Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af politiet

Side 6 ud af 8 (76 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:31

Morten Falk Nielsen:
Mindes engang hvor jeg blev lagt i håndjern en eftermiddag fordi at Politiet troede jeg flygtede da de kom efter mig. Jeg var sigtet for et tasketyveri jeg ikke kendte noget som helst til, og jeg blev dog også frifundet senere i retten. Men at jeg skulle have forsøgt at stikke af fra Politiet, det fatter jeg simpelthen ikke.

JA det er sq da ærgerligt, men hvis vi har et retssystem der fungere, så bliver du løsladt og får erstatning, Men hvis du nogensinde har hørt mennesker afgive vidneforklaring, som kommer der meget forskelligt frem, og hvis du har passet på et signalement, er det klart du ryger med, det skulle måske bare tage dit ord for gode varer, for kriminelle lyver jo ikke, så alle der siger det er ikke mig eller det kender jeg ikke noget til skal omgående løslades. Prøv nu og brug din logiske sans.

Og så kan det pisse mig lidt af at du nævner politiet i flæng, de repræsentere et udsnit af befolkningen ligesom så mange andre erhverv gør. Der er nogle med meget erfaring og nogen med ikke så meget, du ved ligesom livserfaring...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Først så betyder Gul stop, altså det samme som Rød. Og primært er det beregnet til at man skal rydde krydset.

Ligeså så må man ikke køre ud i et lyskryds, medmindre at man kan komme helt over. Og det vil sige at man ikke må være i krydset, når det skifter til Rødt.

Når dette er sagt, så er jeg personlig hammer irriteret på alle de bilister, der spærre for at vi andre kan komme over et lyskryds. Fx tager man krydset Silkeborgvej-tinesvej i Brabrand, stor indfaldsvej. Så er der kaos der konstant. Og generalt, så skal man vælge at køre en omvej, hvis man vil over det kryds. Ligeså så holder man og spærrer krydset, indtil alle biler holder, for rødt. Da det åbenbart kun er vejledende i det kryds.

Jeg har ingen forståelse for at folk lige skal. For tit handler det om planlægning når man kører. Og med den trafik belasning som der efterhånden er, så er det vigtigt at vi alle viser hensyn. Og det er netop det store problem, for alle skal lige de 2 min, tidligere hjem, og laver indenom overhalinger, kører opover cykelstier, og pladserer sig i forkert svingbane, for at spærre hele krydset.

Nu har jeg selv fået biler op i røven, på mine biler, og det tjener man faktisk fedt på. Men det kan og vil aldrig blive mit problem, at en person er så tæt på at de ikke kan nå at reager. Og jeg har enda oplevet at ryge 6 meter ud i et kryds, med bremsen i bund. Og her skal det lige siges at det absolut ikke er behagligt. Men planlægning og forudselighed, samt koncentration om at køre vogn, istedet for at tænke på at hente børn, købe mælk eller at man skal sparke hunden.

/Kenneth

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 08:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Uden jeg kender trådstarter kunne man jo godt han selv har lagt ud med at brokke sig over at blive standset.

Trådstarter er jo åbenbart en stor mand, der skal ha lov til at køre som han vil. Han tjerner jo mange penge og politifolk er jo kun bistandsklienter.

Så selvfølgelig skal han ikke ha en bøde.

Når han kan blive så sur over at blive stoppet uden at køre med sele, at han vil pande politiet ned. Ja det siger vel det hele.

Hvis trådstarter kan blive så hidsig, bure han måske lade være med at køre bil.

mvh

bb

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:45

ilas:
Punkt 1. så banker fyren bagi mig op i røven på mig og punkt 2. så smadrer jeg alt mit gods på lastbilen ved så hård en opbremsning.

Kære mand da, fyren bag ved dig skal holde afstand, så det er ikke dit problem, punkt 2: du er som chauffør ansvarlig for, at din last er forsvarlig sikret (du må gerne læse § 86 stk. 3 i færdselsloven.), så der har du et problem.

Hastigheden i byerne er max 50 Km/h. Du skal til enhver tid køre efter forholdene, også hvis det indebærer, at du skasl kører mindre end 50Km/h.

Det er stort set typer som dig, der giver branchen en dårlig ryg. Så hold op med at klynke og begynde at opføre dig ansvarlig.

Nej, jeg ved temmelig sikkert ikke hvad jeg snakker om, jeg har kun kørt de store biler i over 30 år, gennem det meste af europa, inden jeg stoppede, så jeg ved nok ikke så meget om storbilskørsel som dig.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 22:03

Du har ytringsfrihed så du må skrive hvad du vil om politiet :-)

//Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

igang:

Mikael christiansen:

Det er jo en derfor en grunde at indvandre bliver voldelig og koster staten milliarder kr  , der har før i samfundet været uroligere meget voldelige og over politi chikane http://avisen.dk/naesten-umuligt-at-faa-ret-i-klager-over-politiet_1350.aspx 

jeg begynder at forstå mere hvorfor folk reagere som de gør når de er magteløst over når klagen er korrekt klager .

Hvad vil mange gøre så , vis ser det er nytteløst at klage som det viser sig for mange , de siger sin mening på en anden måde de gør det med vold og vis de bliver dømt vil de synes uretfærdigt så når de kommer ud laver de noget slemmer og jo det ved jeg lidt om jeg bor jo i Kokkedal , der har før været uroligheder og de bunder i tit man synes det er et  uretfærdigt politi 

Nu er vi på vej ind på noget hvor jeg har en holdning, men vælger at holde den for mig selv.

Men overordnet er jeg ikke uenig med dig :o)

Nå, jeg holder den alligevel ikke helt for mig selv :o)

Som fodboldfan der har set en del kampe rundt omkring på de danske stadions, er jeg også ved at være træt af politiet. Jeg er blevet så træt af dem, at jeg sjældent tager til fodboldkampe der ikke foregår i Parken mere. Risikoen for at blive slået ned af en betjent, er simpelthen for stor. Og nej, man kan ikke altid bare gå en anden vej, da vi oftest bliver gennet ganske hårdhændet i den retning de gerne vil have at vi alle går. Uanset om vi så skal derhen eller ej. Så alternativet er altså at blive væk.

Og efter de har fået peberspray, er det gået helt over gevind. Formålet med at udstyre dem med peberspray var i øvrigt, at det skulle bruges som alternativ til tjenestepistolen. Det er i stedet blevet et angrebsvåben, som de finder styr nydelse ved at anvende. Men sådan er der så meget :o)

Men når man har oplevet deres agressive adfærd på nærmeste hold tilpas mange gange, forsvinder respekten altså lidt efter lidt, hver gang det sker.

I dette klip spørger TV2, om respekten for politiet er ved at væk. Og svaret er nok: "Ja, men det er deres egen fejl".

Nu er det en ung gut jeg kender ganske godt der er på klippet (det øverste), og vi har været til en hel del kampe sammen. Både rundt omkring i Danmark, og i udlandet. Derfor ved jeg også, at vi ikke har at gøre med en af de fodboldtosser der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Derfor blev jeg også noget overrasket, da jeg så det klip. Historien er da også at TV2 vælger at starte det lidt sent, så man ikke får optakten med. Manden er på vej væk fra stadion, sammen med de øvrige, og bliver to gange skubbet i ryggen af betjenten. Da han så vender sig om for at spørge hvorfor han skubber sådan til ham, får han et flabet svar om at han skal gå noget hurtigere. Desværre vælger han at svare lige så flabet tilbage, hvorefter betjenten stormer frem og tager fat i ham. Så det er svært ikke at få den fornemmelse, at betjenten ikke bare ville have konfrontationen.

I øvrigt er det lækker at se hvordan hans kollega vælger at slå ham to gange i ryggen med sin knippel. Og lidt peberspray bliver det da også til, men det ser man så ikke.

Ja, han skulle måske have ignoreret de smarte kommentarer, og han skulle ikke have skubbet til ham da han løber hen og river fat i ham. Men jeg må erkende, at jeg ville have gjort det samme hvis jeg ikke havde gjort andet, end at gå for langsomt, og i stedet for en kommentar om at det gerne skulle gå hurtigere, blev puffet 2 gange i ryggen. Og gæt så i øvrigt hvem af de tre der sidder tilbage med en mulig sigtelse for vold :o)

Nå, men det jeg egentlig ville frem til er, at når man har oplevet den slags tit nok, mister man respekten for uniformen. Respekten for mennesket i den, kan man selvfølgelig stadig bevare. Men ligesom det er noget jeg skal gøre mig fortjent til, er det også noget de skal.

Og så for at vende tilbage til dit indlæg. Jeg har, ud over til fodboldkampe, adskillige gange oplevet hvordan politiet gebærder sig. Og selvom det er godt TV og hr. og fru Danmark kan sidde og blive forargede over hvor forfærdeligtalle de kriminelle opfører sig, ved jeg at der skal to parter til de konfrontationer. Og det er ikke mit indtryk, at politiet gør ret meget for at undgå dem.

Og det er selvfølgelig muligt at klage over politiet, men det er til gengæld ret svært at få medhold :o)

Og for god ordens skyld skal jeg selvfølgelig nævne, at jeg er klar over at der ikke er mange herinde der er enige med mig, og ikke har meget sympati for den unge gut. Det er også fair. Og hvis I ligesom flere af dem der kommenterer på indslaget, også mener at han bare skulle have et nakkeskud og hvad ved jeg, står det jer frit for :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 09:04

Og efter de har fået peberspray, er det gået helt over gevind. Formålet med at udstyre dem med peberspray var i øvrigt, at det skulle bruges som alternativ til tjenestepistolen. Det er i stedet blevet et angrebsvåben, som de finder styr nydelse ved at anvende. Men sådan er der så meget :o)

Du kunne da ikke være mere galt på den.. Pebersprayen er lagt lige efter tale - altså hvis folk ikke vil lytte, må de føle.... og pebersprayen har erstattet staven, som næsten ikke blir brugt.... Og politiet slår ikke bare ned på folk - de er jo der hvor balladen er - og hvis du USKYLDIG er havnet samme sted, så er det søreme uheldigt...

Med hensyn til vores trådstarter... Ja, hvis man kører efter forholdene, så sker det ikke... Og politiet har bare gjort hvad loven foreskriver,...

Betjenten er ikke 18 år, det er helt sikkert.... for den alder er de slet ikke i korpset..... Og om han har truet dig med at skrive dig for rødt - den tvivler jeg STÆRKT på... Du har vist pustet fjeren op til 5 høns....

Utrolig som folk får ondt et vist sted når politiet er indblandet. Hvis man bare tænker en smule længere frem end sin egen næse, så vil man med 99% sikkerhed ikke få noget med politiet at gøre... MAN skal dog lige huske på at politiet stadig er mennesker og som kan fejle....

Men med hensyn til trafiksikkerhed - så er det danske folkefærd ELENDIGE i trafikken... Og det er jo netop derfor der blir ført kampagner.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Der er altid 2 sider af samme sag. Du udlæggger det meget endtydigt og som om du ikke har skyld, hvilket du givetvis har.

Såfremt det passer det du skriver, har betjenten muligvis gået i små sko med bøden, men ikke desto mindre har manden ret. Din aggression i dit indlæg bevidner om at du dog har andre problemer. Kører du rundt med den i trafikken er du til fare for dig og andre.

Ang. politiet og deres arbejde, bliver det ALDRIG populært at udstede bøder. Men hvis det en dag redder personer fra din familie fordi lastbilen overholdte sine vigepligt giver det hele måske fornuft alligevel !

Vi har et af verdens bedst uddannede og udøvende politi i verden baseret på mange undersøgelser. Næste gang er det dig der er offeret og så er du glad for de blå drenge.
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:14

Lasse Olsen:
Du kunne da ikke være mere galt på den.. Pebersprayen er lagt lige efter tale - altså hvis folk ikke vil lytte, må de føle.... og pebersprayen har erstattet staven, som næsten ikke blir brugt....

Både og. pebersprayen blev indført som et forsøg, efter et par sager hvor politiet havde skud nogle psykisk syge, og klagede over at de ikke havde noget brugbart alternativ. Den kan selvfølgelig ikke erstatte tjenestepistolen generelt. Politiforbundet gik netop med til indførelsen af pebersprayen, for at sikre mindst mulig magtanmeldelse, især i forbindelse med anholdelser. Så kan man jo undre sig over, at hver fjerde der bliver ramt, ikke bliver anholdt.

Lasse Olsen:
Og politiet slår ikke bare ned på folk - de er jo der hvor balladen er - og hvis du USKYLDIG er havnet samme sted, så er det søreme uheldigt...

Jeg fornemmer ironien. Og jeg er selvfølgelig ikke USKYLDIGT havnet på et fodboldstadion, jeg har frivilligt valgt at tage derud. Og det er jo sådan, at udeholdts fans bliver samlet samme sted, og det er jo også en af grundende til at man tager med. Men hvis det pr. automatik gør mig til en kriminel ballademager, der har fortjent at få knippelslag, peberspray og hundebid, så er der i min verden noget galt. Men sådan er det jo, ligesom det er helt i orden at anholde mig PRÆVENTIVT. Altså ikke fordi jeg har gjort noget galt, men det er muligt at jeg gør det på et senere tidspunkt. Det er jo et interessant koncept..

Og når man er afsted til udekampe, er det interessant at se den konfrontationssøgende linje man vælger fra politiets side, hvor det er helt tydeligt at de har fået at vide, at de skal vise de Københavnere hvem der bestemmer. Med sådan en attitude, er man da også helt sikker på at der kommer ballade. Og det undrer mig, at man ikke kigger på lande hvor de har haft store hooligan problemer, for at se hvordan de gør der. Det står i hvert fald i skarp kontrast til den danske måde.

Da der tidligere på året var besøg af engelske fans, havde man fra politiets side valg en "speciel" dialog- og trygheds strategi. Det har man selvfølgelig gjort, fordi man har samarbejdet med det engelske politi, der har mange års erfaring med fodboldfans. Hvorfor dog ikke bruge den samme strategi mod danske fans? Vi er ikke så forskellige fra englænderne.

Lasse Olsen:
Og politiet slår ikke bare ned på folk - de er jo der hvor balladen er

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange gange du har været med FCK på udeture, men mit indtryk er at det er lige omvendt: Balladen er der hvor politiet er. Men jeg taler selvfølgelig også kun af egen erfaring, så det er ikke helt lige så brugbart, som hvis man har set Politistationen og hvad de forskellige andre programmer hedder.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 6 ud af 8 (76 indlæg)