Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan vi gøre vores ekspertblogs endnu federe?

Side 6 ud af 10 (92 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth:

Du burde melde dig til dette program ;D

Tænk hvis du bare en dag blev positiv af det ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marcel Fuursted:

Hej, Kenneth

Jamen, jeg tror ikke du kan ansøge om at være ekspert-blogger på et område ;)

Og hvis jeg endelig var i Martins hoved som blogger, tror jeg bestemt ikke han ville fokusere på mig som andet end SEO/Linkbuilding pro - men jeg har da lært en del på den hårde måde, ja... Gør det mig til ekspert? Det ved jeg sgu ikk' lige :) Det er måske bare jyden i mig hehe

Hej Marcel

Det gør dig da til mere ekspert end os andre.

Det kan da godt ske at du ikke bliver ekspert ved første indlæg, det kræver jo tit at man har en del erfaring...håber jeg(jeg kender ikke kriterierne for ekspertblogger).

At du har noget andet som hoved erhverv, som der er rigtig mange der beskæftiger sig med, betyder jo ikke at man kan have andre indsigter.
Fx så kræver det mere end en faglighed, at slå igennem som virksomhed, det kræver kontakter, det kræver at andre kender til en, og vil ens produkter.

Og derfor er mange iværksættere, jo mere end et fagligt bit, selvom de ser en seo mand/kvinde. Det er en der har taget initiativ, en der har taget en beslutning. en der har handlet, og en der har udviklet sig. Sådan kort.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:42

Ja, men at jeg er mere "ekspert" end dig og et par andre, gør mig stadig ikke til ekspert :) Er sikker på, der er andre der gør det bedre end mig. Men blev jeg slået til ridder af området, deler jeg naturligvis viden alt det jeg kan ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43

Fashion-Seller:

Kenneth:

Du burde melde dig til dette program ;D

Tænk hvis du bare en dag blev positiv af det ;D

Hej Fashion

Jeg har givet dig 5 stjerner for det indlæg.

Om jeg er pessimist, eller om jeg er krævende, er tit et stort spørgsmål.

Og spørger du de der har arbejdet under mig, så vil de huske mig for 2 ting. Skør person, med umenneskelige krav.

Og hvordan kan det være, tja. Jeg er ikke en seriøs person, men tilgengæld stiller jeg ekstrem store krav. Og det er også derfor at jeg er blevet så dygtig som jeg er.

Hvis krav, er pessimisme, så er livet negativt.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:37

Kenneth:

Om jeg er pessimist, eller om jeg er krævende, er tit et stort spørgsmål.

Dine indlæg bære tit præg af, at glasset er halvt tomt, og ik halvt fyldt...

Jeg tror faktisk, at du ville lære en masse af programmet. Det er mega godt, hvis du spørger mig, og det burde faktisk være obligatorisk, at alle så det! For RIGTIG mange kunne lære en masse om sig selv mm...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:46
Hehe... Sjovt folk altid siger at det enten er halv-tomt eller halv-fyldt; en RIGTIG optimist ser da at glasset er fyldt helt op med både H2O og O2 ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:04

Kenneth:

Hej Thorborg

Først så er jeg glad for at du melder dig på banen, og for det andet, så skal du jo forsvare det du har sat igang.

Når man sætter prædikatet Ekspert på nogen, så er det også rimeligt at man forventer lidt mere af vedkomne.

Så nytter det ikke at man konstant skal læse debat oplag (http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2011/09/30/sass-og-sikkerheden.aspx) eller at man skal læse side op og ned omkring en masse ligegylidt bøvl, for at komme til en konklusion, som alle kan komme til.....http://www.amino.dk/blogs/rolf_hoegh/archive/2011/10/02/har-du-tilgodehavender-s-229-l-230-s-hvordan-du-ryker-med-succes.aspx

Det der beskrives kræver ikke den store hjerne gymnastik, og en type som der har en IQ på under 100(sidste test ved mensa), ikke får noget ud af det, er så direkte pinligt.

Mange af de ting er så langt nede på jorden at de burde være alment viden. Og ikke noget som nogen iværksætter skal spilde tid på at læse sig til. Det handler kort fortalt om at man kender og forstå sine kunder. Og så skal man altså lige have noget, der bare er lidt højre.

Nu siger jeg heller ikke at alle ekspert blogs er under niveau. Men tit føler man at det ikke rigtigt er til at forstå at man kan blogge sådan noget. Og så have en titel som ekspert. Så skal man kalde det fremtrædende blogger istedet....eller lign.

/Kenneth

Den ene mands ekspert, er den anden mands amatør.
Det har aldrig være hensigten at lave noget som super erfarne iværksættere kan bruge.
Amino er primært en portal for folk på vej og ikke folk der allerede vælter sig i succes.
Du er sikkert en af dem der vælter sig i succes og derfor allerede er vis og snedig.
Men det er langt fra dig vi forsøger at hjælpe videre, du kan sikkert allerede det du skal og der er en MBA måske en bedre vej for dig.

Når vi bruger ordet ekspert, så er det fordi vedkommende har en højere end gennemsnit viden om et emne og kan formidle den videre på god vis til nye og mellemerfarne iværksættere og for dem er vedkommende en ekspert.

Så for dig er de ikke eksperter, for andre er de genier...

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:17

Jimi Hove:

Et helt simpelt råd : Hvad med selv at holde øje med kvaliteten ? I mange tilfælde er det så åbenlys linkbuilding, ikke - relaterede emner i forhold til deres " ekspertise" og skamrosning af nære venner eller firmaer som de arbejder for.

De kan modtage et gult kort om at stramme op, og så få et rødt næste gang.

Desværre er en del af dem " venner af huset ", så ekspertbloggen må desværre lide under denne kammeratlighed

Jimi, den er sgu under bæltestedet.
Der er INGEN der får lov til at ekspertblogge og lave linkbuilding pga. venskab med nogen!
Har du overvejet at vi bare ikke har haft råd til at ansætte en redaktør?
Det er det vi laver om på nu hvor vi har fået lidt mere omsætning og Anja har fået 10 timer om ugen til at rydde op og bygge området bedre.
Men vennetjenester, ALDRIG!

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:52

Hej Fashion

Først af alt, så er der emnet her lagt op til debat, netop for at man skal give nogle inputs til forbedringer. Jeg går så ind og påpeger nogle områder jeg mener. Det er så ikke ensbetydende med at jeg har ret, eller at alle støtter op om det.

Men at man så går ind og dedikere mig med en betegnelse, som jeg først vælger at tilsidesætte, så er det ikke nødvendig at man bliver ved med at køre i det. Det er selv for dig lidt under lav mål.

Det kan godt ske at det jeg skriver, ikke altid er populært, men problemet er at vi kan ikke alle sidde her i rundkreds og holde i hånd og synge glade sange. For så sker der ikke nogen udvikling. Du skal tænke på at vi to har forskellig intellekt, vi har forskellige uddannelser, og vi har forskellige baggrunde. Og det gør også at vi ser verden fra 2 forskellige sider. Jeg siger ikke at min er bedre end din, men jeg vælger at tro på at mit synspunkt er bedre end dit. Og så må du jo argumentere imod, det, istedet for at sætte prædikater på folk der ikke lige deler din overbevisning.

Til Thorborg

Hej igen

Nu påstår jeg ikke at jeg er succesfuld, eller at jeg har en højre intellekt end andre, snare tvætom.. Men jeg går jo ind, og fortæller lidt om mine forventninger. Og det er der sikkert andre der deler. Og det gør jo netop at man så kan få et misforhold, når man misforstår tingene.

Jeg siger ikke her, at der skal laves en doktor afhandling. Men at man fx går lidt bagom og giver en begrundelse. Sådan at man ikke kun kommer med postulater. Der virker lidt som en gang hurtigt arbejde.

Tager man fx Annette Sands omkring økonomi, selvom jeg kender meget af det hun skriver, så er det jo en fornøjelse at læse hendes blok, der også kan give noget. Jeg forventer jo ikke at jeg bliver økonomi proffessor af dem. Men derfor kan jeg stadig lære en del af dem. Og de virker tit meget gennemtænkt, både med indhold, men også den måde det serveres på.

Jeg ser ikke alt i bloggen som negativt. Men når man skal forbedre noget, så nytter det ikke at man fokuserer på at alt er godt. Man skal ind og se, hvor går tingene galt. Og hvorfor går de galt. Og når man så har analyseret her, så kan man begynde at kikke på de positive ting, og kikke på, hvordan man kommer dertil.

Det handler lige nu i denne her debat, om at vi skal have skabt interrasse for bloggen, og en af de måder, er at skabe noget som kan tiltrække folk. At jeg har valgt at pege finger, er så fordi at jeg mener at jeg gerne vil hjælpe, og så nytter det ikke at man sidder og klemmer sig sammen, og postulere. Man bliver nød til at tage kritik åben, når man så har modtaget en masse kritik, det være sig negativt. men ogås positivt, så kan man sortere i det. Og så lave en plan for hvor man vil hen med den.

For når man har afsat en person til den opgave, så har Amino jo erkendt at der er en opgave her. Og det er da positivt. Og nu får den person en masse indlæg, der gør at hun kan danne sig et billed af hvad folk efterspørger og så i samarbejde, med fx bloggerne, højne niveauet. Og det er jo noget som vi(bruger), amino men også bloggerne kan drage nytte af.

/Kenneth

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:28

Personligt synes jeg ekspertbloggene skulle være et sted hvor jeg kunne få uddybning eller mere information end jeg kan ved at trawle tråde igennem på forummet.

Derfor synes jeg også at dybden og niveauet skal være højere end et "gennemsnitligt" indlæg på amino. Det er jo en "videns-artikel" der skrives. Hvis jeg vil vide en masse om SEO søger jeg på SEO og får en million-milliard tråde. Der er en masse viden gemt, men hvad nu hvis jeg vil dybere? Hvad skal jeg så søge på - det jeg vil hen til er måske mere en status af "dybdeborende, baggrunds" artikler.

På baggrund af ovennævnte, mener jeg også at skrive artikler "på baggrund af hvad der diskuteres" er forkert - det skal være den anden vej rundt. Der skal diskuteres på baggrund af en artikel - det er den der skal danne præcedens.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 6 ud af 10 (92 indlæg)