Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stokke vil have kr. 10.000,-

Side 8 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Så burde du om nogen vide, at det ik kun er designet på et møbel, som producenten kan beskytte! Ved du om det i denne konkrete sag er designet eller en anden funktionel rettighed, som der er krænket?

Ved du? du er jo af modsatte overbevisning! Det eneste jeg ved er at mange selskaber beskytter deres forretning med metoder som ikke er altid er fine i kanten, især overfor mindre konkurrenter.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ejer nogle rettigheder til musik og film, og jeg bliver dagligt krænket. Jeg har faktisk lige haft fornøjelsen af at en skolelærer har vist en piratkopi af en af mine film til mine børnebørn. Det har jeg så valgt at lade passere, men læs lige videre;

Hvis skolen havde købt filmen, kunne de bruge den i årevis for et beløb på små 5.000 kr.

Nu er 5.000 kr ikke alverden for mig, men netop nu pakker jeg julekurve til fattige familier i Danmark. Det er en smule mere appetitligt end at brække sig. De penge kommer fra de passive indtægter mine rettigheder indbringer. Det er mit valg. Men når læreren vælger ikke at betale, så ved læreren ikke hvilke konsekvenser det vil have for andre. Her stjal læreren altså ikke som han/hun sikkert troede fra en rig stodder eller et multinationalt selskab, - men fra fattige mennesker.

Det er egentligt min pointe. Når vi tror noget, så risikerer vi at tage fejl. 

Side 8 ud af 8 (72 indlæg)