Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor nulstiller I Jer selv? Jeg brænder ud!

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth.

Det kyniske først. Hvis stressen har med din elskede at gøre, så skal dit fokus være på den situation, da du kan lave nok så mange ting for at få det bedre uden held hvis årsagen til din stress stadig er til stede.  Jeg har en nær ven, der er lidt i samme situation som dig, og kan mærke hvor svært det er når det er en man holder af.

Økonomien er heller ikke for god skriver du. Hvad kan der cuttes ned på, hvad er overflødigt?

Det råd jeg kan give dig er at finde det space hvor DU kan lade lidt op.  Her er hvad jeg gør.

På med våddragten, og ud at skyde nogle fisk. Det er nok mest den meditative og distancerede tilstand til omverdenen der hjælper her.

Sauna og efterfølgende kold dukkert. Dels giver det et endorfin sus, men jeg kan også mærke at det giver mig et psykisk boost når jeg gør noget jeg er lidt stolt af (som at hoppe i vandet om vinteren, ja altså ikke HOPPE men tage en dukkert;) 

Udover at stresse i København tager jeg til mit hus på Møn i weekenderne. Du er meget velkommen til at kommer herned og koble af et par dage. Med eller uden kvinden i dit liv.  Det ligger på Lars tyndskids marker tæt på skov og strand, og det giver et rigtigt dejligt frirum når hjernen er fyldt.

Når du sidder og kigger ind i skærmen... så er det bare med at bryde den vane.  Uanset hvor ligegyldig en handling du så laver, så er det bedre end at blive fanget i en vane eller tilstand som kun bidrager med noget negativt.  Gå en tur, tag en lur, giv din kone en dejlig massage og fortæl hende du elsker hende, hvis du kan så fortæl hende at du har brug for omsorg og spørg om Hun vil holde rundt om DIG. 

Du er en rigtig mand tror jeg, sådan en der sætter projekter igang og gerne vil kunne klare skærene selv og hjælpe alle.  Men husk nu at det også er ok at være på røven, bare så du ikke klandrer dig selv for det. De fleste af os har selv prøvet det.

Bottomline... find ud af hvordan du kan få et break, hvor du ikke sidder og tænker på situationen som er noget lort, men kan tænke på alt muligt andet. 

Har et par dage på Møn interesse så skriver du bare og ligeledes hvis du har lyst til en snak. 

Jeg håber tingene ordner sig på naturlig vis.

Jeg synes det er sejt at du har mod nok til at bede om hjælp.

Rasmus (som ikke altid er optimist)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 21:43

Det er muligvis fordi jeg er kvinde, men jeg synes ikke løsningen med "bare flyt fra hende" lyder særlig konstruktiv i mine ører.

En skilsmisse er da først stressende - og da især en, man ikke reelt ønsker sig. Nu er det jo ikke alle kvinder der bare sætter sig ned og venter, til manden har lyst til at fortsætte forholdet igen.

Du spørger hvad vi andre gør - jeg tager ud til min hest. Frisk luft og samvær med dyr er fantastisk afstressende - man bliver tvunget til at finde roen i sig selv, ellers afspejles uroen i hesten - og det er rigtig sundt, tror jeg. Hvis man nu ikke lige er til heste, kan en løbetur med eller uden hund sikkert gøre det samme.

Men hvis jeg skulle komme med et forslag ville det være, at du og din kæreste skal lave noget sjovt sammen. meld jer til badminton eller noget andet tosset - så i får grinet sammen. Latter dræber stress.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 21:57

Jeg kender udemærket til problemet, har været der selv.

Det er hårdt, men det hele skal nok gå. Det gjorde det for mig :)

Skriv em PB hvis du vil have lidt råd som jeg selv har brugt.

(Det er ikke fordi jeg ikke vil dele med jer andre, men visse ting behøver ikke lande i offentligheden på det store internet Smile )

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:00

Boysen:

Mit næste skridt vil være at tage fat i min bedste ven, tage en længere snak også tvinge mig selv til en daglig gåtur. Jeg håber at det kan give mig det nødvendige overblik, til igen at tage fat.

Inden du tager fat i din bedste ven, så skal du lige overveje, om han kan rumme dine problemer... Ikke alle mennesker er lige gode til at hjælpe andre med at takle problemer, og hvis han ik er god til det, så er det meget bedre, at du snakker med en "fremmed", som evt kunne være nogle fra tråden her...

Det bedste vil også være, at finde en der kender de følelser, som du har pt... En der har været der før, og som er kommet videre. For han/hun kan guide dig med råd og egne erfaringer, som er 100 gange mere værd, end teorier og formler, som er lært på en uddannelse eller et kursus!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:39

Det er sku noget lort, lige ud sagt. Især når man prøver så hårdt at arbejde for noget man prøver på, men nogle gange slipper energien bare op..

Når jeg føler mig lidt stresset, tager jeg sku en tur i skoven, bogstavelig talt. Der er ro, frisk luft og man kan virkelig tænke tingene igennem.. Måske en fiske tur.. Altså en dag væk fra det hele hvis du kan.

Jeg ønsker dig alt held og lykke, og håber du får vendt det hele snart så du er på toppen igen.

Fortsat god aften.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:10

Dyrker maase af motion presser kroppen alt hvad den kan 

løber en tur i skov 

holder fest 

smiler og griner og har det sjovt 

vender altid det negative til det positive og siger jeg skal vise dem jeg gør det 10 gange bedre 

husker dog altid den sunde kost og den positive tanker gang

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3349
Skrevet kl. 17:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Boysen.

ØV !

Har du prøvet at meditere problemerne væk i 20-30 minutter og set om det hjælper? Du får nok brug for et mantra at vende tilbage til hvis tankerne løber løbsk. Et andet trick, hvis man har svært ved at koncentere sig om ingenting er ikke at have ufordøjet mad i kroppen.

Hvor mange er der her på amino som ikke bruger timevis på at glo ind i en skærm mens de prøver at "samle sig" om et eller andet som de ikke har lyst til at lave? Tag den med ro, velvidende at du nok skal lave de vigtige opgaver når de bliver presserende nok. Den første til at påstå de ikke lider under det i en eller anden grad vil jeg tillade mig at mistænke for manglende selvindsigt.

Undlad gerne fokus på de opgaver der ikke blev løst, - men fokuser i stedet på hvordan du undgår fremadrettet at tage opgaver ind der ikke er vigtige nok til at blive løst af dig.

Her er ting der nok ikke hjælper:

At "slappe af" foran fjernsynet eller computeren.

At motionere så meget at man bliver decideret udmattet.

At fifle med mystise excel-ark for planlægning af tid (at bruge tid på at planlægge det kedelige arbejde, i stedet for at lave det).

Du kan købe en god flaske vin og en cigar og drikke den i gode rolige omgivelser, hvor du så sammen med dig selv planlægger prison-breaket.

PS har selv stresset i 3 år, - og blev meget syg af det, både fysisk og psykisk. Det er ikke min erfaring at stressen letter når opgaverne man føler skaber stress for en, forsvinder, enten fordi de bliver løst, - eller fordi projekterne bliver droppet. - Det er derimod min erfaring at stressfaktoren med stor ansvarsbevidsthed og som det mest naturlige rekrutterer en ny stressfaktor før afgang.

Fra Randers
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Bendixen Skrevet kl. 07:43
Det lyder som en meget trist historie du er havnet i:-(
Der er jo allerede kommet mange gode fif med naturen...
Jeg selv bruger naturen således at næsten hver gang
Der er tid til en kop kaffe/te så går jeg udenfor istedetfor
At sætte mig foran pc.....på denne årstid sætter jeg mig ikke men nyder blot naturen med koppen i hånden, Det er langt mere effektiv i mine
Øjne frem for at sige at man hver aften skal gå en tur, der kommer altid enten det ene eller andet i vejen. Jeg cykler dog nogen aftner men det bliver mest om sommeren...
Når vejret tillader det tager jeg osse tit en blok med udenfor og skriver to dó lister ned det giver et kæmpe overblik samtidig med at man får en masse energi ind..
Satte jeg mig foran pc'en og gjorde det samme, ville energien ikke være den samme bagefter...
Håber du finder din måde til at komme ovenpå igen.
Held & lykke med det:-)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:50

hvad jeg gør for at få positive energi

Dyrker motion 

smiler til hele verde

husk grin 10 minutter om dagen giv , der intet andet sundere og giver glæde end en god grindene tur , lav humor er vigtigt i hver dagen især når man har det svært det gør man lettere klare de hårde tider

tanker er altid positive 

hvad jeg ville gøre med min kone tage hende ud med oplevelser i byen i laver noget i fælles skab

tager nye rødder op laver lidt om livet , husk spørg hende hvad vil hun hvad giver hende mere energi og positive et smil kan give masser af positive energi

hav masser af blomster og farver i hjemmet 

lys er også vigtigt når man er nede 

lav hygge hver morgen , middage nusse om hinanden en god flaske rødvin om aften og hygge

sige hele tiden alle de gode ting og positive og vend det negative til en positive tanke og sig det også gerne positive hele tiden

musik spil tit musik og syng gerne der hjemme det giver altid glæde og tit kommer en lille dans og det giver også glæde 

min lille søster fik hjælpe af kommune prøv og spørg dem om råd og vejledning , hvordan de vil vejlede jer at komme ud ad krisen 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Kære Boysen,

Som mange skriver er det godt, at du står frem med det. Jeg har tænkt lidt over, hvordan jeg kan hjælpe dig, og jeg har faktisk en mulighed, som du måske gerne vil tage imod.

Til Aminotastic vandt jeg en times Skype-coaching med Martin Thorborg. Lige nu lyder det som om, at du har mere brug for ham, end jeg har. Martin er jo ikke psykolog, men han kan sikkert hjælpe dig med at få lidt overblik over din situation og hjælpe med at finde gnisten igen.

Så hvis du gerne vil tage imod det, så vil jeg høre Martin, om jeg kan give min præmie videre til dig.

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)