Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms kontrol og livet surt

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der ikke er tale om reel handel er sagen en anden. Da vil en kontrol formentlig også afsløre at sælger heller ikke har indbetalt salgsmomsen.

Er handelen reel, og SKAT iøvrigt kan se at modparten har afregnet salgsmomsen, ja så er der ikke flere ben i det, eller?

På trods af at du har debitorer, betaler du moms af dit varesalg ved forfald. Hvorfor skal du så ikke kunne fratrække købsmomsen?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie....SØK er da ganske givet en betragtning værd.

Har lige haft 2 sager med hælervarer, som faktisk startede som denne.

Så det er bestemt ikke søgt på nogen måde, men virkelighed.

MvH

Peter

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:42

E. Mortensen:
På trods af at du har debitorer, betaler du moms af dit varesalg ved forfald. Hvorfor skal du så ikke kunne fratrække købsmomsen?

Momskaruseller.

A køber for 10.000.000 i et parti i Tyskland. Sælger via sit ApS til B. B får fradrag for 2.500.000 uden at have solgt noget, A går konkurs. A & B deler i porten og B gå konkurs når kurator vil indrive fordringen.

Resultat? - 2.500.000 i statskassen + diverse udgifter til bobehandlinger + et ubrugeligt varelager på 40.000 enheder samlet af romaer i containere.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 21:46
Yes, men da er vi netop ien situation hvor sælger ikke afregner salgsmomsen.

Så er vi da enige, eller hvad :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04

Ja vist - hvis det er en karrusel så har skat jo ret, og det er sikkert det de leder efter. Jeg synes ikke - men det er jo baseret på de få spørgsmål - at køber virker som han er bevidst inde i en karrusel, men eksemplet viser vel køber hvad det er skat kan frygte og hvorfor de checker sådan handler

Jeg er nok heller ikke helt med på hvilket kvartal taler vi om. Skat/moms har reageret, så det må vel være 3 kvartal, så både sælger og køber har indgivet moms angivelse, og køber er ude over tidsfristen for betaling (hvis det er kvartalsvis) så de har vel lidt at gå efter. 

(uden de to momsangivelser ville skat vel ikke henvende sig til køber)

Hvis sælger har betalt sin moms på salget - ville man tro skat ville tage det roligere med at få talt hver enkelt skrue op - så længe det købte blev holdt samlet isoleret og svarede til den oprindelige faktura (måske vægt - måske foto)- så burde man få lidt tid til at tælle op i det mindste - siger jeg bare af bondefornuft?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:58

Hold da op der er gang i spekulationerne.

Jan entrepeneur. DU ser spøgelser.

Jeg kan godt forsikre jer at der ikke er tale om momskarussel eller noget andet Bakken´s  forlystelse.

Dem som er overbevist kan læse videre, de andre kan bare brygge videre på deres teorier et andet sted tak.

Jeg prøver at få råd om hvad jeg kan forvente mig at skulle igennem med SKAT af nogle seriøse iværksættere.

Lad mig starte med moms beløbet. - 580.000 DKK.

Har købt et varelager af tøj, af en meget seriøs sælger som i mange år har handlet detail og engros varer, tøj, sko, accessories, alt som har med mode og gøre.

Sælger vil nu koncentrer sig om engros handels delen af sin virskomhed da han ikek har ligeså meget tid til detail. Han har bl.a. lukket sine 2 butikker. Nu tager han imod bestillinger som han fremstiller for folk i fabriker i udlandet og importerer dem til kunderne med en fortjeneste.

Iøvrigt så har Sælger en pletfri fortid hos SKAT.

Den del af hans lager som jeg har købt omfatter en del restpartier af diverse tøj, sko, T-shirts, Sweatshirts, ure, bælte etc.  Der findes UTROLIG mange blandet artikler som jeg har overtaget med forventning om "pæn" fortjeneste mod at man investerer den tid i det som detail.

Jeg har desuden mulighed for at få alle de varer som bliver et hit., så der er ikke bare tale om udgået varer. Desuden så har jeg planer om bl.a. mit eget design/tøj mærke af jeans, T-shirts, sweatshirts, som sælger kan producere for mig i udlandet.

Jeg har en hjemmeside hvorfra tøjet vil blive solgt, kørende sælgere som jeg var igang med at ansætte, samt igang med  forhandlinger om overtagelse af butikslokaler. 

Så hele det her er startet af at SKAT har pludselig sat mig under loop, Afdeling for økonomisk kriminalitet har  stoppet min udbetaling, og jeg føler at jeg er mistænkt og nææææsten dømt på forhånd,  fordi jeg bliver bedt om at svar på samme spørgsmål igen og igen, samt  fremlægge ting som man normalt ikke har eller får ved en almendlig handel.

Fx. så har SKAT bedt om mine regnskaber, som de fik, og hvori det fremgår tydeligt at fordi at det er restlager af diverse produkter så har jeg fået en del kredit tid,

og Nu- en uge efter- så beder skat mig om dokumentation på betaling, selvom i mit regnskab OG faktura så fremgår det tydeligt at varerne er bogført under kredit kontoen, og på fakturaen fremgår det tydeligt hvorlang kredit tid man har.

Ja, goddaw mand, Økseskaft! alt imens så er det mig det går udover i virkeligheden.

Jeg har tilbudt SKAT at jeg kan komme/ de kan komme til et personligt møde for at belyse sagen nærmere istedet for korrespondance og tidsspilde. Blev mødt af en venlig afvisning som Jo tak, Måske senere. Har seriøst prøvet samtlige gestuser for at vise dem åbenhed og gennemsigtighed- UDEN HELD.

De beder mig om at opgøre lagret med 35000 artikler, inden at jeg kan gå videre med min virksomhed.  Har endda  tilbudt SKAT om at komme og inspicere mit lager først, hvis de efter besøget stadig mente at jeg er nødt til at tælle alt op så gjorde jeg det gerne, hvis ikke så er alel glade. Men nope! SKAT er ligeglade. De holder sig til paragrafer istedet for at lave en individuel vurdering fra sag til sag.

Jeg startede denne tråde med at bekræfte at jeg er så enig i at der skal være kontrol af virksomheder, og at man skal gå efter svindlere, og med den ligegyldighed for mit tilfælde som jeg oplever fra SKAT (ØKOKRIM) når jeg ved at jeg har rent mel i posen, så kan jeg kun blive forarget over at de ikke har nogen rigtige moms svindlere at fange istedet for det det her. 

Endnu engrund til at jeg føler en unfair sagsbehandling og mangel på forståelse.

Er det bare mig eller synes I også at det er lige hårdt nok at første gang jeg "tager handsker på", så skal jeg møde Mike Tyson ;( (økokrim)

Håber at mit indlæg her har fået konspirations teoretiker om at finde andre tråd at koge videre på end mit. ;)

Ps- jeg har fået min revisor til at styre sagen overfor SKAT, og jeg har desuden bedt i det sure æble og er i fuld gang med lager optællingen, så det forhåbentlig kan opfattes som samarbejdsvilligt fra SKAT´s side, med håb om retur ditto.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 23:07
ANAHAS

Som det tidligere er skrevet i tråden så har SKAT ret til at kræve dokumentationen.

Nu er du i gang med at opfylde deres ønsker, og så må vi håbe at de stiller sig tilfreds :-)

Det er et væsentligt beløb du skal have refunderet fra SKAT, og belært af tidligere erfaringer er de forsigtige.

De kunne så lære at anvende en mere pædagogisk vinkel i stedet for at give indtryk af økonomisk kriminalitet etc.
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:34

ANAHAS:
Jan entrepeneur. DU ser spøgelser.

Overhovedet ikke. Vi hyggesnakker bare indtil du kommer med tallene... og 580K anseeligt for en nystartet, så det er fint med mig med den kontrol. Men forstår da din irritation, men du får pengene når du får afleveret tingene, så det er vel ok likviditettilskud at arbejde lidt for.

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28

Jamen jeg har som troet dig hele vejen - men har du på kredit købt for 2.9 Mio og momsefar skal af med 580.000 kr så vil de være opmærksomme på alt og så synes jeg måske ikke 10.000 kr for at få talt noget der før eller siden skal tælles er så slemt. Jeg ville ty til den med 5 raske skoledrenge

Benyt nu lejligheden til at få orden i det-  nummereret de forskellige ting så de er nemme at katalogisere og sælge - få dem anbragt sikkert mod fugt og få dem forsikret (der var det med at tælle sikkert igen et krav) - held og lykke med projektet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 10:18

Det ville i min optik være rent selvmål af SKAT, ikke at undersøge sagen nærmere. Det at du er en nystartet virksomhed der angiver så stor en negativ moms skal få alarmklokkerne til at ringe i SKATs systemer, og sætte en undersøgelse for en potentiel momskarrusel i gang.

Hvis du ved med dig selv, at der ikke er noget at udsætte på dig og din virksomhed så ville jeg ikke være så nervøs for deres besøg - måske hellere sende dem en tak for allerede nu at få styr på dit lager Wink

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)