Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af politiet

Side 1 ud af 8 (76 indlæg)
Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Hej!

Jeg er så sindssyg rasende over den her møg dag at jeg lige må spørge om en ting her i forummet. Så sent som i morges 07:20 kører jeg med min 6 ton store lastbil igennem H.C. Andersens boulevard. Ca. 10 meter før lyskrydset, skifter farven fra grøn til gul. I dette tilfælde vurderer jeg at det er uforsvarligt at klodse bremsen med 6 ton. Punkt 1. så banker fyren bagi mig op i røven på mig og punkt 2. så smadrer jeg alt mit gods på lastbilen ved så hård en opbremsning.

I det jeg kører over lyskrydset kommer der en tekno bil rasende efter mig med fuld udrykning og en nyudklækkede 18 årig magtsyg stodder stiger ud af bilen og vil se mit kørekort... fint nok, men så giver han mig k....... en bøde på 1000.- for at (som der står på bøden) at "køre frem mod gult"

Jeg prøver at forklare denne herlige paragrafrytter det farlige i at nedbremse en så stor lastbil, 10 meter før en lyskurv (det skal siges at jeg kørte præcis 50 km/t., som er det tilladte). Men han var fuldstændig ligeglad og truede med at skrive mig for at køre over for rødt, hvis ikke jeg slappede af ?!?!?!

Det her er så langt ude at jeg simpelthen har fået nok af vores kære politi korps, som aldrig har tid til at hjælpe når man har brug for det, men som har tid til at stoppe en stakkels selvstændig vognmand fordi han ikke klodser bremsen for gult lys og smadrer bilen bagi, samt alt hans gods for flere tusinde kroner.

Men nu til spørgsmålet:

Er det lovligt at lave et forum/blog hvor folk kan skrive ind om deres dårlige oplevelser med politiet ? Og må hjemmesiden/domænet hedde noget i stil med f.eks. "lortepoliti.dk" eller "fuckpolitiet.dk".

Jeg har simpelthen bare fået nok og må lige af med mine agressioner :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:37

Ja, kan godt forstå din frustation, har det ligeledes over dårlige betalere.

Ja, det er lovligt at skælde politiet ud online på en blog eller lign, så slå dig bare løs...:)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

ilas:

I det jeg kører over lyskrydset kommer der en tekno bil rasende efter mig med fuld udrykning og en nyudklækkede 18 årig magtsyg stodder stiger ud af bilen og vil se mit kørekort... fint nok, men så giver han mig k....... en bøde på 1000.- for at (som der står på bøden) at "køre frem mod gult"

Jeg prøver at forklare denne herlige paragrafrytter det farlige i at nedbremse en så stor lastbil, 10 meter før en lyskurv (det skal siges at jeg kørte præcis 50 km/t., som er det tilladte). Men han var fuldstændig ligeglad og truede med at skrive mig for at køre over for rødt, hvis ikke jeg slappede af ?!?!?!

Sådan er unge betjente normalt, uanset om du er i Danmark, Tyskland, Italien eller what ever. De er meget paragrafryttere, men efterhånden som de får erfaring, så kommer fornuften også...

ilas:

Men nu til spørgsmålet:

Er det lovligt at lave et forum/blog hvor folk kan skrive ind om deres dårlige oplevelser med politiet ? Og må hjemmesiden/domænet hedde noget i stil med f.eks. "lortepoliti.dk" eller "fuckpolitiet.dk".

Hvad vil du have ud af sådan en side? Politimand er nok et af de jobs, som uanset hva man gør, så er man en idiot. En person kører 60 km/t og bliver stoppet. Hvem er idioten i bilistens øjne? Ham selv fordi han overtræder loven eller politiet fordi de opretholder loven?

Når folk har indbrud eller andet, så stiller de ligeledes umenneskelige krav til politiet. De forventer nærmest at hele stationen sættes på stand by, kun for denne ene lille sag. Alle andre sager er irrelevant, og lige meget udfaldet, så er politiet nogle idioter...

Så tænk lige over, hva du egentlig vil have ud af sådan en side? Den gavner intet, og vil måske i højere omfang opfordre folk til, at være endnu mere sure på politiet, som derefter ender med at gå hårdere til værks... Loose - Loose situation!

Et godt råd er, at du skriver en mail, hvori du sviner dem til med dine egne ord. Ik noget med at være blød eller bruge mindre grimme ord. Nej skriv det du føler. Derefter sender du mailen til dig selv, og går i seng... Imorgen når du står op, der læser du din mail, og du vil herefter nok få et lille grin af, at sådan en basal lille sag, kunne få dig til at reagere så voldsomt... Slet mailen og kom derefter videre ;D

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:44

jeg synes du skal skrive en skriftlige klage til poltiet jeg tror på den politimand får et oveni rap over hænderne for det ødelægger politiets ry sådanne sager , men i alt er der mange ting der spiller ind http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/kontakt/klager/ 

vis klager kan måske få en bedre forklaring og komme videre livet og leve med den bøde .

vis han har ret bøden forkert vis trafik bagved kørende bil kunne du ikke nedsætte hastigheden , vis forklare godt kan være du får ret 

Men alle kan klage men folk tænker tit ikke der er nogle ting du skal overholde . det også derfor det er svære at få stort kørekort man har et større ansvar 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:44

Her er mulighederne hvis man bliver uretfærdigt behandlet af det offentlige (i dette tilfælde politiet)

1. Man kan oprette et forum i Cafe & Hygge på amino hvor man bitcher over det.
  2. Man kan skrive en klage til politidirektøren

De to punkter udelukker ikke hinanden.

Nåja, - og så faldt jeg lige over denne side http://www.politietdummersig.dk/

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan også historier fra virkeligheden!

Her den anden dag skulle jeg svinge til venstre i et lyskryds. Jeg holder ude i krydset og venter på at der er plads til jeg kan køre over. Da det skifter til gult, og jeg gør klar til at forlade krydset, er der lige en som skal "klemme" sig over. Jeg forventede han holdte tilbage, men det var ikke tilfældet. Heldigvis nåede jeg at stoppe, inden vi kolliderede.

I har jo åbenbart haft hver jeres vurdering af situationen. Hvem der har ret jvf. din beskrivelse skal jeg ikke kunne sige. 50km/t giver en hastighed på lige knap 14m/s. Dvs. du skulle have reageret og stoppet på ca. 3/4 sekund . Så ville også have forsat over krydset, det virker faktisk så åbenlyst forkert at skulle bremse på de betingelser. Er du sikker på de 10m?

Det med at oprette hjemmesider o.s.v.lyder lidt plat, og spild af tid i mine øre. ... 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:49

Hvorfor opfordre ham til at klage?

Hvad skal han klage over? At politimanden udstedte en bøde der jvf. loven er ok, og som trådstarteren får mere end svært ved at påvise andet?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 9 person

Jeg går ud fra at du har stort kørekort, så kan det næppe komme som en overraskelse for dig, at lyskryds skifter farve!

Det er selvfølgeligt dit ansvar ikke at kører med højere hastighed end at du forsvarligt kan nå at bremse. Ligesom det er dem bagved's ansvar, at holde afstand så de ikke kører ind i dig.

Jeg håber da selv du kan se, at du gjorde noget galt og at bøden var retfærdig.

Der er ikke noget ulovligt ved at brokke sig over ordensmagten, men hvis du bruger samme tone og fornuftsniveau i dit forum risikerer du at det siger mere om dig end dem du brokker dig over.

Istedet for at oprette et forum, så kunne du måske bruge Ekstra Bladets nationen, det er vist sådan et sted hvor iltre typer brokker sig over alt muligt.

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:59

Hvis du på nogenmåde kan bevise, at din hastighed var 50 km/t og ligedan at der kun var 10-12 m ud til lyskurven. Kan du rolig gå videre med det, da din bremselængde mindst ville have vært 16 meter, og i såfald skulle du også have klodset bremsen i Wink

Men spørgsmålet er om det er noget du gider gære så meget ud afSmile 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 17:59

ilas:

Jeg har simpelthen bare fået nok og må lige af med mine agressioner :)

Prøv nu lige at opføre dig som en voksen mand frem for andet primitivt væsen der bare lukker gylde ud på en eller anden hjemmeside.

Er det rigtigt at betjenten truede dig med at give en bøde for at køre overfor rødt hvis du ikke slappede af, så bør du omgående klage over denne betjenet´til politiet (se skal jo behandle en sådan sag seriøst).

Du er iøvrigt ikke forpligtet til at betale bøde før denne er prøvet ved domstolen !

Side 1 ud af 8 (76 indlæg)