Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dreng 14 år virksomhed

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil gerne starte egen virksomhed. Jeg er 14 år gammel, og jeg har faktisk allerede overvejet, hvad det er jeg gerne vil starte, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal komme igang. Selvom jeg ellers tror, det kunne være rigtig sjovt. Jeg har drømt om at gøre det siden jeg var 7 år gammel, og ind imellem har jeg fået en masse ideer, til ting jeg kunne iværksætte. Så det ville virkelig være fedt hvis der var nogle, som kunne give en ide til hvordan jeg kan komme igang. :D

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:41

Hvis det er en privat virksomhed skal du have dine forældre til at starte den fordi du kan først når du er myndig.

og så opretter du den her.

http://www.virk.dk/myndigheder/stat/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rasmus. Du kan sagtens starte virksomhed op selvom du kun er 14 år men det kræver det bliver gjort rigtigt fra starten. Kontakt mig gerne hvis du vil have yderligere rådgivning!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 09:17

Hej Rasmus

Det lyder rigtigt spændende og du er uden tvivl kommet til det rette sted. 

Jeg vil foreslå dig at snakke med dine forældre om det. Det kan være de kan give dig noget feedback på dine idéer og samtidig hjælpe dig med økonomien i starten - så det bliver gjort rigtigt. 

Jeg synes mest af alt bare det gælder om at komme igang - få prøvet din idé af - især hvis det ikke kræver opstarts kapital. Så kan alt det administrative komme når du ved om din idé er god og kan tjenes penge på. 

Under alle omstændigheder handler det om for dig, i mine øjne, at lære og samle erfaring, så kan det med at tjene penge komme senere. Smile

God fornøjelse, og held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen
- Nikolaj

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38

OTR..vil du knalde en 14-årig for sine sparepenge?

Føj.

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 20:08

Hvad får dig til at tro at han vil gøre det? Det kunne jo være at han var en flink person med en masse erfaring som han havde lyst til at dele ud af.

Hilsen

Christoffer.

Feedbag.dk - Live support.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 4 person

Hej.

1. Fordi en 14 årig ikke kan starte virksomhed uden tilladelse(statsforvaltningen samt værge).

2. Fordi han er anonym og ikke oplyser telefonnr. samt hjemmeside.

Man er nødt til at passe på i disse tider.

MvH

Peter

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 5 person

Christoffer Hansen:

Hvad får dig til at tro at han vil gøre det? Det kunne jo være at han var en flink person med en masse erfaring som han havde lyst til at dele ud af.

Hilsen

Christoffer.

Det er bedre at være skeptisk end ærgelig.

I en anden tråd der tilbyder han kapital forvaltning, og indikerer at han har millionærer, såg¨r erfaring med milliardærer. Hvis man så vil rådgive en 14-årig, så skal alarmklokkerne lyde.

Det er muligt at folk er uenige i min betragtning, men det er jeg ligeglad med. For mig at se er der kun én vej en 14-årig kan gå:

1. Snakke med sine forældre om sit ønske.

2. Få klarlagt om det ønske er reelt eller om det "bare" er et ønske om at sælge nogle varer.

3. Hvis ønsket er at købe og sælge nogle varer, så kan man i forældres navn handle via DBA, Trendsales og QXL og det kan man gøre med produkter som man køber på auktioner i partier osv.

Men ærligt talt, danske unge (ikke alle) men en del, har meget meget store udfordringer foran sig. De har svært ved at stave, skrive og matematik er for nogle en by i Rusland. Hvorfor jeg helt og aldeles mener at en 14-årig skal have fokus på sin skolegang først og fremmest. Der kan være (og heldigvis for det) nogle unge der bare vil derudaf, men de har allerede gjort det på en eller anden måde, og starter som regel aldrig med at have et ønske om at have en virksomhed, det starter som regel med handel på den ene eller anden måde.

Min pointe er, at har man som 14-årig et ønske om at starte en virksomhed, så er der noget der er gået grueligt galt i opdragelsen. Dermed ikke sagt at man ikke kan gøre ting der "lugter" af virksomhed, men hvis ambitionsniveauet er så højt, så skal forældrerne ind over og stå ved siden af og sørge for der rettes ind.

Jeg vil vove den påstand at vi taler promille af dem der har ønskerne, som samtidig har evnerne, hvorfor det i min verden er forkert at motivere en 14-årig til at starte virksomhed.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27

Enig Jan.

5 bananer herfra også.

MvH

Peter

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)