Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videoblog i Webshop - er det troværdigt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Jeg vil først sige tak for et super fedt forum med masser af viden og dejlige mennesker!

Jeg er i fuld gang med at starte min egen webshop med salg af kampsport- og fitnessudstyr. Jeg mangler blot min leverandør til at skrive under på kontrakten, så er jeg flyvende. :)

Jeg vil gerne have, det fremstår på min shop, at det er mig alene, der styrer den.
Jeg mener personligt, at hvis man er et enkeltmandsfirma, så giver det mere troværdighed, hvis man ikke skjuler, at man er alene om det og tør stå frem overfor kunderne!

Jeg tænkte derfor, om det var en god ide at lave en underside på shoppen med en videoblog, som vil bestå af små videoer af mig, der fortæller om nyheder, udviklinger på siden, nye produkter osv. Jeg kan heller ikke beslutte mig for, om det skal være muligt at kunderne kan tilføje kommentarer.(?)

Jeg ønsker derfor jeres mening! vil det skabe troværdighed eller utroværdighed ved at lave en videoblog?

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Casper

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:07

Hej Casper

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide at lave en videoblog - eller bare en skriftlig blog, afhængig af hvad du har det bedst med.

Jeg er nemlig helt enig i, at det er med til at give troværdighed, når man kan se ansigterne bag et website - især, når det er det website som sælger noget. Og jeg synes helt sikkert du skal give mulighed for at kommentere. Det er en rigtig god måde at skabe dialog på.

Jeg ved ikke om din tøven mht. kommentarfelt går på, om folk måske kommer med negative kommentarer. Men det synes jeg slet ikke du skal være bange for. Det giver dig nemlig en mulighed for at give svar på tiltale - men helst uden at tage forsvarsmekanismer i brug Wink

Men helt sikkert, videoblog - go for it!

Jeg håber du kan bruge min feedback - held og lykke med sitet!

Mvh,

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 17:31

Hej Sisse

Mange tak for dit svar. Selvfølgelig kan jeg bruge det. :)

Angående kommentarene, så var det lidt en bekymring om det negative. Dog mener jeg, at mine talegaver burde være gode nok til, at kunne give et godt svar uden forsvarsmekanismer. ;)

Casper

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 17:33

Jeg har undersøgt hvad det vil koste mig at lave en videoblog. Jeg har Dandomain og min designer byder på en løsning med design, en overskrift og mine egne kommentarer plus mulighed for at gøre videoen til storskærm. Tilbudet landet på 4000,- ex moms... AV.. Hvis jeg ønsker, at folk skal kunne kommentere på hver video med denne 'kode' funktion, så jeg undgår spam, vil det koste YDERLIGERE 10.000...

Jeg synes det lyder dyrt!
Er der nogen der har erfaring med DanDomain, deres WebShop løsning og hvorfor det bliver så dyrt?

Casper

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 11:53

We are building a video blog for 3500DKK...

10 000 to install akismet? to stop spam, am i not reading this correct?

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:57

Hej Casper! På min faebook side som ses her har jeg lavet noget i stil med det du snakker om?

En god idé er at lave det via facebook og sørge for at integrere sin shop så meget som muligt..

Noget andet er... har du virkelig tænkt dig valg af iværksætteri igennem?

Markedet er gennemkneppet fuldstændig og avancerne er ultra lave... Det er virkelig hårdt arbejde og ens cashflow kan varierer gevaldigt.

Men al held og lykke! Du er mere end velkommen til at kontakte mig, måske jeg kan hjælpe med div. inkl produkter. 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:11

Hej Casper

Vi er ved at søsætte de første shops i vores eget system "SEO-Shop" til WordPress.

Systemet har generelt færre muligheder end de store systemer, men under udviklingen er der tænkt SEO med overalt.

Eftersom systemet bruger WordPress som platform kan du komme i gang med bloging gratis med systemet. Det er også nemt at lave SEO og oprette artikler.

Du kan i øvrigt komme i gang med en komplet shop for under det beløb de skal have for at lave blog + antispam. Shoppen koster fra 199,-/måned inkl. hosting + oprettelse. Oprettelsen afhænger af om du ønsker at benytte et af vores standarddesigns eller du ønsker et unikt design.

Du er meget velkommen til at ringe til mig hvis du vil høre mere og sikre at vi tilbyder de funktioner du skal bruge. Da det er baseret på WordPress og cake PHP  er det i øvrigt billigt at få udviklet specialmoduler og ekstrafunktioner hvis du har noget der er helt specifikt for din shop.

Det eneste minus lige nu er at vi har lidt ventetid da der ligger 4-5 shops i kø efter de første par stykker går i luften.

Thomas Frost
Webcoders.dk
tf@webcoders.dk
Tlf.: 36 96 51 36 (man-fre 9-15)

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er langt ude det tilbud, og står efter min mening ikke mål med de behov du ønsker opfyldt.

Du starter en facebookside om kampsportsudstyr, og så blogger du fra den. Folk i din målgruppe vil sandsynligvis gerne lege med, hvis præmissen er viden og info - og ikke er salg.

Bum... 0 kr.

Alternativt går du ud og investerer i et lækkert design af facebooksiden, der matcher din webshop.

Med den model har du en strategi, som uendeligt mange webshops og fysiske butikker har svært ved at se - selvom den ligger lige der foran dem.

"Snak og vær social" om den niche produkterne findes i. Så kommer målgruppen til - og vær så ikke bange for i ny og næ at nævne du også har en shop - men lad vær at lægge hovedvægten der.

Folk er ikke dumme, så du behøver ikke nævne det hele tiden. Hvis du leverer viden og value, så er det "ham Casper" folk tænker på når de skal have deres kampsportsudstyr.

Krøl det tilbud, og spring ud på de sociale medier.
Held og lykke..

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At du overhovedet er i tvivl om der skal være åbent for kommentarer - fortjener lige et los over skinnebenet.

Det nye er "Sociale medier", og ikke "asociale medier"

Hvis ikke modtagerne kan få lov at sige noget, så er det monolog og ikke dialog - erfaringen viser at dialog og engagement får båden til at vippe.... og vippe - is want you want, for det skaber ringe i vandet.

Big Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:31

Hvis jeg var kunde hos dig, ville jeg nok hellere have en skriftligblog, frem for en videoblog. Jeg besøger trodsalt din hjemmeside for at købe noget, og ikke for at blive underholdt. Men som nogen af de andre nævner, ville facebook være en god ting. Her ville jeg ikke have noget imod en videoblog, og af en eller anden grund ville jeg nok blive mere positivt påvirket af en videoblog på din facebook side, fremfor din hjemmeside. Og selvfølgelig skal der være åbent for kommentare! 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)