Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan vi gøre vores ekspertblogs endnu federe?

Side 7 ud af 10 (92 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Som ekspertblogger vil jeg også gerne komme med en kommentar til denne debat.

Når man læser denne debat igennem så er det tydeligt at der er mange forskellige behov for viden og mange forskellige forudsætninger blandt læserne.

Dette støder jeg også på i mit daglige arbejde. Der er nogen der ved meget om f.eks. affiliate og nogen der næsten intet ved om det.

Fælles for begge er at de søger viden. Førstnævnte søger måske nogle guldkorn og sidstnævnte søger noget grundlæggende viden. De har derfor et forskelligt udgangspunkt og en forskellig vurdering af hvad en ekspert er.

Jeg søger løbende i min ekspertblog at lave indlæg med grundlæggende viden samt at gå i dybden med forskellige problemstillinger for at søge at nå en meget foreskelligartet målgruppe.

Ekspertblogs er videnartikler, men da der er forskellige behov for viden fra person til person, så kan man heller ikke sige at et indlæg skal have et vist niveau.

Målet må være at favne hele den målgruppe der er interesseret i det emne der skrives om.

Det kan være svært at finde det man søger blandt mange debatter, og derfor bør ekspertblogs være stedet hvor viden kan samles.

Jeg kunne godt tænke mig at ekspertbloggere fik bedre muligheder for at kategorisere blogindlæg, f.eks. i en slags begynder, øvet og ekspert opdeling e.l.

De nuværende tags synes jeg ikke helt dækker det behov.

Mvh. Ken

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 08:57

@Martin Thorborg

Jeg forstår du godt du føler dig såret..

Men nogen af indlæggene er altså på ca 10 linjer, hvor der står : " Hey prøv lige min vens firma, og så med et link "

Hvis du gerne vil kalde det for ekspertblogs, så skal der vel være en vis standard ?

Hvis man så ekspertbloggene med samme vigtighed som en forretningsplan eller en opgave der skulle afleveres på CBS, så var der alt for mange af de indlæg , hvor de ville blive smidt ud af CBS, eller hvor den potentielle forretningspartner ville skrige af grin, over deres fremlægning af forretningsplan.

De bliver overhovet ikke taget seriøst de blogs. Der er nogen af dem der gør , men for meget er noget gøjl.

Og jeg går også ud fra at de EkspertBlogs skulle være en super måde for jer at få omtale på , uden for Amino ?

Og med den opmærksomhed som i godt kan have på ret ligegyldigt fnidder fnadder i debatten, kan man undre sig over at der ikke sker noget ved fnidder der er i EkspertBloggen.

Standarden er ALT for lav. Det min mening

Sorry...

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:14

ps : Martin

Nu kan jeg se at du selv håner Kenneth med at han ikke har samme succes som dig, mellem linjerne.

Men jeg ved da at en del 20 årige studerende på CBS ville tage deres opgaver mere seriøst , end der i nogle tilfælde bliver gjort på ekspertbloggene.

Så det handler ikke så meget om hvor klog , eller succesfuld, mig eller Kenneth er, i forhold til dig.

Men simpelthen et spørgsmål om at udnytte den vigtige spalteplads man har fået , til at vise at man mener det seriøst. At det betyder noget at man har fået det ansvar at kalde sig ekspert på Amino.

Jeg siger ikke det skal være professorat fremlægninger, men det må gerne være noget hvor man tænker : " Ok her får vi virkelig guldet, i forhold til resten af Amino "

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:27

Rettelse :

Nu er jeg gået lidt flere ekspertblogs igennem.. Og jeg har åbenbart været uheldig i de indlæg som jeg har læst, fordi jeg kan se at der alligevel er en del indlæg som trods alt holder en ret god standard.

Nå, men så fik i også min galde med, måske i kan bruge det til noget alligevel..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:33

Jimi Hove:
Nu kan jeg se at du selv håner Kenneth med at han ikke har samme succes som dig, mellem linjerne.

Der tager du fejl Jimi.
Jeg mener det når jeg skriver at jeg næsten hver gang lærer noget når jeg læser en ekspertblog.
At Kenneth tilsyneladende ikke gør det, må betyde at han ved meget mere end mig, anderledes kan jeg ikke tolke det.
Og nej, det er ikke for at være nedladende på nogen måde, men jeg mener det virkelig når jeg skriver at jeg syntes de fleste indlæg er gode.

Jeg tror det stor "problem", som jeg vidst skrev før, er at alle folk har forskellige behov, vidensniveau og forventninger. Og dertil husker folk de gange hvor de berettiget er blevet skuffede.
Der er nogle ekspertbloggere der bare ikke forstår de henvisninger vi giver dem og de må så nu se sig om efter andre græsgange. Alle indlæg bliver som nævnt fra om et par dage kigget igennem før de kommer online og det vil i hvert tilfælde fjerne de få indlæg der skamløst bruger Amino som reklameplatform, uden at give det store igen.

Nuvel, vi arbejder på at gøre det bedre!

De bedste hilsner

Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:19

Tak Martin..

Man forventer jo en del ekstra når man bruger sin dyrebare tid på at læse et Ekspert indlæg. Og så føler man sig sgu røvet ved højlys dag nogle gange.

Men jeg kan se at jeg også har været noget uheldig med de indlæg jeg er stødt på.

Kudos for at stramme op !

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:17

Har I læst med på ekspertbloggene på det sidste? Det kunne være interessant at høre om I synes kvaliteten er blevet bedre. Jeg synes det, men jeg er måske ikke helt objektiv ;-) Vi er ikke slet ikke færdige med at arbejde med det, så jeg lægger bare en føler ud her for at se om I har bemærket en forskel indtil nu. Hvad siger I?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:20

Kenneth:

Hej

Ved at fyre halvdelen af dem.

Ærligt, så er det meste der blogges om, spild af min tid. Og egentligt er det så lavt niveau, at det efterhånden nærmer sig det pinlige.

Jeg kan læse mig til det meste af det med fære ord andre steder på nettet.....Så være mere(Læs meget mere) opmærksomme på hvad eller hvem i udnævner til ekspert blogger.

/Kenneth

Ps. Jeg har nævnt det før, men blev ikke taget seriøs.

Wha?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

AngryBird:

Kenneth:

Hej

Ved at fyre halvdelen af dem.

Ærligt, så er det meste der blogges om, spild af min tid. Og egentligt er det så lavt niveau, at det efterhånden nærmer sig det pinlige.

Jeg kan læse mig til det meste af det med fære ord andre steder på nettet.....Så være mere(Læs meget mere) opmærksomme på hvad eller hvem i udnævner til ekspert blogger.

/Kenneth

Ps. Jeg har nævnt det før, men blev ikke taget seriøs.

Wha?

Et venlig anmodning herfra AngryBird, hvis du intet brugbart har at bringe debatten så lad være med at skriv. Hvis du har en holdning eller en vinkel på tingene du tror andre måske kan bruge så skriv et indlæg, men du rammer sgu virkelig bunden, eksemplificeret fint med det citerede indlæg som ikke indeholder andet end "Wha".

Til Anja

Jeg ved Martin allerede har sendt min forespørgsel videre, men husk lige at overvej Troels Kjems som ekspertblogger. Det ville være virkelig fedt med noget mere ekspertviden inden for dette område.

En ting jeg synes I skal overveje er måske at lave en bedre oversigt over ekspertblogs. Jeg har lidt svært ved at finde rundt i dem og finde blogs om bestemte emner.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:00

Thomas Frost:

Et venlig anmodning herfra AngryBird, hvis du intet brugbart har at bringe debatten så lad være med at skriv. Hvis du har en holdning eller en vinkel på tingene du tror andre måske kan bruge så skriv et indlæg, men du rammer sgu virkelig bunden, eksemplificeret fint med det citerede indlæg som ikke indeholder andet end "Wha".

Undskyld hvornår er du blevet chef her?

Man lære hele tiden noget nyt af ekspertblogsene. Det er somregl folk egen erfaringer, Kenneth fremstår som en "overklog" mand, som siger "i kan ikke lære mig noget nyt", så fyr halvdelen af jer..

Til dig thomas så tror jeg du er misundelig over at du ikke er Ekspert blogger også lad dog vær med at lege betjent tak. Jeg kan ikke tage kenneth seriøst for sådan et oplæg til folk som gør en indsats og som har været i gemmen mange ting og bare prøver på at dele ud af sin erfaring.

Håber det var svar nok, eller må du jo til staven igen..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 7 ud af 10 (92 indlæg)