Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor nulstiller I Jer selv? Jeg brænder ud!

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Boysen.

Først og fremmest vil jeg gerne rose dig for at stå frem her på amino, det er helt sikkert også starten på en proces du skal igennem.

Ang dine penge problemer, er du ikke medlem af sygeforsikring Danmark eller lignende, det kan man få noget økonomisk hjælp til psykolog, eller måske kontakte deprisions linjen og hører om de har mulighed for at hjælpe din kone med alt det rod med komunen. Der findes også hjælpe muligheder til pårørende.

Håber du er stærk nok til at klare den.

Mvh
Tim

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth.

Det kyniske først. Hvis stressen har med din elskede at gøre, så skal dit fokus være på den situation, da du kan lave nok så mange ting for at få det bedre uden held hvis årsagen til din stress stadig er til stede.  Jeg har en nær ven, der er lidt i samme situation som dig, og kan mærke hvor svært det er når det er en man holder af.

Økonomien er heller ikke for god skriver du. Hvad kan der cuttes ned på, hvad er overflødigt?

Det råd jeg kan give dig er at finde det space hvor DU kan lade lidt op.  Her er hvad jeg gør.

På med våddragten, og ud at skyde nogle fisk. Det er nok mest den meditative og distancerede tilstand til omverdenen der hjælper her.

Sauna og efterfølgende kold dukkert. Dels giver det et endorfin sus, men jeg kan også mærke at det giver mig et psykisk boost når jeg gør noget jeg er lidt stolt af (som at hoppe i vandet om vinteren, ja altså ikke HOPPE men tage en dukkert;) 

Udover at stresse i København tager jeg til mit hus på Møn i weekenderne. Du er meget velkommen til at kommer herned og koble af et par dage. Med eller uden kvinden i dit liv.  Det ligger på Lars tyndskids marker tæt på skov og strand, og det giver et rigtigt dejligt frirum når hjernen er fyldt.

Når du sidder og kigger ind i skærmen... så er det bare med at bryde den vane.  Uanset hvor ligegyldig en handling du så laver, så er det bedre end at blive fanget i en vane eller tilstand som kun bidrager med noget negativt.  Gå en tur, tag en lur, giv din kone en dejlig massage og fortæl hende du elsker hende, hvis du kan så fortæl hende at du har brug for omsorg og spørg om Hun vil holde rundt om DIG. 

Du er en rigtig mand tror jeg, sådan en der sætter projekter igang og gerne vil kunne klare skærene selv og hjælpe alle.  Men husk nu at det også er ok at være på røven, bare så du ikke klandrer dig selv for det. De fleste af os har selv prøvet det.

Bottomline... find ud af hvordan du kan få et break, hvor du ikke sidder og tænker på situationen som er noget lort, men kan tænke på alt muligt andet. 

Har et par dage på Møn interesse så skriver du bare og ligeledes hvis du har lyst til en snak. 

Jeg håber tingene ordner sig på naturlig vis.

Jeg synes det er sejt at du har mod nok til at bede om hjælp.

Rasmus (som ikke altid er optimist)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 21:43

Det er muligvis fordi jeg er kvinde, men jeg synes ikke løsningen med "bare flyt fra hende" lyder særlig konstruktiv i mine ører.

En skilsmisse er da først stressende - og da især en, man ikke reelt ønsker sig. Nu er det jo ikke alle kvinder der bare sætter sig ned og venter, til manden har lyst til at fortsætte forholdet igen.

Du spørger hvad vi andre gør - jeg tager ud til min hest. Frisk luft og samvær med dyr er fantastisk afstressende - man bliver tvunget til at finde roen i sig selv, ellers afspejles uroen i hesten - og det er rigtig sundt, tror jeg. Hvis man nu ikke lige er til heste, kan en løbetur med eller uden hund sikkert gøre det samme.

Men hvis jeg skulle komme med et forslag ville det være, at du og din kæreste skal lave noget sjovt sammen. meld jer til badminton eller noget andet tosset - så i får grinet sammen. Latter dræber stress.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 21:57

Jeg kender udemærket til problemet, har været der selv.

Det er hårdt, men det hele skal nok gå. Det gjorde det for mig :)

Skriv em PB hvis du vil have lidt råd som jeg selv har brugt.

(Det er ikke fordi jeg ikke vil dele med jer andre, men visse ting behøver ikke lande i offentligheden på det store internet Smile )

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:00

Boysen:

Mit næste skridt vil være at tage fat i min bedste ven, tage en længere snak også tvinge mig selv til en daglig gåtur. Jeg håber at det kan give mig det nødvendige overblik, til igen at tage fat.

Inden du tager fat i din bedste ven, så skal du lige overveje, om han kan rumme dine problemer... Ikke alle mennesker er lige gode til at hjælpe andre med at takle problemer, og hvis han ik er god til det, så er det meget bedre, at du snakker med en "fremmed", som evt kunne være nogle fra tråden her...

Det bedste vil også være, at finde en der kender de følelser, som du har pt... En der har været der før, og som er kommet videre. For han/hun kan guide dig med råd og egne erfaringer, som er 100 gange mere værd, end teorier og formler, som er lært på en uddannelse eller et kursus!
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:39

Det er sku noget lort, lige ud sagt. Især når man prøver så hårdt at arbejde for noget man prøver på, men nogle gange slipper energien bare op..

Når jeg føler mig lidt stresset, tager jeg sku en tur i skoven, bogstavelig talt. Der er ro, frisk luft og man kan virkelig tænke tingene igennem.. Måske en fiske tur.. Altså en dag væk fra det hele hvis du kan.

Jeg ønsker dig alt held og lykke, og håber du får vendt det hele snart så du er på toppen igen.

Fortsat god aften.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:16

Fashion-Seller:
Inden du tager fat i din bedste ven, så skal du lige overveje, om han kan rumme dine problemer

Det kan han, med garanti..

Tusind tak for alle Jeres svar, jeg vil ikke svar op de enkelte, men i stedet bruge det jeg kan. Det har ihvertfald givet mig sparket til at komme væk fra skærmen. Hvis det ikke er nok, så må jeg tage det et skridt længere.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Kenneth

Kom op til mig i løbet af ugen, hvor vi får herligt vejr.
Så lægger vi os ud på fjorden i to kajakker og snakker om alt muligt.
Og det gør vi lige præcis, når det passer dig.
(Og det tæller ikke med i regnskabet over tjenester, jeg skylder dig :-))

Venlig hilsen

Hans

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:53

Hej Kenneth

Det lyder som en rigtigt svær situation du er i. Jeg bilder mig på ingen måde, at havde svaret på dine problemer. Men jeg vil gerne dele et par af de regler som jeg selv lever efter.

Jeg ved at hvis jeg ikke får trænet 3 gange om ugen, så bliver jeg lidt små skør. Det kan være alt muligt, ligenu har jeg fokus på styrke, men tidliger var det løb og marathon det galt.

Derudover sørger jeg også for at tage min. 1-2 sjask våde byturer pr. måned. Men nogle gode venner, hvor jeg typisk ender med at snakke med en masse forskellige mennesker og med en gevaldig hovedpine dagen efter.

Jeg har også en regel om ikke at arbejde mere end 2 weekender i streg, Fordi ja det ikke er sundt for ens mentale stabilitet.

Leveregler er selvfølgeligt meget individuelle og der er nok ikke nogle genveje. Men jeg tror det er vigtigt at man finder ud af hvad der får en til at tikke og sørger for at det er på plads.
Det kan lyde mærkeligt, men det er umuligt at være noget for andre, hvis man ikke er noget for sig selv.

Op med hovedet, det hele skal nok gå. Tillykke med din bygningskonstruktør ivørigt.

Held og lykke herfra!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 08:53

Hej Hans og Peter

Tusind tak for det gode tilbud Hans, overvejer kraftigt at tage mod det gode tilbud :).

Ang. motion, løber jeg allerede 2 gange i ugen, og spiller fodbold. Det giver mig dog ikke det friluft som mange af Jer andre får, og derfor bliver det til en tur i skoven i dag, så håber jeg at jeg kan samle mine tanke der.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)