Jeg er ganske ny i denne verden, men har i noget tid gået og overvejet at starte en webshop. Desværre har jeg meget begrænset viden selvom jeg brænder for sagen. Så jeg vil gerne spørge jer om hvad I synes, der er vigtigst at have en god viden om før man kaster sig ud i projektet? Og hvad kan man overlade til andre?
Og så er jeg ikke engang sikker på han fik nævnt kompetencer som viden i forhold til dit produkt, kompetencer i forhold til at kunne sælge, hvordan du vil håndtere dine kunder etc.
Der er nogle ting der er fælles for alle med webshops. Det er eksempelvis godt at være i toppen i Google når kunderne søger efter produkter af din art. Denne disciplin hedder SEO, men der er masser af andre som Morten Vadskær nævner.
Den allervigtigste viden du har brug for efter min mening - og den gælder uanset om det er online eller offline: Find et segment du forstår deres synsvinkel på og hvad det er for et problem de har som du kan løse og kan og vil betale for. Du kan have god gavn af enten at have noget merkantil viden eller at være en supersælger. Eller at finde en der er det, så du kan koncentrere dig om hvad du er bedst til.