Det er vel simpelt.
OTR skriver:
Hej Rasmus. Du kan sagtens starte virksomhed op selvom du kun er 14 år men det kræver det bliver gjort rigtigt fra starten. Kontakt mig gerne hvis du vil have yderligere rådgivning!
Peter - Revisor skriver:
OTR..vil du knalde en 14-årig for sine sparepenge?
Føj.
Peter
Christoffer Hansen skriver:
Hvad får dig til at tro at han vil gøre det? Det kunne jo være at han var en flink person med en masse erfaring som han havde lyst til at dele ud af.
Hilsen
Christoffer.
Entrepreneur - Jan skriver:
Det er bedre at være skeptisk end ærgelig.
Peter - Revisor skriver:
Hej.
1. Fordi en 14 årig ikke kan starte virksomhed uden tilladelse(statsforvaltningen samt værge).
2. Fordi han er anonym og ikke oplyser telefonnr. samt hjemmeside.
Man er nødt til at passe på i disse tider.
MvH
Peter
Landet må ligge således:
OTR har på intet tidspunkt nævnt at han ville rippe Rasmus på 14 år, han skriver at han vil hjælpe ham, eftersom han selv startede firma i den alder. Det er muligt at det er forkert og dette ikke passer, men at indirekte beskylde OTR for at ville rippe Rasmus på penge, er ikke fair på noget stadie ud fra overstående.
Det er selvfølgelig rigtigt, at det er bedre at være skeptisk end ærgerlig, men det er ikke det der er problemet. Problemet den indirekte beskyldning af en person, som menes at ville snyde Rasmus - hvilket hverken er blevet sagt, eller givet udtryk for.
Nu ved jeg ikke hvordan reglerne for selvstændige så ud for eksempelvis 30 år siden, men eftersom OTR ikke har angivet sin alder, kunne man så formode at reglerne var anderledes for eksempelvis 30 år siden, hvor OTR eksempelvis har startet sin virksomhed, og derfor ikke er up-to-date med de nuværende regler?
OTR kan være en fusker. Men at uberettiget beskylde ham for at være det, er i mine øjne forkert.
Min personlige mening: OTR er en ny bruger, det kan være tonsvis af grunde til hvorfor han ikke har angivet oplysninger i sin profil, og det er også irrelevant, da anonyme råd og tips, kan være lige så gode som personer med billede og navn.
At OTR's tilsyneladende faktuelle viden omkring virksomhedsstart så er forkert, og kommentaren om Peter's kone - ja - de var ikke gode.
Med Venlig Hilsen
Morten