Hej Kenneth jo piver jeg ikke på It-branchens vegne, men nu er jeg en halvgammel sveske og jeg fik et godt råd af min gamle pappa og det får du også her kvit og frit..
Forenden af dine arme sidder din lykke og hvis du så tager hovedet med i projektet så er du godt hjulpet. og ved du hvad han havde sq ret.
Jeg har prøvet og køre lastbil, jeg har kørt taxa jeg har gjort rent, pudset vinduer, været dørmand, instruktør i et fitnesscenter( mit eget) gik på røven kom op igen og gjort biler klar før og efter maleren. jeg kom på arbejdsmarkedet i 80'erne hvor der var noget og pive for og har aldrig manglet arbejdet. Men i en sen alder fik valget mellem pension eller uddannelse....lægen sagde pension men jeg sagde uddannelse (IT) alt sammen efter en kvajpande ville se hvor mange gange man kunne stikke en kniv i ryggen på mig for så se om jeg overlevede ( det var vist Danmarksrekord på det tidspunkt 11 gange) men nok om det. Jeg kan gå på røven, men giv mig 20 kr og en internet forbindelse så er jeg tilbage i Business igen.
Så hvis vi ser på det fra min måde at leve på så har en der kun har et kørekort og ingen uddannelse alt og vinde ved at blive fyret, for det åbner muligheder for dem der vil og de andre får ondt af sig selv og begyder og drikke bajere måske.
Hej Henning med sigma
Jeg er ikke i tvivl om at du er en figther, og det er vi mange som der er.
Problemet er ikke at vi to kan skabe en masse, eller om 40.000 andre kan. Problemet ligger i mennesker der ikke kan andet. Og ikke har de boglige egenskaber til det. Og der mangler der en genral forståelse i dette land.
Vi kan ikke alle læse til datamitiker, datalog osv. For så bliver landet jo meget ensformigt, og hvem skal alle de mennesker så arbejde for.....herunder vilke firma'er skal de lave opgaver for. Et samfund kræver en mangfoldighed af mennesker. Mennesker der tør og vil noget. Mennesker der kan udføre basale ydelser, og folk der kan lave noget fysisk. Og alle mennesker der gør det, er i mine øjne, lige. Ikke at de skal have samme løn.
Men úanset hvad, så stilles der store krav i dagens samfund, og jeg kan fortælle dig, at kunne jeg kassere ligeså meget som fx kina, og skide ligeså højt på folks helbred, så kunne jeg også give gode tilbud. Men heldigvis, er vi i DK bundet op på at vi skal behandle hinanden ordentligt. Og det gør vi så. Problemet med denne tråd, er ikke om jeg eller du forstår at sætte dig ind i at være vogn mand. Men at vi også skal vise en forståelse for det. For det handler ikke kun om at man skal køre overfor gult, men også om at der ikke er tid til at lave forsvarlig indpakning af produkter, eller at fiksere dem på ladet.
Jeg er selv mega harm over at folk ligger og kører over for gult, og at man konstant skal vente med at køre videre fra krydset når det er skiftet til rødt, for at se om alle holder. Ingen tvivl der. Men jeg ser også en tendens til at man mindre og mindre forstår forskellige faggruppers problemer.
Jeg har selv rent arbejdsløs i nogle år, hvor jeg blev taget ved røven af en abejdsgiver, og kunne så ikke få job bagefter. Og idag kæmper jeg med et ekstremt dårligt ry, jeg fik da jeg sagde op ved et firma der gik konkurs sidste år. Så jeg har absolut ikke fået noget foræret, jeg har arbejdet mig op. Og har startet op selv, og kæmper stadig med gamle spøgelser. Men på den anden side, så er de kunder jeg har faktisk ekstrem dejlige. Ingen brok, og betalinger til tiden. Så hvorfor være negativ, når man har det sådan.
/Kenneth
Ps. JEg skal bruge min 50k og egnede lokaler for at kunne lave det jeg laver.