Jeg tror at fremtiden bringer en masse niche telefoner, der er stærke på hvert sit område. Større skærme? Ja måske, men der vil komme ligeså mange telefoner med mindre skærme. Flere mobiler med fuldt tastatur. Optisk zoom bliver der helt sikkert også udviklet på.
Ja nogle af de nye Smartphones syntes jeg næsten allerede har en for stor skærm. De kommer til at fylde for meget. Jeg nyder til gengæld størrelsen på ipad'en til mindre skriverier og bladre rundt på nettet. Så for mit vedkommende behøver tlf. ikke blive større. :)
Jeg tror ikke på at telefonen er der om 40 år - i hvert fald ikke som vi kender den i dag, hvor den er håndholdt osv.
Jeg tror/håber på at der kommer forskellige typer telefoner.. Med det software apple og android udvikler p.t. med hensigt på tale til telefonen tror jeg indenfor de næste par år at vi finder telefoner uden display, uden mange knapper men som måske fungere som et headsæt.. Du kan sætte den op til dit venstre eller højre øre og så snakker du til den, modtager sms'er osv ligesom man plejer.. Det kunne i givet fald være en business telefon..
En fritidstelefon er nok nærmere som vi kender den i dag > blot mere avanceret og med større muligheder for fildeling og så ellers hvad man har set i tråden
Teknologierne smelter mere og mere sammen. Jeg tør slet ikke at gætte på hvordan teknologien er om 40 år. For 3 år siden eksisterede Android ikke, i hvert fald ikke for almindelige forbrugere.
Se hvordan Motorola binder mobiltelefonen sammen med en bærbar PC.