Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der penge i denne idé?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

kort og godt, sad og diskuterede en vens idé - er der penge i at lave en hjemmeside der kun sælger traditionel engelsk og fransk cider på nettet eller markedet alt for lille?

Fragten fra england, kan jo være meget dyr og samtidig er der punktafgifter på. Det er lidt af et  niche produkt jo. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:44

Ja, og du skal også tilmeldes returpantsystemet i DK, plus pantmærker mv.

Jeg aner ikke om markedet er stort nok for kun cider, men du kan jo google lidt og se hvad potientielle konkurrenter fører af varer/udvalg.

Man må også kunne finde flere opl. om søgninger, omsætning osv. på Cider.

Umiddelbart synes jeg det lyder meget smalt - men check lidt på nettet.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:46

Det kommer jo an på hvor mange penge, der er vel penge i alt ;-)

Hvor meget tid og kr. skal i investere i projektet ?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:52

For ordet cider, er der 12100 lokale månedlige søgninger, menjeg vil tro en stor del af dem, søger efter cider som somersby (bare et gæt)

Hvis det kræver emget tid, så meget tid Og omkring 30.000-70.000. Det er uden hjemmeside, da han selv kan sørge for dette.  

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Skrevet kl. 18:54

Det ville jeg ikke invester, det virker voldsomt, hvad går de til ? lagerbeholding, Nets m.v. ??

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:59

Det er det han står og har til rådighed, ikke betydende med at de alle skal bruges. 
Men ja, varelager fylder en del.

Men overordnet set, vil du mene, at man udelukkende kunne sælge cider, med et overskud på 1-2000 til at starte med om måneden?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Skrevet kl. 19:17

Det kan jeg ikke vide, jeg kender ikke markedet for online cider.

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kort og Godt, der er penge i alle ideer, selv de tåbeligste. Det er oftest ikke ideen der skal sælges, men din måde at sælge den på... Kunsten er at skabe et behov, hvis markedet ikke lige er der?

Eksempelvis, hvor stort et hit var Cider inden de massive Somersby kampagner... ingen hit, men med massiv markedsføring brandede man det at drikke Cider og nu er det en guldgruppe.

Mvh

Tommy Duus

Kort&Godt

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:02

Idékonkurrencen Kort&Godt:

Kunsten er at skabe et behov, hvis markedet ikke lige er der?

Eksempelvis, hvor stort et hit var Cider inden de massive Somersby kampagner... ingen hit, men med massiv markedsføring brandede man det at drikke Cider og nu er det en guldgruppe.

Det er godt at se nogen, skrive om forretningsstrategisk tænkning herinde :-) Jeg vil dog lige tilføje at jeg mener at behovet var der fra start. Der var bare et hul i markedet, hvor folk med et behov var overset. Og massiv markedsføring er jeg helt enig med dig i var nødvendigt i et ellers ret statisk marked for drikkevare-leverandører.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:23

Det mener jeg ikke helt. Mange unge kendte og kender stadig ikke til ægte traditionel cider. 
Før somersby cider osv, var der jo "breezers".

Men man kan jo altid diskutere om man skabte et behov, eller om det var folk med et behov der blev overset :-) 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)