Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe har du åbent?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er vi et par studerende der gerne vil ud og sælge vores produkter.

Men... Hvornår er det for sent at tage kontakt til en virksomhed?

Vi har begge skole der skal passes, derfor ville jeg gerne vide om det er for sent at tage ud til en virksomhed ved en 4 tiden?
Eller man skal ''''glemme'''' at tage i skole, fordi det passer bedst at spørge virksomheder, der om morgenen eller hen af eftermiddagen.
Ingen af os har mulighed før ved en fire tiden

Håber i har lidt input
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55

Hejsa

Jeg tror det kommer meget an på hvilken branche i skal ud til. Er det i detail er formiddag bedst. Andre virksomhedstyper er efter middag intet problem.

Kl 16 er nok under alle omstændigheder lige sent nok. Her skal i nok ikke forvente at kunne få mange møder og sikkert ikke i meget mere end en halv time. 
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 21:57

Det er en it virksomhed.

Der sælger discount hjemmesider
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:15
  Jeg vil også sige at I skal ringe inden kl. 16 - og der er endda bedst før kl. 15 i det hele taget, da der er mange som allerede er gået i "gå-hjem-mode" efter kl. 15.

Min oplevelse er, at vores kunder er svære at få fat i før kl. 10:00, imellem kl. 11:30 og 13:00 og efter kl. 15:00.
Så der er med andre ord et "vindue" på 1½ time imellem om formiddagen og et på 2 timer om eftermiddagen.

Tunge beslutninger tager folk bedst om morgenen, imens aftaler om møder m.m. bedst planlægges om eftermiddagen, hvor folk har fået overblik over kalenderen. Hvis man ringer tidligt om formiddagen så er der mange som ikke helt har klarhed over hvorledes deres kalender ser ud i de efterfølgende dage.

Jeg er typisk at fange i MediaMouse imellem kl. 9:30 og 17:00, men ofte strækker arbejdsdagen sig endnu længere, men så er det typisk pga. deadlines eller lignende - og så har jeg hverken tid eller lyst til at skulle snakke med en sælger som vil sælge et eller andet. Emails som ikke haster, svarer jeg typisk tidligt om morgenen og sent om aftenen, hvor jeg kan sidde stille og roligt og få dem besvaret - så der vil jeg heller ikke være super glad hvis nogen ringede og ville sælge. Jeg vil derfor også foretrække at folk ringede imellem kl. 10:00 og 15:00 hvor man netop ikke lige er kommet ind af døren - men heller ikke er på vej ud af den igen.

/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:31

Jeg vil også påstå, at det har noget med geografi at gøre!

I Jylland er der faktisk en del der arbejder 7-15 (især produktionsvirksomheder), men nok flest med arbejdstiden 8-16. Jeg har tidligere været udstationeret i en periode til et firma i Københavnsområdet, og der var arbejdstiden som regel 9-17.

Noget helt andet er, hvem I skal tale med. Beslutningstagere (dvs. minimum chefniveau) kan som regel træffes noget længere...

EDIT: Jeg har normalt kontortid i tidsrummet 7-18

mvh Carsten
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:33

Det er ikke nemt at basere sig på møder efter 16.00.

Hvis det har en interesse for firmaet, så skal de nok holde mødet efter 16.00, men jo mindre interesse, jo sværre er det.

Det kommer også an på målgruppen. Små firmaer/butikker kan i sikkert nemmere arrangere det med. Jeg har lavet en del for butikkerne i Aars by, og der var ingen problemer inden 10. eller efter 17.
Men i er nødt til at spille med åbne kort - sige at i er studerende, men samtidig slå på dette. De får et super godt system, til ekstrem billige penge - og det er der nok nogle der vil fatte interesse for.
Men det bliver en kamp op ad bakke. Jeg vil tro der skal mange opkald til før i får møder, og indtil i får nogle referencer er det endnu sværrer.

I kunne også vende bøtten, og lede bevidst efter "kunder" der arbejder på disse tider. F.eks. sportsklubber, golfklubber, restaurationer og lign.

Det var lige mine 5 øre sendetid
 - René R. Nygaard
   Overvågning, diagnosticering og optimering. Hvad siger du til 800% forbedring af svartider ?
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 18:18
ok. så jeg skal være ærlig og fortælle vi er studerende, og netop derfor får de et endnu billigere produkt?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:40

Det vil jeg mene ville være en god idé - ellers kommer det måske på et eller andet tidspunkt til at virke lidt skummelt for kunden, at man først kan få fat i Jer efter kl. 16:00.

Så hellere smide kortene på bordet. Men det er altså min holdning.

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 19:04
lyder godt. Skal jeg lgie have i baghovedet
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:13
Er klart enig med Jesper, smid kortene på bordet. Slå på de fordele de har ved at vælge et par studerende der ikke skal leve af det.

For hvis i ligger kortene på bordet og fortæller virksomheden, vi er godt nok studerende og har derfor ikke tid til et møde før klokken 16.00 er i med på den alligevel?

Så har de en grund til at udskyde mødet til det tidspunkt, end hvis i var en reel virksomhed der bare ikke gad før klokken 16.00
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)