En statistik baseret på de enkelte fags karakterer er den bedste målestok og kan ikke gradbøjes. Dem der klarer sig er det jo fint for, det er dem der ikke klarer sig der er problemet, og de vil ikke kunne formåe at bringe velstand eller vedligeholde velstand i dette samfund hvis de tabes fra de er 14 år. Generelt set er alt andet mere interessant end skolen når man er 14. Personligt brugte jeg flere timer på fritidsinteresser en skolegang og lektier i den alder, for mig var skolen blot et sted jeg skulle være for at komme i gymnasiet, men det var hamrende uinteressant da alt blev gennemgået 10 gange. Jeg havde meget meget let ved tingene, og prioriterede derfor efterfølgende i 8. klasse min dag, for hvad jeg fandt nødvendigt at deltage i og ikke deltage i. Det var ikke velset, og beskeden var klar. Ret ind eller du kommer ikke videre i dit uddannelsesforløb. Så jeg måtte møde hver dag i 1½ år, men jeg er glad for den dag i dag at der blev sat et ultimatum, for ellers havde jeg nok været en af dem med rygmærker i stedet, da der hvor jeg voksede op og i min omgangskreds dengang, der var det ligefrem et avnested for den slags.
|
Som et sidste svar i denne tråd, hvor vi åbenlyst har forskellige holdninger, samt forskellige opfattelser af hvad der bliver skrevet, og hvad der er acceptabelt for den enkelte, så vil jeg alligevel slutte af fra min side med manér. Ikke at jeg har ret, eller for den sags skyld, tilnærmelsesvis ret.
Men vi står i den situation at vi ér forskellige mennesker, og har forskellige holdninger.
@Jan - du bidrager med mange positive ting, inklusiv dine indlæg i denne tråd. De fleste er informative, og kan bruges til noget. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at du personligt har skrevet "føj" - nej det var Peter der skrev det, og det var det den skulle placeres. Jeg mener stadig ikke at man skriver føj, i den sammenhæng med mindre man står ved det man gav udtryk for - nemlig at OTR ville "tage"/"snuppe" Rasmus' sparepenge.
Det eneste jeg i den sammenhæng mener er, at der ikke er tilstrækkeligt evidens til at kunne komme til denne konklusion. Det er ikke at være blåøjet, det er at være fair. Jeg mener ikke det er fair at indirekte kalde manden for svindler, uden at han på noget tidspunkt har indrømmet dette, og der ej heller har været nogen Amino'er der er blevet snydt af ham. Skulle der være en anden mening, og der er belæg for dette, så sig gerne til.
En anden ting er, at jeg betragter din "letløselige gåde", som lidt af en provokation, og det er uden egentlig at forstå sætningen i sig selv. Jeg er 23 år, og betragtes som ung, men sætningen du skriver angående den udfordring er enten skrevet direkte forkert, og er slet ikke møntet på mig, selvom du skriver "du" - ellers er det nok bare generationen der skiller os ad.
Jeg gad nu godt vide hvilken udfordring der er "vi unge" har.
@John Sommer - Peter skriver uendeligt meget godt indhold til Amino, og hjælper ufatteligt meget - ja han har sågar hjulpet mig et par gange i nogle tråde. Men jeg har på intet tidspunkt nedgjort ham, og vil ej heller synke til dette niveau. Men fordi han bidrager med så meget godt, er det jo ikke ensbetydende med at man behøver have den samme tilgang til tingene som han har - og det er sagt uden at bedømme hvorvidt jeg, eller ham bedømmer situationen bedst, og det er i og for sig også irrelevant.
Du har ret i at Martin Thorborg skriver at man skal passe på sig selv, hvilket er rigtigt. Der findes rådne æbler, og bær imellem de solmodne frugter, så der er jeg enig.
@Peter - Revisor - Jeg håber på intet tidspunkt at jeg har skrevet noget, som du finder personligt, eller nedværdigene.
Andet..
Jeg har ikke hørt nogen klage over OTR, og jeg har heller ikke læst at han vil have nogen penge for noget. Jeg har derimod læst at han vil rådgive Rasmus, og at han har 100.000 ekstra i måneden, som han gerne vil investere. Man aner ikke hvem han er. Lyder det suspekt? Ja. Men har han gjort noget? Nej.
I må have en fantastisk aften, nu skal jeg arbejde lidt :-)
Med Venlig Hilsen
Morten