Jeg sidder og planlægger lave en website som baboom.dk, men har lidt svært ved se hvordan jeg skal gribe det an !
De nye website skal følgende: -Have et blog system -Skal muligvis også have et forum -Folk skal upload billeder og andre bruger skal rate dem - folk skal kunne sælge ting og byde på ting - der skal være tilknyttet CMS, som man kan oprette sider !
Jeg har tænkt mig kode det i asp.net og faktisk kan jeg kode alt, men det er nok dumt for der findes sikkert sådan et open source kode i forvejen ?
Hvordan vil du som programmør vil have grebet det an ?
¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har ** Skriv pm
Jeg kan anbefale WordPress. Det er godt nok ikke asp, men PHP. Der kan du lave forum, og der er super mange gode plugins, som gør at du ikke behøver bruge en masse tid på at kode :=).
Lige et "aber dabei". Jeg er faktisk også tilhænger af WordPress til blog-funktion selvom det kører med PHP på Unix server. Det er dog nok dig selv, der bedst afgør hvad der er bedst for dig.
Der findes også et .NET blogging system, men jeg har ikke tjekket den af mht SEO, og der synes jeg desværre Windows baserede webløsninger kræver en del teknisk tweaking. En del af dette ved jeg dog er tænkt på i Umbraco. Resten kan findes på nettet.
Måske er det mere økonomisk at have et php system.
Kender i til et system som har alle de dele implementeret...?
Du kan bruge Drupal, som har moduler til alle de ting du nævner. Det er et open sourceCMS udviklet i PHP, og det har et gigantisk community bag sig. Det er derudover ganske enkelt at gå til, især hvis man selv er udvikler, så jeg vil tro du kan finde alt du har brug for i Drupal.
Skriv det i asp.net - så bliver tingene som du vil have det.
Ofte er det sådan, at du kan genbruge en del ting fra et projekt til et andet projekt, så koden i projekt 2 er baseret på en delmængde af koden fra projekt 1.