Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotoudstyr

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne investere i noget ordentligt og brugbart fotoudstyr. Jeg tænker ikke så meget i kamera, men mere lys og evt. en lyskasse. Jeg har læst om Cubelite, men er det en god løsning ? Er der evt. nogle, som bruger det og kan anbefale det ? Jeg har også overvejet om man selv kan bygge noget, men bliver det godt ? Hvilket lys vil I anbefale som er godt, men som ikke koster en formue..

Altså kort sagt kom med jeres gode råd, hvis man skal ud og investere i noget udstyr, som kan tage nogle ordentlige produktbilleder (tøj).

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 07:33
Vi har hos os i starten brugt det vi havde af udstyr altså et alm. digital kamera og en hvid plade tilopsætning af emner på, men dette var ikke nogen god løsning.

Det vi så gjorde var at købe et lystelt ikke en Cubelite men en der minder om den, gik så igang igen, men her faldt vores alm. kamera til jorden, så vi investerede i et nyt kamera, som var et semi proffessionelt kamera Canon EOS D30 med en TAMRO 17-50 mm linse på samt en ordentlig flash Canon580EX så prøvede vi igen at tage billeder i lysteltet, med arbejdslamper på siderne (dem på den gule stander i Silvan) og det var helt vildt så stor forskel det gav, du kan se vores nogle af vores sko billeder her:

http://www.ongoing.dk/product.asp?product=14

Det vi også fik ud af at investere i et semi prof sæt var at vores udendørs billeder fik liv og skarphed, som dem der er på vores hjemme side, der er ikke nogle af de billederne der er behandlet andet end størrelse og beskæring, så tidsmæssigt sparrede vi også rigtig meget, det omtalte sæt ligge i ca. 15-16000 kr på udsalg, men det man sparre i forhold til et firma der skal gøre det er jo enormt også har man det altså en gang for alle.

Du kan sagtens bygge et lystelt selv, hvis du har en papkasse i den rigtige størrelse, skære hul i siderne og et hul i front hænger nogle gamle hvide lagner på siderne, stille dit lys op fra siderne og skyde dine billeder fra front, husk at beklæde kassen invendig med A4 papir eller noget andet hvidt baggrund.

Læste også om nogle der havde bygget et lystelt af elektrikker rør (du ved de hvide man trækker ledninger i) og hang lagner op på dette, denne er nok mere holdbar i længden, men tager nok også en dagstid at lave

Håber det gav lidt ideer.

Michael

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 07:43
Hej Maibrit

prøv at se på dette link. Der er én, der har bygget sin egen cubelight / diffuser box. Dog kan man sige, at det er noget af et skrummel at have stående i forhold til en "rigtig" en af slagsen, som kan foldes sammen til en flad rund ting i en taske. Og i forhold til investeringen i et kamera, så er cubelight-investeringen jo ikke så stor endda.
http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=732

På min hjemmeside kan du i øvrigt i galleriet se billeder taget i en cubelight !

/Kamilla

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:55
Hej Majbrit

Et godt site om productfotografering:

Jeg har selv kigget lidt på Cubelight, og jeg tror det er en rigtig god løsning, men som nævnt kan man også lave noget selv. Vliseline som fås i sybutikker har været nævnt som et rigtigt godt materiale at sende lyset igennem. Arbejdslamper fra Silvan lyder som en rigtig god idé hvis de har halogenpærer (hvilket jeg formoder). Halogen giver et rent hvidt lys der er vigtigt under fotografering, og det gør det nemmere at se hvorledes skyggerne falder når lamperne kan være tændt hele tiden.

Fandt lige dette link om hvordan man laver diffuser box:

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 08:23
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 13:37
Nu kan jeg jo se at Jesper forhandler de ting som jeg nævnte, så han kan vel diske op med lidt Aminopriser på hans www.digital-spejlrefleks.dk 

I er yderst velkomne til at spørge om fordele, ulemper og priser på diverse spejlrefleks udstyr. Hvis muligt finder jeg gerne en god pris, men avancerne er så uhyggeligt lave at jeg ikke på forhånd kan love en rabat, Men spørg, det skader aldrig ;-)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:46
Tak for jeres gode råd.. Jeg har kigget lidt omkring og det eneste, som jeg er helt sikker på, er at jeg skal kunne opnå en ren og helt hvid baggrund. Som det er ligenu, så sidder jeg og fjerner den grålige baggrund på mine billeder og det er i bund og grund det, som jeg er træt af. Og som jeg har forstået det, så er det netop det, som en Cubelite kan hjælpe med og den fås jo med lys og det hele (skal man forresten ikke have 2 lamper ? - eller kan én virkelig klare det?)

Jeg skulle måske tage fat i dig Jesper, for at få et godt og prof. råd, -for der skal bare ske noget inden næste kollektion vælter ind ad døren til august !!!

Jeg må sige, at selvom det måske er let nok at lave sin egen kasse, så har jeg altså ikke så meget mod på det.. Jo, en papkasse, kunne jeg da nok få flækket sammen til noget, men ellers er jeg altså ikke den store "handywoman"

Hvis I har flere gode råd vedr. produktfotos, så kom endelig med dem...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:30
Hej Majbritt

Mht den hvide baggrund, så kan jeg godt følge dig. Men så kan du jo vælge at sætte produkterne op imod en skrigende baggrundsfarve som grøn, blå etc. Det skal bare være en farve der er i stor kontrast til produktet. Så burde du ganske hurtigt kunne udskifte den blå farve med en hvid i PhotoShop. Du kan også vælge at give dine produktbilleder en zoomfunktion så dine kunder kan zoome helt ind på sygninger etc.

Hilsen Morten

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:52
Hej Maibritt

Prøv at gå på hjemmesiden www.obt.dk der kan du købe cubelights i forskellige størrelser, baggrundspapir, lamper etc etc. Og du kan også få rigtig gode råd.

Manden i butikken er en ældre herre, der gerne giver gode råd, også selv om man ikke er prof. fotograf!!!

Butikken ligger i Vanløse og har åbent for besøg på kontoret, hvor der også er udstillet varer hverdage mlm 10 og 16 mener jeg

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 13:28
Hej Christobel

Hvis du finder en Cubelight der er stor nok til at tøj + evt. giner kan være i den, så tror jeg det er en perfekt løsning for dig. Dvs. så hvid baggrund som det nu kan fås uden fotoshop. En klinisk hvid baggrund er nok svær at opnå, og med kun een lampe vil du nok kunne se en svag skygge, og det kan en ekstra lampe være med til at fjerne.

Jeg har endnu ikke selv erhvervet mig en, men sidst jeg var på udkig fandt jeg også frem til www.obt.dk som nogle af de mest veludstyrede.på området. De kan nok råde dig mht. antallet af lamper.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)