Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor nulstiller I Jer selv? Jeg brænder ud!

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Plusser

Jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte, men jeg har brug for en alvorlig kalibrering. 

Jeg arbejder i øjeblikket på at blive selvstændig og har været igang nu i 2 måneder. Inden da drev jeg virksomhed ved siden af mine studier, og det har været en hård omgang. Derfor har jeg glæder mig til at komme ud, og kunne koncentrere mig om kun en eneste ting.....

Min kone Sanne, som jeg elsker overalt på jorden, er psykisk syg og går pt. hjemme. Især i de hårde perioder dræner det mig voldsomt, og især i denne tid er det en daglig kamp med kommunen og med at holde hendes mod oppe..... ja, det tager min energi og overskud

Jeg har mange tegn på stress og ekstremt svært ved at fokusere... ja det er fandme smart når det er nu man skal fokuserer!. :(

Jeg har brug for at komme ud og tage en helikopter blik over tingene, men ved ikke hvordan fanden jeg skal gøre det. Tiltider kan jeg sidde som en anden idiot og glo ind i skærmen, uden at producere nogen som helst. 

Jeg har ingen penge .... overhoved ingen penge, ellers havde jeg besøgt en psykolog et par timer eller en coach. Så jeg leder efter nogle gode råd som ikke koster en krone.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at hører hvad i gør, når tingene brænder på? 

For første gang i mit liv, er jeg mange for at miste gnisten.... ting som tidligere betød alt, betyder mindre nu. HJÆLP!!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det beste du kan gøre, er at få talt ud med en du kender, eller en du ikke kender. Det er lidt irrelevant i sådan en sammenhæng, bare personlig er troværdig og fortrolig med de ting du fortæller... Lidt ala at være til psykolog, hvor du lætter dit hjerte, og modparten bare lytter primært...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:16

Trist at høre Boysen  - øv.

Jeg har ingen gode råd desværre , blot ved jeg det hjælper på mig selv med noget motion -

ud og få frisk luft og sved på panden - sluk pc,eren osv.

Og som Morten siger - få talt ud med nogle gode nære venner.

Håber det går godt, og i kan komme videre.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Jeg kender godt dine symptomer, fra mig selv, før i tiden.

Du er overstresset, har for meget at se til og tænke på, du skal passe på dig selv nu, så ikke du ryger ned i et sort hul.

Det som hjalp for mig var at tage min livsstil op til revision og gøre noget helt andet i en periode, få renset tavlen mentalt, med nogle nye og uforpligtende indtryk. Det lugter lidt af ferie, men alligevel ikke, men noget med at få udfordringer og problemer lidt på afstand et stykke tid, så man bedre kan vurdere hvad der er vigtigt og hvad der overhovedet ikke er.

Du er velkommen til at komme ned og opleve en afslappet italiensk livsstil i en lille italiensk bjergby, det skal ikke koste dig noget at bo hos mig en uge eller to, jeg tror det som har været godt for mig, kan være godt for andre. 

Send en PB, hvis du vil høre mere.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Det beste du kan gøre, er at få talt ud med en du kender, eller en du ikke kender. Det er lidt irrelevant i sådan en sammenhæng, bare personlig er troværdig og fortrolig med de ting du fortæller... Lidt ala at være til psykolog, hvor du lætter dit hjerte, og modparten bare lytter primært...

Ja - det er faktisk nok næsten det bedste råd... Og så find de ting der sløver dig.. Når du sidder energiløs foran computeren, så skal du finde de ting der multivere en... Fx ved jeg fra mig selv, at silk/cola demultivere mig, og min effektivitet er enormt lav... Men hvis jeg erstatter det med kaffe og vand, så er min energi meget anderledes (irriterende for ens cola-afhængighed ;-))..

Derudover kom ud og få noget luft.. Jeg ved ikke hvordan din bedre halvdel har det, men hvis det på nogen måde er muligt, så få indlagt at i hverdag fx kl 20:00 går en tur - og det skal være fast, så det bliver en tvungen vane, så man ikke bliver for sløset..

Derudover så skal din søvn være planlagt.. Jeg har i mange år bare gået i seng, når jeg var træt og sovet 5-7 timer, men det kan jeg ikke mere, hvis jeg skal have energi nok.. Istedet har jeg en aftale med mig selv om, at jeg skal være gået i seng inden en bestemt tid, og sover så 5-7 timer fra der. Ihvertfald på min krop, betyder det enormt meget.

Personligt, så har jeg været i tilsvarende situation som din, og ved hvordan det er 100%.. Trust me! Men husk at det er bunden... Og nu S K A L det gå fremad! Finde glæden i de små ting.. Irriterende baggateller som kommuner der ikke vil samarbejde, skal bare have dagens tæsk, og så skal man nok vinde kampen... Det er lidt som en fodboldskamp, uden tidsbegrænsning.. Nåh idag står det så 2-3... Men imorgen skal jeg nok komme igennem, så det bliver 3-3 !! Osv.. Lidt hjemlig kampgejst til at leve, og ikke mindst NYDE :-)

Min mor blev syg i 2001, og selv bare det, tog mig sgu næsten 6-7 år at komme på benene igen - selvom jeg intet fejler.. Bare af den energi det kan tage, når man bor i samme hus, og se og hører på hvor lav hendes multivation er.

Så på med kritskoene! Og så skal du tage kampen op - og vinde!! :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:54

Hvis jeg var dig(og det er jeg ikke)

Det lyder som om at du er nået så lang i spillet at det er slut og du skal starte på ny! Når jeg brænder på og ikke kan nå længere så starter jeg på ny.

Ved godt det lyder hårdt men stress er ikke sundt for kroppen og du skal hurtigt ud af dit stress.

For mig lyder det som om at stress kilden kommer fra din kone, så selvom du elsker hende så ville jeg måske tage en pause fra hende, flytte, også få et fast job til at betale lige indtil du er kommet igang. Også kom af med det stress så hurtigt som mugligt!

Det løser alle dine problemer.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle

Tusind tak for alle Jeres ord. Det er dage som i dag, at 5 stjerner overhoved ikke er nok!. 

Når det kommer til stykket, ved jeg jo egentlig godt hvad der skal gøres. Men av hvor er det bare svært, når hjernecellerne arbejder på højtryk og tankerne vælter ind fra alle sider. 

Mit næste skridt vil være at tage fat i min bedste ven, tage en længere snak også tvinge mig selv til en daglig gåtur. Jeg håber at det kan give mig det nødvendige overblik, til igen at tage fat.

Og tak for de tilbud her i tråden, og private beskeder jeg har modtaget... det betyder mere end jeg kan skrive.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen...du er altid velkommen, såfremt du mangler et råd.

Jeg har så valgt, at fortælle dig om min historie via PM.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej Boysen

Jeg er sgu ked af at høre om din situation og mener også at erindre, at du har skrevet om din situation før herinde!

En del af mit virke består i at hjælpe folk i situationer såsom stress, udfordringer i ens parforhold med mere og jeg vil gerne give dig en hjælpende hånd. Nu ved jeg godt, at dit spørgsmålet om penge sikkert allerede kommer op til overfladen, men lad os starte med at tage en snak eller 2 og se om det ikke kan hjælpe dig videre, også kan vi lade betalingen være noget god karma. Du kan sende mig en PM, og så kan vi jo tage den derfra

Dbh.

Kim Kampp

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27

Hej Kenneth!

Se at få gang i noget motion. Det er den bedste kur mod næsten alt. Kom ud og løb eller cykel nogle lange ture, træn i fitnesscenter (hvis du kan finde råd til det). Bare kom i gang med noget hvor du kan få tankerne helt over på noget andet og få tænkt alt igennem. Det giver en fornyet ro og livsglæde.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)