Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerproblemer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!

Jeg fandt Amino gennem en ven og har læst mange gode indlæg. Tak fordi i er så hjælpsomme imod hinadnen!

Jeg drivver en virksomhed i midtsjælland med en god stabil og voksene omsætning. Og jeg har fundet partnere op til fler gange. Hver gang har jeg partneren i et par mdr. og så søger han/hun væk igen.

Det tar tid at sætte en ny partne ind i tingene og jeg tilbyder hver gang at partneren får penge i starten også. Dog vil jeg ikke give 50 procent da jeg mener at partneren skal bruge noget tid på at fortjæne det. Og jeg har også selv puttet mange penge i foretagnet. Og tid.

En partnerkontrakt indeholder eksempelviss noget beløb på startfasen og så noget fordeling seneren. I starten er der naturligvis ikk nok til at vi begge to kan få høj månedsløn. Det kræver arbejde fra begge to at komme til det. Jeg tænker at et halt år er nok til at kunne betale to partnere fast. Men hver gang mister jeg partneren og skal bruge tid på at lære en ny tingene. og så går omsætningen lidt nedad igen.. somom den nulstilles.

Jeg mener at jeg er en ganske rar fyr, men det er som om mine partnere ikke har penge nok til at rissikere at se fremtiden hvor de store penge ligger.

Hvad gør jeg galt? Sørger jeg efter de forkerte eller er min tro om partnerskabet forkert?

mange amino-hilsner
Søren

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:39
Har du overvejet ikke at søge en ligeværdig partner, men bare give en minoritetsandel. Så kunne du evt. give en løn og en andel på måske 10-15 %. Senere kan I så vurdere om det skal være 50/50 eller om det mere skal væren lønnet medarbejder med en mindre del af virksomheden.
Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 21:52
hej thomas.

jeg har overvejet mange måder. Ikke lige den om du skriver men hvad kan fordelen være i den? Kan man godt lave sådan en aftale og have personen på fuldtids?

hilsner
Søren.

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 21:57
Den oplagte fordel ved at give en mindre andel, er jo at du bevarer kontrollen, og denne kan du så gradvist afgive hvis alt spiller og i går godt i spænd.

Det er jo sædvanligvis meget normalt at finde en god ansat og tilbyde denne løn og en option på at erhverve nogle aktier over tid. De første kan jo tildeles hvis man efter 3-6 måneder ser det funker. Du kan nok også finde nogle andre typer mennesker, hvis du kan tilbyde løn.

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 22:05
Problemmet som jeg ser er at jeg skal bruge meget tid på at lære nye mennesker op i faget. Det tager mindst 1 år at komme helt hen til at kunne så meget at det er nemmere at gå til.

Hvordan undgår man det?

hilsner
Søren

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 22:08
Ved at vælge den rigtige fra start, så det er jo noget med at sætte sig 100 % ind i hvad de rmotiverer den anden og hvad der er vigtigt.

Hvorfor hoppede de første af?

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:16
Hej Søren,

Hvorfor ikke fastansatte på helt almindelige vilkår? Hvis du først har etableret butikken og "lagt sporerne fast" - så kan det være temmeligt svært at komme ind og skulle være partner, hvor det er svært at matche dig på viden og indflydelse.

Mvh

Jakob

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 22:42
Thomas den sidste hoppede fra fordi der ikke var penge nok selvom det kun var efter kort tid og det ikke kan ses endnu om der er penge nok. jeg tror der er penge nok.

Jakob, jeg har ikke løst til at ansette en fordi de har for mange mærklige rettigheder og fordi jeg vi ha en sparrings partner der har løst til at vokse.

hilsner
Søren.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:48
Søren -> Hvilken branche er dit firma indenfor? Kræver det uddannelse?

Måske er dit problem, som Jakob også skriver, at dine "partnere" ikke føler sig som selvstændige, hvis de kommer ind i din virksomhed og arbejder ud fra dine betingelser. Det er vel et spørgsmål om, hvad guleroden for enden af snoren er - og at sætte dig (og nedskrive) nogle krav til en partner. Hvis du offentliggør disse krav og ingen henvender sig, så har du vel næsten fået serveret problemet på et sølvfad.

Jeg selv har også haft mange erfaringer med skiftende partnere gennem tiderne. Men undervejs har jeg også ændret (og slækket) på mine krav. Jeg er dog enig i, at en ansat ikke er løsningen (altså - jeg vil heller ikke have en ansat som erstatning for partner).

Gav det mening?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 22:56
Hej Peter
det er i håndværkerbranchen og det kræver ikke uddanelse men er en fordel. men kan sagtens læres op af mig, det tager bare tid fra mig. Skal nok være lidt handimand type.

Jeg prøver at give mine partnere mulighed for at præe firmet så de også er en "del af teamet". Der er ikke nogen partnere der har sagt at de ville væk fordi det var mit firma. Kun pengene.

Tør folk ikke tage den samme rissiko i et firma som er startet som de tør når de selv starter? Der er da hæller ikke overskud i starten af et nyt firme, man siger først overskud efter 3 år. Her er der da lidt overskud fra starten.

Hilsner
Søren.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)