Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har Pandaen også været forbi jer i nat?

Side 9 ud af 15 (149 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Noget helt andet er: 

Er det her en panda eller noget andet mon?

Pandaen er jo sådan et slags filter, som jeg forstår det. Engang i mellem køres alle søgeresultaterne igennem filteret og de sider som fanges i filteret får et smask med pandapoten der kan mærkes. 

Jeg synes de ændringer vi ser her ser anerledes ud end det. Det ligner mere en ændring i hvordan Google vejer forskellige signaler, synes jeg.

Hvad siger I?

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Schneidereit:
Om de ruller den helt tilbage eller justere den ved jeg ikke

Casper, Panda er ike bare en algoritmisk opdate - det er en omlægning af store dele af Googles backend systemer. Det ruller de ikke tilbage, men de vil naturligvis fortsætte med at lave justeringer, som de altid har gjort. Faktisk laver de over 500 opdateringer om året og det tror jeg ikke vil ændre sig.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:58

Anders Saugstrup:

Pandaen er jo sådan et slags filter, som jeg forstår det. Engang i mellem køres alle søgeresultaterne igennem filteret og de sider som fanges i filteret får et smask med pandapoten der kan mærkes. 

Jeg synes de ændringer vi ser her ser anerledes ud end det. Det ligner mere en ændring i hvordan Google vejer forskellige signaler, synes jeg.

Hvad siger I?

Jeg er tilbøjelig til at tænke det samme som dig. Når folk skriver om, at de er rykket "et par pladser" tilbage, så ligner det ikke den typiske Panda-effekt som vi har læst om fra andre lande.

Der har effekten ofte været noget mere drastisk end som så.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:00

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:05

Nej, men jeg tænker specifikt på denne update / ændring der har været, og som er sandsynligvis er genstand for denne debat. Det er måske også formuleret forkert. Jeg tror den næste justering, vil være en større justering af denne, så resultaterne vil minde mere om det vi havde før.Har du nogle vise ord at knytte til sagen? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:14

Casper Schneidereit:

Nej, men jeg tænker specifikt på denne update / ændring der har været, og som er sandsynligvis er genstand for denne debat. Det er måske også formuleret forkert. Jeg tror den næste justering, vil være en større justering af denne, så resultaterne vil minde mere om det vi havde før.Har du nogle vise ord at knytte til sagen? 

jeg synes man skal tage det roligt og bare forbedre sin side konstant så vil du nok se den stiger igen

Dog alt hvad google elsker 

Unik indhold på siden

Opdatere gerne lidt igen nyt på side

sprede dig gerne videoer billeder alt muligt dog omkring dine kerne ord , siden skal jo også ikke spredes for meget , derved hold dig til dit emme

lav dine koder bedre på siden

hastighed vigtigt

Arbejde der ud ad for vi ved godt du er supergod 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:15

Casper. Mikkel DeMib har jo lige skrevet, at updaten ikke rulles tilbage. Hvorfor mener du, at resultaterne efter den næste update vil minde mere om de resultater vi havde før? Er det ikke bare ønsketænkning, fordi du gerne vil have nogle af dine keywords til at rangere ligeså godt som før? 

I stedet for ønsketænkningen er derangeringen så bare ikke bare et fingerpeg om, at man skal forbedre sin side? 

Jeg ville da også gerne sætte mig ned og vente på, at mine hjemmesider skal rangere ligeså godt som før, men er det ikke ret nativt at tro det? Men jeg håber, da at du har ret :-)

Elektriker i Odense

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:27

Jeg siger heller ikke du skal forholde dig passivt :-) - det synes jeg egentlig aldrig man skal gøre (med mindre du ligger i konkurrence med nogle af mine sites, så bør du ;-) ) ! Jeg har heller ingen videnskabelig test. Jeg konstaterer bare at med den justering der har været, er resultatet i mine øjne blevet dårligere. Så kan man kalde det at rulle tilbage, eller en ny justering, men resultatet er det samme. Nu har jeg dykket ned i min statistik. På de etablerede ord som jeg er gået tilbage på, burde det give en nedgang i omsætningen på ca. 5%, men til det skal ligges alle de sidder jeg er gået frem på. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:27

Anders Brandt:
at man skal forbedre sin side? 

Ja og det er indholdet på siden der sejrer, hvis de "formelle regler er overholdt".

Det er for såvidt også en skam vi hører mest fra dem som er "ramt". der er vel også en masse der har "sejret" ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:28

Vi kan i hvert fald godt slå fast at det r for tidligt hvad der er galt med lige præcis jeres side, i forhold til en eventuel update. Simpelthen fordi vi ikke har set jeres sider, og jeres konkurrenters sider.

Hvis i rykker lidt frem, betyder det ikke nødvendigvis at jeres side bliver rangeret bedre ved en ny update, det er næsten sikkert konkurrentens side som vurderes dårligere, i forhold til dem de ligger omkring.

Folk er blevet advaret om den her update i flere måneder, og har haft masser af tid til at rette op på tingene. Hvis man tager online markedsføring seriøst, har man selvfølgelig fulgt de råd , som blandt andet Mikkel kom med for lang tid siden.

Og har du ikke fulgt de råd, så gør det nu. Ligemeget om der var en Panda i nat eller ej.

Der er nu sket nogle ret kraftige rystelser på nogle sites kan jeg se. Uden at jeg dog vil sige hvem det er :)

Men det kan være andre ting end en Panda..

Undersøg, test og hold jer orienteret hos eksperterne

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 9 ud af 15 (149 indlæg)