Majbritt: Jeg tror desværre ikke, at vi bliver enige. Jeg ved ikke hvilke dagblade, du har været på, men hvis du har fulgt debatterne i diverse journalist-fora herhjemme, så rejses der faktisk igen og igen kritik af, at langt størstedelen af journalisterne herhjemme copy-paster indhold i stor stil. |
Boysen:Jonathan Løw:så kan du være sikker på én ting: De tager dig ikke seriøst igen og sletter alle mails fra dig.Bliver der ikke smurt lidt rigeligt på her Jonathan? Jeg tvivler stærkt på at brugen disse masse medier, har de konsekvenser du beskriver. Jeg er nu ikke journalist eller det der ligner, men man går da godt nok i meget små sko og har en meget meget meget god hukommelse, hvis det skal holde stik.
Man ved ifølge undersøgelser fra bl.a. Journalisten, at danske nyhedsmedier i gennemsnit kun åbner 65% af alle fremsendte pressehistorier. Dvs. 35% ryger alene pga. overskrift eller afsender. Dertil kommer, at journalister skam ganske udmærket husker de fleste afsendere - og derudover husker de ikke mindst dem, som har givet dem en god oplevelse. Så min pointe er egentlig den simple, at man ligesom med alt andet skal huske en god og høj etik samt sætte sig i modtagerens sted. Gør man det, får man også succes med PR på den lange bane.