Det er jo en derfor en grunde at indvandre bliver voldelig og koster staten milliarder kr , der har før i samfundet været uroligere meget voldelige og over politi chikane http://avisen.dk/naesten-umuligt-at-faa-ret-i-klager-over-politiet_1350.aspx
jeg begynder at forstå mere hvorfor folk reagere som de gør når de er magteløst over når klagen er korrekt klager .
Hvad vil mange gøre så , vis ser det er nytteløst at klage som det viser sig for mange , de siger sin mening på en anden måde de gør det med vold og vis de bliver dømt vil de synes uretfærdigt så når de kommer ud laver de noget slemmer og jo det ved jeg lidt om jeg bor jo i Kokkedal , der har før været uroligheder og de bunder i tit man synes det er et uretfærdigt politi
Nu er vi på vej ind på noget hvor jeg har en holdning, men vælger at holde den for mig selv.
Men overordnet er jeg ikke uenig med dig :o)
Nå, jeg holder den alligevel ikke helt for mig selv :o)
Som fodboldfan der har set en del kampe rundt omkring på de danske stadions, er jeg også ved at være træt af politiet. Jeg er blevet så træt af dem, at jeg sjældent tager til fodboldkampe der ikke foregår i Parken mere. Risikoen for at blive slået ned af en betjent, er simpelthen for stor. Og nej, man kan ikke altid bare gå en anden vej, da vi oftest bliver gennet ganske hårdhændet i den retning de gerne vil have at vi alle går. Uanset om vi så skal derhen eller ej. Så alternativet er altså at blive væk.
Og efter de har fået peberspray, er det gået helt over gevind. Formålet med at udstyre dem med peberspray var i øvrigt, at det skulle bruges som alternativ til tjenestepistolen. Det er i stedet blevet et angrebsvåben, som de finder styr nydelse ved at anvende. Men sådan er der så meget :o)
Men når man har oplevet deres agressive adfærd på nærmeste hold tilpas mange gange, forsvinder respekten altså lidt efter lidt, hver gang det sker.
I dette klip spørger TV2, om respekten for politiet er ved at væk. Og svaret er nok: "Ja, men det er deres egen fejl".
Nu er det en ung gut jeg kender ganske godt der er på klippet (det øverste), og vi har været til en hel del kampe sammen. Både rundt omkring i Danmark, og i udlandet. Derfor ved jeg også, at vi ikke har at gøre med en af de fodboldtosser der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Derfor blev jeg også noget overrasket, da jeg så det klip. Historien er da også at TV2 vælger at starte det lidt sent, så man ikke får optakten med. Manden er på vej væk fra stadion, sammen med de øvrige, og bliver to gange skubbet i ryggen af betjenten. Da han så vender sig om for at spørge hvorfor han skubber sådan til ham, får han et flabet svar om at han skal gå noget hurtigere. Desværre vælger han at svare lige så flabet tilbage, hvorefter betjenten stormer frem og tager fat i ham. Så det er svært ikke at få den fornemmelse, at betjenten ikke bare ville have konfrontationen.
I øvrigt er det lækker at se hvordan hans kollega vælger at slå ham to gange i ryggen med sin knippel. Og lidt peberspray bliver det da også til, men det ser man så ikke.
Ja, han skulle måske have ignoreret de smarte kommentarer, og han skulle ikke have skubbet til ham da han løber hen og river fat i ham. Men jeg må erkende, at jeg ville have gjort det samme hvis jeg ikke havde gjort andet, end at gå for langsomt, og i stedet for en kommentar om at det gerne skulle gå hurtigere, blev puffet 2 gange i ryggen. Og gæt så i øvrigt hvem af de tre der sidder tilbage med en mulig sigtelse for vold :o)
Nå, men det jeg egentlig ville frem til er, at når man har oplevet den slags tit nok, mister man respekten for uniformen. Respekten for mennesket i den, kan man selvfølgelig stadig bevare. Men ligesom det er noget jeg skal gøre mig fortjent til, er det også noget de skal.
Og så for at vende tilbage til dit indlæg. Jeg har, ud over til fodboldkampe, adskillige gange oplevet hvordan politiet gebærder sig. Og selvom det er godt TV og hr. og fru Danmark kan sidde og blive forargede over hvor forfærdeligtalle de kriminelle opfører sig, ved jeg at der skal to parter til de konfrontationer. Og det er ikke mit indtryk, at politiet gør ret meget for at undgå dem.
Og det er selvfølgelig muligt at klage over politiet, men det er til gengæld ret svært at få medhold :o)
Og for god ordens skyld skal jeg selvfølgelig nævne, at jeg er klar over at der ikke er mange herinde der er enige med mig, og ikke har meget sympati for den unge gut. Det er også fair. Og hvis I ligesom flere af dem der kommenterer på indslaget, også mener at han bare skulle have et nakkeskud og hvad ved jeg, står det jer frit for :o)