Nu er jeg udlært møbelsnedker og har arbejdet med møbler i snart 15 år og jeg har set mange 100 stole, som alle ligner hinanden i større eller mindre grad.
Men jeg er ikke advokat, men med mit kendskab til møbeldesign, så er der ikke hold i denne påstand fra Stokke.
Så kunne man jo ikke lave hverken musik,biler eller hvad det nu måtte være.
Se bare på Montana, der er også en del "kopier" som laves fuldt lovligt i Danmark.
Så burde du om nogen vide, at det ik kun er designet på et møbel, som producenten kan beskytte! Ved du om det i denne konkrete sag er designet eller en anden funktionel rettighed, som der er krænket?
Af trådstarters oplæg fremgår det ik, men alligevel kan du konkludere, at Stokke er the bad guys. Quit funny
Af trådstarters oplæg fremgår det ik, men alligevel kan du konkludere, at Stokke er the bad guys. Quit funny
Men du kan jo tage stilling - så det er jo muligt på det foreliggende
For mig har trådstarter jo lagt sig ned ved at returnere - og så skulle Stokke optræde med lidt storsind. Havde trådstarter protesteret voldsomt, var det for mig en anden sag. Der er ikke skygge af passivitet når de har fået stolene retur, har stokke ikke optrådt passivt - men usmidigt og i mine øjne ØV
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
As a commercial gesture we will credit you the 5 Megans that you have returned to Stokke which you can redeem against your next order. Please advise if this is acceptable and we will raise the credit.
Jeg havde jo håbet på et andet svar fra dem, og vil prøve at bare få dem til at give mig vare for pengene.........
Det tilbyder de jo heldigvis helt af sig selv, med mindre altså at de kun sælger den ene slags stole????
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Men du kan jo tage stilling - så det er jo muligt på det foreliggende
Jeg har nu ik taget stilling til noget, blot sagt at trådstarter har en dårlig sag, og at trådstarter skal vælge sine kampe med omhu. Der er ingen grund til, at smide gode penge efter dårlige...
Cookie:
For mig har trådstarter jo lagt sig ned ved at returnere - og så skulle Stokke optræde med lidt storsind. Havde trådstarter protesteret voldsomt, var det for mig en anden sag. Der er ikke skygge af passivitet når de har fået stolene retur, har stokke ikke optrådt passivt - men usmidigt og i mine øjne ØV
Så du mener i ramme alvor, at Stokke bare skal lukke øjnene? Dvs hver gang der er en Amino, som klager over, at nogen har kopieret billeder eller tekster, så skal man bare være glad, når disse er fjernet? For mig bekendt, så skaber de tråde ALTID et utroligt had mod krænkeren, som måske har handlet i uvidenhed?
Men ville du selv acceptere andre tjente penge på dit brand? Dette er sikkert kun en sag ud af mange!
Så du mener i ramme alvor, at Stokke bare skal lukke øjnene?
Det har jeg da vist aldrig skrevet. Jeg har skrevet at når du har fået de 5 stole retur i en så lille sag mod et så lille firma, så er det kulance vejen at sige TAK for stolene og vær langt mere forsigtig med dit valg af varer fremover. Vi tror på du ikke var klar over problemet og regner det for løst. Stokke ønsker god December
Men sådan er vi jo så forskellige - nogle mere automatiske end andre og det gir klare minus point hos mig
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det har jeg da vist aldrig skrevet. Jeg har skrevet at når du har fået de 5 stole retur i en så lille sag mod et så lille firma, så er det kulance vejen at sige TAK for stolene og vær langt mere forsigtig med dit valg af varer fremover. Vi tror på du ikke var klar over problemet og regner det for løst. Stokke ønsker god December
Men sådan er vi jo så forskellige - nogle mere automatiske end andre og det gir klare minus point hos mig
Uden at jeg gider gøre det til en større diskussion, så må de fleste mærkevarer i denne verden have en negativ stjerne i din bog inkl kendte danske mærker som George Jensen, Lego, Rosendahl mm...
Og hvorfor det giver minus i din bog at de krænkes, det forstår jeg ik helt... For har du tænkt over problematikken, hvis de først behandler Fru Olsen på en måde, og bagefter behandler en kunde på en anden måde? Så står de pludselig rent juridisk i et dilemma, som kan koste dem dyrt...
Uden at jeg gider gøre det til en større diskussion, så må du jo hade samtlige mærkevarer i denne verden inkl kendte danske mærker som George Jensen, Lego, Rosendahl mm...
Og hvorfor det giver minus i din bog at de krænkes, det forstår jeg ik helt... For har du tænkt over problematikken, hvis de først behandler Fru Olsen på en måde, og bagefter behandler en kunde på en anden måde? Så står de pludselig rent juridisk i et dilemma, som kan koste dem dyrt...
Selvfølgeligt gør jeg ikke det. Hold nu op med være så pokkers sikker på hvad alle andre mener hele tiden, og hold til din egne meninger som da er ærlige nok at ha
Det er rent vrøvl, at de ikke kan handle individuelt i forhold til stort misbrug af et brand, og så et pyt lille sag hvor krænker hvis det overhovedet er krænker, reagerer med at sende de 5 stole retur - Det afgør de helt selv med deres moral. Jeg gætter på de har et juridisk enhed - muligvis ekstern - som tager sagerne og derfor kører det som det gør uden hensyn.
vh
Selvfølgeligt gør jeg ikke det. Hold nu op med være så pokkers sikker på hvad alle andre mener hele tiden, og hold til din egne meninger som da er ærlige nok at ha
Det er rent vrøvl, at de ikke kan handle individuelt i forhold til stort misbrug af et brand, og så et pyt lille sag hvor krænker hvis det overhovedet er krænker, reagerer med at sende de 5 stole retur - Det afgør de helt selv med deres moral. Jeg gætter på de har et juridisk enhed - muligvis ekstern - som tager sagerne og derfor kører det som det gør uden hensyn.
Jeg spurgte bare? Sorry for det...
jeg forstår slet ik din tilgang til problemet. Stokke køber en stol, deres rettigheder er højest sandsynlig blevet krænket, hvilket de reagere på, de få 5 stole, hvor de skal betale destruktions afgifter og slutteligt har de omkostninger til advokat mm. Og så mener du, at de skal være glade for, at trådstarter har sendt de 5 stole retur. Dvs Stokke skal bære alle de andre omkostninger, som trådstarter har påført dem?
Og ja de fleste køre med eksterne juridiske enheder, da de færreste normale virksomheds ejere har kompetencerne og tiden til selv at behandle sådanne sager...
eg forstår slet ik din tilgang til problemet. Stokke køber en stol, deres rettigheder er højest sandsynlig blevet krænket, hvilket de reagere på, de få 5 stole, hvor de skal betale destruktions afgifter og slutteligt har de omkostninger til advokat mm. Og så mener du, at de skal være glade for, at trådstarter har sendt de 5 stole retur. Dvs Stokke skal bære alle de andre omkostninger, som trådstarter har påført dem?
Ja det er helt korrekt forstået - flot - situationsfornemmelse - som Stokke har råd til - kan tilmed give god omtale frem for dårlig - og jeg ved altså heller ikke om de "er krænkede" men at det i alle fald max har været det i meget lille grad her.
vh
eg forstår slet ik din tilgang til problemet. Stokke køber en stol, deres rettigheder er højest sandsynlig blevet krænket, hvilket de reagere på, de få 5 stole, hvor de skal betale destruktions afgifter og slutteligt har de omkostninger til advokat mm. Og så mener du, at de skal være glade for, at trådstarter har sendt de 5 stole retur. Dvs Stokke skal bære alle de andre omkostninger, som trådstarter har påført dem?
Ja det er helt korrekt forstået - flot - situationsfornemmelse - som Stokke har råd til - kan tilmed give god omtale frem for dårlig - og jeg ved altså heller ikke om de "er krænkede" men at det i alle fald max har været det i meget lille grad her.
Hvor er den gode omtale henne? Og hvor er den dårlige? Jeg tvivler på, at et anerkendt brand nogensinde, vil gå i medierne og fortælle, at de er ligeglad med små krænkelser, som både kan medføre skuffede kunder, fordi de troede de købte et Stokke produkt, men også for tabt salg.
Og så har Stokke råd? Lad os omregne dette eksempel. Lad os antage at de har 100 sager af denne slags årligt, hvilket nok er meget lavt sat.
100 sager x 5000 kr i omkostninger = 500.000 kr i omkostninger fordi andre krænker deres rettigheder. Dertil kommer så omkostningerne til at opretholde deres varemærker mm.
Hvor får de noget for de 500.000+ kr? Det eneste jeg kan se, er at de taber penge, omsætning og branding værdi i stor stil...