kort og godt, sad og diskuterede en vens idé - er der penge i at lave en hjemmeside der kun sælger traditionel engelsk og fransk cider på nettet eller markedet alt for lille?
Fragten fra england, kan jo være meget dyr og samtidig er der punktafgifter på. Det er lidt af et niche produkt jo.
Kort og Godt, der er penge i alle ideer, selv de tåbeligste. Det er oftest ikke ideen der skal sælges, men din måde at sælge den på... Kunsten er at skabe et behov, hvis markedet ikke lige er der?
Eksempelvis, hvor stort et hit var Cider inden de massive Somersby kampagner... ingen hit, men med massiv markedsføring brandede man det at drikke Cider og nu er det en guldgruppe.
Kunsten er at skabe et behov, hvis markedet ikke lige er der?
Eksempelvis, hvor stort et hit var Cider inden de massive Somersby kampagner... ingen hit, men med massiv markedsføring brandede man det at drikke Cider og nu er det en guldgruppe.
Det er godt at se nogen, skrive om forretningsstrategisk tænkning herinde :-) Jeg vil dog lige tilføje at jeg mener at behovet var der fra start. Der var bare et hul i markedet, hvor folk med et behov var overset. Og massiv markedsføring er jeg helt enig med dig i var nødvendigt i et ellers ret statisk marked for drikkevare-leverandører.