlig brugbar feedback!

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:21

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men hvis jeg ikke tager meget fejl hænger det sammen med betalingsløsningen (PayPal) nærmere end stifterens grådighed. Jeg mindes at han i en anden tråd herinde forklarede det.

Det gør selvfølgeligt ikke problemet mindre, og det er så absolut den ellers udmærkede sides største hæmsko.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 13:00

Det kan jeg ikke få til at gå op, nu ved jeg ikke hvilken betalingsmodel de har valgt, normalt plejer paypal ikke at tage mere en få 2-3% af den totale transaktion.

Ellers kunne de måske overveje alternativer som danske ewire (de godt nok langt dyrer endn paypal) eller moneybrookers, eller noget helt tredje ?

Vil da prøve at søge efter den anden tråd.

mvh

Frank

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det virker ret dyrt. Naturligvis er det vel det siden ultimativt skal tjene penge på, men det er lidt højt stadigvæk.

Jeg synes i øvrigt slet ikke om konceptet. 500kr er for højt sat.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:25

Følger lige med her, da jeg er den mest aktive sælger på siden lige nu. :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 13:53

Når prisen er høj, øger det også chancen for at køber og sælger går uden om underenplov.dk

Også ender det måske med at underenplov tjener mindre på med den høje pris

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 13:55

Nogen der ved hvad fiverr tager?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:57

Alexander Baandrup Larsen:

Nogen der ved hvad fiverr tager?

1$ af de 5$ et gig koster.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 14:49

Hvor fedt at i diskuterer det. Jeg vil prøve ikke at komme for meget på bagbenene, så jeg kan få lidt god kritik :)

Der er lidt misforståelser omkring prisen (primært pga. for dårlig kommunikation på siden). Så bare lige for at gøre det klart får man får en 80 kr.'s opgave udbetalt:

Som virksomhed: 62,5 kr. (50 kr. ekskl. moms).

Som privatperson 50 kr.

Det er allerede besluttet at indtjeningen for privatpersoner bliver højere. Jeg forventer den kommer op og rammer prisen inkl. moms for virksomheder. Altså i stedet for 50 kr. i dag, får privatpersoner 62,5 kr. udbetalt for en opgave til 80 kr. Jeg regner med at ændringen i indtjeningen kommer i effekt fra omkring nytår (+/-) - allerede oprettede opgaver som privatperson vil automatisk få den højere indtjening herefter. Dog ikke bagudrettet for opgaver der allerede er solgt.

Frank Rasmussen:
Jeg ville gøre alt gratis det første stykke tid indtil der er x antal 1000 bruger, derefter ville jeg starte med at opkræve 5-10 kr i gebyr og efterhånden som successen fortsætter vil jeg regulere gebyret så det står mål med servicen og udbuddet.

Jeg har bevidst fravalgt den strategi, da jeg mener at det aldrig er en god ide at tage noget fra brugerne som de allerede har fået. Hvis der var flere tusinde brugere og jeg pludselig satte et gebyr på ville der lyde et ramaskrig.

Det er korrekt som der bliver nævnt, at en stor bid af mit gebyr i dag ryger til Paypal. Det er også rigtigt at det kun er et par procent de tager. Men da jeg dækker det 100% af mit eget gebyr og viderefører hele sælgers indtjening uden gebyr, bliver de få procent de tager af transaktionen en forholdsvis stor del af gebyret.

Paypal's gebyrer ligger på:

Ved transaktion ~2 kr. + 3,9% af transaktionen
Ved udbetaling til sælger: 2% af beløbet.

Alle Paypal's gebyrer bliver så dækket af de 14 kr. gebyret ligger på (ekskl. moms).

Det var bare mine input lige pt., jeg vil meget gerne have feedback på det.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 16:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mads.

Jeg er nok ked af at sige at hvis ikke der bliver en større bid af kagen til dem som opretter kagen om det er privat eller erhverv er underordnet, så er det rigtig meget op af bakke. Jeg kan ligeså sige at jeg desværre ikke vil spilde mere krut på underenplov da min fortjeneste simpelthen er = 0 i forhold til den tid jeg bruger på det og det er rigtig ærligt for begge parter.

Din holdning med at du ikke vil lave det gratis fra starten og så senere hen (når det er en succes) begynde at forlange brugerbetaling, er helt helt forkert. Hvordan tror du alle andre sites har skbt success, det er i hvertfald ikke ved at forlange kæmpe gebyrer fra starten.

Jeg er selv ved at få udvilket en markedsportel www.auktionssiden.dk  (bemærk den er under udvikling, mere herom senere) Vi har brugt over 10.000 indtil vidrer af egen lomme med køb af script,webhosting design osv af egen lomme. Hvis folk skulle brug os nytter det ikke at vi begynder at forlange gebyrer for at brugerne skal oprette deres varer de ønsker at sælge. Derfor har vi valgt at alt skal være gratis, hvertfald i starten indtil vi har x antal 1000 bruger og trafik til at vi kan begynde at opkræve blot et lille gebyr således vi kan eksistere og det stadig kan svarer sig for brugeren at sælge deres vare med fortjeneste.

Mener din strategi er helt forkert.

Det er da også en tåbelig måde du anvender paypal på, jeg er sikker på at det kan gøres meget smartere og billigere til gavn for din virksomhed og brugerne.

Som tingene er nu bliver det rigtig meget op af bakke og syntes det er ærligt hvis dit site begynder at ebbe ud stille og roligt, for det er hvad der vil ske hvis ikke du og dine programmører ikke laver en ny indtjeningsstrategi.

Hvis jeg må spørge firkantet. Har din indtjening levet op til estimeret mål på nuværende tidspunkt ?

Har du nået dit estimeret mål af oprettede bruger/opgaver  og eller trafik/konverteringer

Håber du overvejer mit feedback grundigt og tager det op med dit netværk :-)

mvh

Frank

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)