Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pressemeddelelser Hvad er prisen ???

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt: Jeg tror desværre ikke, at vi bliver enige. Jeg ved ikke hvilke dagblade, du har været på, men hvis du har fulgt debatterne i diverse journalist-fora herhjemme, så rejses der faktisk igen og igen kritik af, at langt størstedelen af journalisterne herhjemme copy-paster indhold i stor stil.
Hvis du sammenligner de større danske nyhedsmedier, vil du også se i hvilket omfang, den samme historie kan gå igen - igen og igen.
Ritzau er jo, trods den seneste tids krise, et glimrende eksempel på, hvordan nyhedsbureauer fodrer medierne med færdigskrevet materiale. Samme kvalitet skal et PR bureau prøve at ramme i deres historier - så går de nemmere igennem filtret.

Du skriver, at hvis man har en god historie, behøver man ikke en personlig relation. Nej, selvfølgelig ikke. Men vores tilgang til medierne er vist meget forskellig. Personlige relationer har nu engang altid været guld værd - hvad end vi taler salg, markedsføring, jobsøgning eller i dette tilfælde PR. Og disse seriøse relationer kan kun opbygges, hvis man også gang på gang kan levere kvalitet og målrettethed i de historier, man fodrer sine kontakter med.

Dit eksempel på hvordan du arbejder med en pressemeddelelser er jo fair nok - det er så din model. Jeg ville dog ikke personligt anbefale en kunde at vælge den model - at bruge blot 30 minutter til at lytte og så skrive som et "one-take" er i mine øjne langt fra kvalitet nok til det, der i dag forlanges i forhold til at få succes med PR. Men hvis du tror på den model, er det jo fuldstændig i orden og fair. Man har jo lov til at være forskellige :-)

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 10:12

Boysen:

Jonathan Løw:
så kan du være sikker på én ting: De tager dig ikke seriøst igen og sletter alle mails fra dig.

Bliver der ikke smurt lidt rigeligt på her Jonathan? Jeg tvivler stærkt på at brugen disse masse medier, har de konsekvenser du beskriver. Jeg er nu ikke journalist eller det der ligner, men man går da godt nok i meget små sko og har en meget meget meget god hukommelse, hvis det skal holde stik.

Man ved ifølge undersøgelser fra bl.a. Journalisten, at danske nyhedsmedier i gennemsnit kun åbner 65% af alle fremsendte pressehistorier. Dvs. 35% ryger alene pga. overskrift eller afsender. Dertil kommer, at journalister skam ganske udmærket husker de fleste afsendere - og derudover husker de ikke mindst dem, som har givet dem en god oplevelse. Så min pointe er egentlig den simple, at man ligesom med alt andet skal huske en god og høj etik samt sætte sig i modtagerens sted. Gør man det, får man også succes med PR på den lange bane.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:21

Jonathan Løw:
faktisk igen og igen kritik af, at langt størstedelen af journalisterne herhjemme copy-paster indhold i stor stil.

Jeg læser det dog mere som at langt størstedelen af journalisterne kritiserer at nogen copy-paster indhold i stor stil - men det er jo nok øjnene der ser.

Jonathan Løw:
Ritzau er jo, trods den seneste tids krise, et glimrende eksempel på, hvordan nyhedsbureauer fodrer medierne med færdigskrevet materiale. Samme kvalitet skal et PR bureau prøve at ramme i deres historier - så går de nemmere igennem filtret

Ritzau er et nyhedsbureau, som medierne køber sig adgang til - det er lidt en anden snak, ikke?

Jonathan Løw:
Dit eksempel på hvordan du arbejder med en pressemeddelelser er jo fair nok - det er så din model. Jeg ville dog ikke personligt anbefale en kunde at vælge den model - at bruge blot 30 minutter til at lytte og så skrive som et "one-take" er i mine øjne langt fra kvalitet nok til det, der i dag forlanges i forhold til at få succes med PR. Men hvis du tror på den model, er det jo fuldstændig i orden og fair. Man har jo lov til at være forskellige :-)

Vi har bestemt lov til at være forskellige - men at sige, at du ikke vil anbefale nogen - betyder jo at du allerede har taget stilling til kvaliteten - og det synes jeg er flot gået, når man tænker på, at du ikke har set produktet. 

Jeg tilbyder altid mine kunder, at vi retter til, til de er 100% tilfredse, men det sparer da mig en masse tid, hvis de er tilfredse efter ét forsøg. Det gør det uanset om jeg tager 300 eller 3000 kroner i timen.

At skrive artikler er mit levebrød og har været det, siden jeg startede på journalisthøjskolen som 17-årig - så ja, jeg skriver hurtigt. men hvordan du kan vurdere, hvordan jeg skal udføre mit arbejde for at opnå det bedst mulige resultat - det forstår jeg ikke.

Jeg ved da heller ikke, hvordan du passer dit arbejde mest effektivt.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 10:28

Til Majbritt: Det er bestemt ikke det, der kritiseres - har du fulgt debatterne derinde? Der kritiseret netop, at det går igen hos samtlige de større medier - både regionalmedier og landsdækkende. Det gælder danske rigtigt ikke mindre lokalmedier som eksempelvis det, du har på nettet, ligesom det ikke gælder magasiner osv. Men for de store landsdækkende medier er det tilfældet i stort omfang.

Ritzau er ikke en anden snak, nej. Ritzau er et billede på, hvordan medierne bl.a. agerer og arbejder. Man er presset på økonomi og ressourcer til at ansætte journalister, og derfor går udviklingen mere og mere i retning af copy-paste og genbrug. Af samme grund kører Ritzau jo også bl.a. Ritzau Direkte, hvor de kombinerer egne historier med historier skrevet af PR-bureaukunder - som så committer sig til at levere copy-paste klare historier til medierne sammen med Ritzaus egne. Så det er to sider af samme sag!

Jeg beklager, hvis mit indlæg på den måde kom til at kritisere kvaliteten i det, du leverer. For det kender jeg ganske rigtigt ikke - det var ikke min intention. Min pointe var nærmere den, at jeg til enhver tid vil anbefale en kunde, jeg rådgiver, at finde en leverandør, som afsætter tilstrækkelig tid til at få leveret et professionelt og effektivt produkt. Og her jeg vil være meget skeptisk, hvis prisen svarer til én normal arbejdstime hos et etableret PR-bureau. Men det kan jo være, at du bare er meget dygtigere end alle de andre :-)

Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:46

@<jonathan løw

Det du siger er at da jeg startede tråden og spurgte om priser ! at jeg  ikke skal tage den billigste, det forstår jeg, men om det er Majbritt J. der er billigst er endnu ikke sagt, og det er kernen i denne debat jeg startede, at jeg ville have et godt tilbud, jeg kunne sætte en finger på. Og det har jeg fået så jeg takke endnu engang alle. Om det er den dyre eller den billige pressemeddelelse model jeg tager er endnu ikke sagt, da jeg kun var på udkik efter prisen.

tak til alle. 

Bliv forfatter og få søgemaskineoptimering gratis. http://www.amino.dk/members/Startmedos/default.aspx 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Startmedos:
 Om det er den dyre eller den billige pressemeddelelse model jeg tager er endnu ikke sagt, da jeg kun var på udkik efter prisen.

Du ved først, om din pressemeddelelse har været dyr eller billig, når du har gjort op, om den har genereret mere værdi, end den har kostet.

Hvor jeg kommer fra, plejer vi at sige, at en vare kun er billig, hvis den er mere værd.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:19

lige præcis, det er også derfor jeg kun tjekker muligheder ud nu. endnu engang tak herfra.

Bliv forfatter og få søgemaskineoptimering gratis. http://www.amino.dk/members/Startmedos/default.aspx 

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)