Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotoudstyr

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-04-2007 13:27:44 Forfatter: Jesper Jørgensen
 En klinisk hvid baggrund er nok svær at opnå

Man kan jo bare fritlægge bagefter - og hvis man ikke gider selv, kan man bruge www.uclip.dk, som er hamrende effektive og meget prisvenlige.

mvh Hans

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har også fritlagt alle mine billeder (næsten) indtil videre, men det er dette arbejde, som driver mig til vanvid  Det tager al for lang tid (forholdsmæssigt) og der er ca. 400 pr. sæson... Selvom jeg så  fik en rigtig god pris på lad os sige en "flad tyver",  så ville noget ordentligt udstyr jo hurtigt være tjent sig hjem + tiden.. Den tid ville jeg jo hellere bruge på mine kunder end på alle de billeder... Hvis det blot var nogle stykker, så ville jeg ikke have noget imod at skulle "pille" lidt ekstra, men ikke så mange

Jeg har dog gennemlæst mange af jeres links og jeg har allerede lært noget nyt og finindstillet mit kamera. Og det er allerede blevet bedre, men der mangler bare lige det sidste... Så jeg tror at jeg køber en Cubelite med 2 lamper - har allerede læst en del om den og det lader til at være det rigtige, men jeg vil dog gerne være helt sikker på at jeg kan få den helt hvide baggrund ? Jeg syntes at det er pænest, når der er tale om tøj, da hvidt jo går til alting.. Jeg har set eksempler på en "gammeldags intenet blå" (aner ikke hvad den hedder) sat sammen med en grøn og gul stribet bluse.. Jeg ville ALDRIG købe den bluse  Jeg blev helt forskrækket LOL

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:29
Hej Maibrit

Se bare at kom ud at shoppe!

Du KAN få den hvide baggrund. Dog skal du ikke blive "bange", hvis det hele pludselig bliver mærkelig gul/rød i farven. Det er fordi dit kamera ikke "ved", at der er ekstra lys på. Derfor skal du enten indstille hvidbalancen (hvis dit kamera kan det) og ellers er det hurtigt at ordne i efterbehandlingen. Hvis du bruger photoshop, så går du i "levels" hvor der så med et lille "pen-værktøj" kan klikke på den neutrale farve i billedet, og så retter farerne sig automatisk til.

hmmm - det er vist nemmere at spørge, når/hvis du står med problemet. Send en pm, hvis du skulle få brug for hjælp med at få det hvide hvidt!

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 23:39
Hej Kamilla

Mange tak for dine gode råd og dejligt at vide at man kan få hjælp, hvis det skulle gå helt galt. En af de sider, som Jesper henviste til viste netop det der med hvidbalancen og det har jeg netop "leget" lidt med i dag.. Og hold da op. Sikke en forskel, men den er godt nok følsom, måske netop fordi jeg prøvede det i alm. lys og det svinger jo, som bekendt, en del.. Derfor vil jeg også gerne have noget, som bliver ens hver gang.. Så jeg tror at jeg må have fat i "den ældre herre fra Vanløse" en af dagene, -så kan han måske også hjælpe med hvilken størrelse den der Cubelite skal have.. Jeg bruger sjældent en gine, for selvom det ser godt ud, så er min erfaring, at det ikke sælger mere, end hvis tøjet blot ligger fladt - ihvertfald ikke hos mig, -så mon ikke at en 90x90 er nok ? (Så kan jeg også godt have mine børneginer deri.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 23:42
Hej Morten

Du skriver noget omkring en zoom funktion på mine billeder.. Jeg bruger jo en Scannet shop og de tilbyder ikke sådan en løsning.. Det ville jeg ellers gerne have (læs: vildt meget)  Men måske nogen her ved om man kan få en sådan når man har en Scannet shop ??? Og altså en løsning, hvor man ikke skal kode og pille ved hvert eneste billede...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 23:46
Hej Jesper

PÅ en af de sider, som du anbefalede mig, står der også noget om disse lystelte. Det er en EZCube. Ved du om de forhandles i DK ? Der var et link til en shop med dem og det ser ud til at være billigere, men kender du dem og er de det ?

Spørge-Jørgen ??? Hvem - MIG ?????

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:08
Hej, et godt råd fra en der har prøvet det selv. Det ersvært at få gode produktbilleder i starten, men du skal blot forsætte - det kan godt lykkedes. Her i foråret og om sommeren er det en rigtig god ide at gå udendørs. Undgå timerne imellem kl. 11:00 og kl. 14:00, da er lyset ganske enkelt for skarpt, også for gode kamera.

Om du skal bruge det ene eller det andet lys indendørs er en smag sag. Jeg kan fortælle dig at en hvid parably, kan købes for meget små penge hos en fotohandler, og en god stærk lampe, 500 W eller derover, så er du kørende, men det kræver lige at du finder ud af det med skygger og afstand, for der bliver varmt ved tøjet og du skulle jo nødig brænde det af. Min vurdering af afstand vil være mellem 1 og 1,5 meter afhængig af størrelsen på det emne du skal fotografere.

Jeg håber at du får held med dit projekt.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:00
Må jo hellere lige fortælle at nu har jeg bestilt udstyr hos Ole Bruhn (obt). Et lystelt med 2 lamper. Det mente han var den bedste løsning til en "amatør" fotograf. Det optimale efter hans mening er stadig et setup med Flash, men jeg er bange for at jeg ikke kan styre det, så nu bliver det altså den anden løsning.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)