Hold da op der er gang i spekulationerne.
Jan entrepeneur. DU ser spøgelser.
Jeg kan godt forsikre jer at der ikke er tale om momskarussel eller noget andet Bakken´s forlystelse.
Dem som er overbevist kan læse videre, de andre kan bare brygge videre på deres teorier et andet sted tak.
Jeg prøver at få råd om hvad jeg kan forvente mig at skulle igennem med SKAT af nogle seriøse iværksættere.
Lad mig starte med moms beløbet. - 580.000 DKK.
Har købt et varelager af tøj, af en meget seriøs sælger som i mange år har handlet detail og engros varer, tøj, sko, accessories, alt som har med mode og gøre.
Sælger vil nu koncentrer sig om engros handels delen af sin virskomhed da han ikek har ligeså meget tid til detail. Han har bl.a. lukket sine 2 butikker. Nu tager han imod bestillinger som han fremstiller for folk i fabriker i udlandet og importerer dem til kunderne med en fortjeneste.
Iøvrigt så har Sælger en pletfri fortid hos SKAT.
Den del af hans lager som jeg har købt omfatter en del restpartier af diverse tøj, sko, T-shirts, Sweatshirts, ure, bælte etc. Der findes UTROLIG mange blandet artikler som jeg har overtaget med forventning om "pæn" fortjeneste mod at man investerer den tid i det som detail.
Jeg har desuden mulighed for at få alle de varer som bliver et hit., så der er ikke bare tale om udgået varer. Desuden så har jeg planer om bl.a. mit eget design/tøj mærke af jeans, T-shirts, sweatshirts, som sælger kan producere for mig i udlandet.
Jeg har en hjemmeside hvorfra tøjet vil blive solgt, kørende sælgere som jeg var igang med at ansætte, samt igang med forhandlinger om overtagelse af butikslokaler.
Så hele det her er startet af at SKAT har pludselig sat mig under loop, Afdeling for økonomisk kriminalitet har stoppet min udbetaling, og jeg føler at jeg er mistænkt og nææææsten dømt på forhånd, fordi jeg bliver bedt om at svar på samme spørgsmål igen og igen, samt fremlægge ting som man normalt ikke har eller får ved en almendlig handel.
Fx. så har SKAT bedt om mine regnskaber, som de fik, og hvori det fremgår tydeligt at fordi at det er restlager af diverse produkter så har jeg fået en del kredit tid,
og Nu- en uge efter- så beder skat mig om dokumentation på betaling, selvom i mit regnskab OG faktura så fremgår det tydeligt at varerne er bogført under kredit kontoen, og på fakturaen fremgår det tydeligt hvorlang kredit tid man har.
Ja, goddaw mand, Økseskaft! alt imens så er det mig det går udover i virkeligheden.
Jeg har tilbudt SKAT at jeg kan komme/ de kan komme til et personligt møde for at belyse sagen nærmere istedet for korrespondance og tidsspilde. Blev mødt af en venlig afvisning som Jo tak, Måske senere. Har seriøst prøvet samtlige gestuser for at vise dem åbenhed og gennemsigtighed- UDEN HELD.
De beder mig om at opgøre lagret med 35000 artikler, inden at jeg kan gå videre med min virksomhed. Har endda tilbudt SKAT om at komme og inspicere mit lager først, hvis de efter besøget stadig mente at jeg er nødt til at tælle alt op så gjorde jeg det gerne, hvis ikke så er alel glade. Men nope! SKAT er ligeglade. De holder sig til paragrafer istedet for at lave en individuel vurdering fra sag til sag.
Jeg startede denne tråde med at bekræfte at jeg er så enig i at der skal være kontrol af virksomheder, og at man skal gå efter svindlere, og med den ligegyldighed for mit tilfælde som jeg oplever fra SKAT (ØKOKRIM) når jeg ved at jeg har rent mel i posen, så kan jeg kun blive forarget over at de ikke har nogen rigtige moms svindlere at fange istedet for det det her.
Endnu engrund til at jeg føler en unfair sagsbehandling og mangel på forståelse.
Er det bare mig eller synes I også at det er lige hårdt nok at første gang jeg "tager handsker på", så skal jeg møde Mike Tyson ;( (økokrim)
Håber at mit indlæg her har fået konspirations teoretiker om at finde andre tråd at koge videre på end mit. ;)
Ps- jeg har fået min revisor til at styre sagen overfor SKAT, og jeg har desuden bedt i det sure æble og er i fuld gang med lager optællingen, så det forhåbentlig kan opfattes som samarbejdsvilligt fra SKAT´s side, med håb om retur ditto.