Først og fremmest vil jeg gerne rose dig for at stå frem her på amino, det er helt sikkert også starten på en proces du skal igennem. Ang dine penge problemer, er du ikke medlem af sygeforsikring Danmark eller lignende, det kan man få noget økonomisk hjælp til psykolog, eller måske kontakte deprisions linjen og hører om de har mulighed for at hjælpe din kone med alt det rod med komunen. Der findes også hjælpe muligheder til pårørende. Håber du er stærk nok til at klare den. Mvh Tim |
Hej Kenneth.
Det kyniske først. Hvis stressen har med din elskede at gøre, så skal dit fokus være på den situation, da du kan lave nok så mange ting for at få det bedre uden held hvis årsagen til din stress stadig er til stede. Jeg har en nær ven, der er lidt i samme situation som dig, og kan mærke hvor svært det er når det er en man holder af.
Økonomien er heller ikke for god skriver du. Hvad kan der cuttes ned på, hvad er overflødigt?
Det råd jeg kan give dig er at finde det space hvor DU kan lade lidt op. Her er hvad jeg gør.
På med våddragten, og ud at skyde nogle fisk. Det er nok mest den meditative og distancerede tilstand til omverdenen der hjælper her.
Sauna og efterfølgende kold dukkert. Dels giver det et endorfin sus, men jeg kan også mærke at det giver mig et psykisk boost når jeg gør noget jeg er lidt stolt af (som at hoppe i vandet om vinteren, ja altså ikke HOPPE men tage en dukkert;)
Udover at stresse i København tager jeg til mit hus på Møn i weekenderne. Du er meget velkommen til at kommer herned og koble af et par dage. Med eller uden kvinden i dit liv. Det ligger på Lars tyndskids marker tæt på skov og strand, og det giver et rigtigt dejligt frirum når hjernen er fyldt.
Når du sidder og kigger ind i skærmen... så er det bare med at bryde den vane. Uanset hvor ligegyldig en handling du så laver, så er det bedre end at blive fanget i en vane eller tilstand som kun bidrager med noget negativt. Gå en tur, tag en lur, giv din kone en dejlig massage og fortæl hende du elsker hende, hvis du kan så fortæl hende at du har brug for omsorg og spørg om Hun vil holde rundt om DIG.
Du er en rigtig mand tror jeg, sådan en der sætter projekter igang og gerne vil kunne klare skærene selv og hjælpe alle. Men husk nu at det også er ok at være på røven, bare så du ikke klandrer dig selv for det. De fleste af os har selv prøvet det.
Bottomline... find ud af hvordan du kan få et break, hvor du ikke sidder og tænker på situationen som er noget lort, men kan tænke på alt muligt andet.
Har et par dage på Møn interesse så skriver du bare og ligeledes hvis du har lyst til en snak.
Jeg håber tingene ordner sig på naturlig vis.
Jeg synes det er sejt at du har mod nok til at bede om hjælp.
Rasmus (som ikke altid er optimist)