Service service service…. Hvor tit kommer du ind i en butik og går ud igen og føler du har fået den gode service, den oplevelse der gør at her vil du komme igen? Hvis jeg skal sætte tal på det, via alle de butikker jeg selv har været kunde i og oplevet den gode service, kunne opsummeres på max 2 hænder. Jeg har været i mange butikker og har selv været i salgsbranchen i mange år, har været i butikker, hvor ikke alle ansatte var enige om den gode service og hvor der var forskel på god og dårlig kundeoplevelse alt efter hvem man kom til at snakke med af medarbejdere. Jeg er sikker på at mange butikker i dagens Danmark, vil kunne løfte omsætningen, score højere på kundetilfredshed og få større loyalitet ved at justere på enkelte ting og satse mere på totaloplevelsen som kunde og ikke bare slå på enkelte parametre som pris og discount. Jeg vil nu her komme ind på parametre som jeg via en dialog med forskellige personer, på blandt andet www.Amino.dk og via mit arbejde, komme ind på hvad god kundeservice er.
Med disse redskaber vil langt de fleste butikker kunne flytte deres avance et step opad, være med til at vise at kvalitet og de rigtige medarbejdere, er med til at gøre en forskel og skabe mere loyale kunder, som ikke vil føle, de bare er det næste nummer i rækken. Tænk lidt over det, næste gang du selv besøger en butik, hvordan var det at være der, hvordan vil du selv agere, hvis det var dig der var medarbejder i butikken. HUSK Det, det betyder meget mere end du tror! Carsten |
Super indlæg Carsten!
Jeg er blevet opmærksom på hvor dårlig kundeservice, der er i Danmark, efter Rosenstand og Thorborg har talt om hvordan amerikansk kundeservice er.
Højlighed og venlighed er de absolut vigtigste egenskaber og kan i mange tilfælde godt opveje manglende viden.