Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pressemeddelelser Hvad er prisen ???

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skriver pressemeddelelser for 3.200 kr. Udsender via PressWire for 450 kr. og evt. medieovervågning kan jeg oprette for to måneder for ca. 1.200 kr.

Det er så vidt jeg kan se nogenlunde standard blandt fagfolk. Men jeg har set bud på pressemeddelelser på Amino Freelancer på helt ned til 50 kr. for en pressemeddelelse.
Omvendt kan man sagtens komme til at betale over 15.000 kr. hvis man tager fat i et stort PR-bureau.

Jeg tror det hele afhænger af dine behov og hvilket niveau du ønsker at din tekst skal være på. Jeg vil ikke afvise at man kan få omtale på en PM til 50 kr. og du kan helt sikkert smide dine penge i et bundløst hul uden at få noget ud af det hos et bureau i Bredgade - men mon ikke pris og kvalitet følges lidt ad.

Du er iøvrigt velkommen til at ringe, hvis du vil have et godt tilbud :-)
Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:38

Dette er nok det billigste, intil vidre.

men betyder det hvis jeg tager den sidste model, at jeg betaler, 895 kr +moms for 1500 medier, der så får selveste pressemeddelsen ud til dem ?

MEN Er der så garenti for at nogle af dem udgiver pressemeddelsen ?

Bliv forfatter og få søgemaskineoptimering gratis. http://www.amino.dk/members/Startmedos/default.aspx 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan vel aldrig regne med at medierne bringer din historie, så at regne med eller give garantier vil være utopi. 

Omvendt tror jeg det primært afhænger af den historie du ligger inde med. Hvis du har en gris der kan tale, så kan ham til 50,- godt skrive en pm du vil få ud i mange medier, men hvis du åbner en webshop der sælger børnetøj - og det er det. Så tvivler jeg på der er særlig mange der kan få noget ud af en pm. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 16. Sep 11
Skrevet kl. 15:57

;) det er skam grisen der kan tale jeg har som nyhed, men den skal du nok få senere i pressemeddelelse.

Men du siger noget jeg ser er rigtigt - at der ingen garanti kan gives, så er det nok bedst at sprede meddelelsen ud til 1500 for 400kr mere, end bare de 10. jeg takker alle. ;)

Bliv forfatter og få søgemaskineoptimering gratis. http://www.amino.dk/members/Startmedos/default.aspx 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:07

Nu ved jeg ikke om det var mine priser du refererede til - men ja - hvis vi kan klare informationerne over mail og pressemeddelelsen skal sendes ud til så mange som muligt er prisen 895 + moms

Om den bliver trykt? Helst ikke. den bedste er helt klart, hvis den i stedet inspirerer journalisterne til at ringe dig op og lave historien helt fra bunden - på den måde kan én pressemeddelelse resultere i mange forskellige historier.

Jeg kender ikke din historie, så jeg kan ikke garantere dig, at den bliver trykt.

At det er bedre at sende den ud til 1500 i stedet for 10 er jeg faktisk heller ikke enig i - det er bedst at sende den ud til færre medier, som den til gengæld er målrettet imod - så er chancen for succes større.

Tilmeldt 16. Sep 11
Skrevet kl. 17:15

;) Det var din pris jeg mente.

Jeg vil se på det når tiden kommer, vil nemlig være klar så jeg kunne lave nogle opsætninger til selveste dette projekt jeg har gang i ;)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:25

Hos mig er prisen for pressemeddelelsen 3500 kr. + moms.
Det er baseret på telefoninterview, hele skriveprocessen, rådgivning om vinkling af historien - ekstremt høj kvalitet og ekstremt god service. :-)

Du kan selv sende den billigt ud, og jeg råder i reglen kunden til selv at stå for opfølgningen, fordi det er kunden og ikke tekstforfatteren, der er interessant for journalisten. Desuden egner min timepris sin nok ikke til at lade mig sidde og vente i en telefonkø.

Johnny NIelsen fra Toprobot kan glæde sig over at få sin historie om robotplæneklippere husstandsomdelt i 98.000 eksemplarer.

Man kan ikke vide, om en pressemeddelelse til en halvtredser ville have givet samme resultat - og man kan ikke vide, om din historie kan vinkles godt nok til at give samme resultat.

Venlig hilsen

Hans

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 08:29

Jesper Sølund:

3000 til 5000 kroner for at skrive en pressemeddelse? 

Nu lever jeg ikke af PR, men da jeg var PR-ansvarlig på et mellem-stort reklame- og PR-bureau, var det prisen. Men igen: Det afhænger jo fuldstændig af ambitionsniveauet. En pressemeddelelser er i mine øjne ikke bare en pressemeddelelse. Det kræver professionel vinkling, og typisk kan samme historie skrives på 3-4 forskellige måder/versioner, inden man er i mål. Dertil kommer udarbejdelse af egentlige artikler, som er direkte klar til at publicere for medier og magasiner. Hvis man går professionelt til værks og virkelig satser på en bred dækning af sin historie, og en dækning der giver resultater på bundlinjen også, så mener jeg ikke, at det kan eller bør gøres billigere.
En typisk timepris ligger på mellem 800-1000 kr., så skal man bare bruge lidt seriøs tid på det, så kan jeg ikke se, at det kan gøres billigere, hvis kvaliteten altså også skal være derefter. Selvfølgelig kan alle og enhver sige: Jeg tager 5-700 kr. og både skriver og sender ud for dig. Men så vil jeg gerne se, hvad vedkommende så ellers lever af :-)

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 08:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Startmedos:

med de priser skal jeg da starte en pressemeddelse side op så ;)

Er der seriøst ingen der er billigere hvor de tager alt arbejdet, både at skrive teksten og udgive den, og tage telefon samtalen, da det nok er det de er bedst til. ?

Hvis dit fokus fra start af er blot at få det billigt, så vil kvaliteten også være derefter. Blot et venligt råd.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 08:33

Majbritt Jacobsen:

Hvis du kan sende mig informationerne pressemeddelelsen skal skrive ud fra over mail - og den skal sendes ud til max 10 medier - så tager jeg 495+moms for det.

Hvis den i stedet skal baseres på et interview (over telefonen) er prisen 795 + moms

Skal den sendes ud til mere end ti medier koster det 400 ekstra (så kan den sendes ud til op til 1500 medier)

Ikke for at være uhøflig, men driver du virksomhed indenfor PR, eller er det en hobby? Det kan jo aldrig hænge sammen at tilbyde at skrive en pressemeddelelse, sende ud OG følge op for 795 kr. + moms. Det vil sige, at du kan klare alle disse ting på én time - eller to, hvis du tager en lav timeløn??
Derudover: Der findes ikke 1500 medier i Danmark, så hvordan kan du sende ud til så mange? :-)

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)