Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på varekøb EU

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ja

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 15:08

Tja... Så kunne det tyde på, at rapporten ikke er sat op til at medtage konto 66150.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15

Specifikation er godt med øre for alle beløb og de tre andre er op og nedrundet, men 246 kr lyder af meget

Jeg har hittet min fejl. De 246 kr er storebæltsbro som jeg i q 2 havde trukket moms af nogle gange. Denne moms er korrigeret ved at jeg har krediteret moms i q 3 med de 246 og debiteret storebæltsbros omkostningskontoen.

Det betyder, at købsmomsen i q 3 bliver 246 kr mindre (periodiseringsfejl) og min købsmoms og salgsmoms stemmer derfor fuldt i regnskabsrapport, kontoplan og momsangivelse, ME

Moms specifikationen har kun krediteringen af de 246 kr med i q 3 - medens modposten - 246 kr er en debetpost i storebæltsbroen i samme kvartal og derfor ikke

Moms specifikationen er derfor de 246 kr gal, men det retter sig når jeg 0 stiller moms efter kvartal 3 og momsangivelsen og regnskabet viser fuldstændig korrekt moms der skal betales og balancen stemmer 100%

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 22:08

Godt at "høre", Cookie. Det hjælper nogle gange at tænke højt Smile

Manuelle posteringer er ofte medvirkende til (forbigående) differencer, og som følge heraf vil det altid være min anbefaling at man forsøger at undlade disse - så hellere bruge lidt ekstra posteringer på eventuelle korrektioner.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

Claus Fraussing Nielsen:
Manuelle posteringer er ofte medvirkende til (forbigående) differencer, og som følge heraf vil det altid være min anbefaling at man forsøger at undlade disse - så hellere bruge lidt ekstra posteringer på eventuelle korrektioner.

noteret og totalt enig. Jeg skulle ha tilbageført alle 4 storebælt fuldt og helt og taget dem igen under transport uden moms fuldt og helt, istedet for kun at korrigere momsen for sig med et FIIIINT bilag som fuldt foklarer det og viser at moms er 100% korrekt - og resten for sig. Det var vist for at undgå at skulle efterindberette moms for Q 2 - og istedet bare indbetale det manglende sammen med resten af Q 3 - og det bliver helt korrekt - og alt balancerer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38

Kan tilføje, at netop fordi jeg var (og lidt er) ny i bogføring, så har jeg da et par steder eller 10 (ud af 1500) måtte lave omposteringer. Det kan være noget som, at jeg tosset fik i løn på status men skulle ha haft debiteret drift naturligvis - eller moms - eller en betaling som jeg hakkede af på FIRST card udestående i stedet for ØVRIGE kreditorer hvor den lå, og derfor ikke fik dem til at stemmeStick out tongue

Ved de omposteringer, har jeg dels skrevet tydeligt på bilaget hvad jeg har gjort, med print screen af bogføringen - Dels oprettet en en-sides liste, der viser disse rettelser, konti - bilagsnummer, som bare sidder forrest i min bilagsmappe - så jeg let kan vise revisor og skat alt hvis de spørger, uden at jeg skal kunne huske HVAD var det nu lige jeg lavede der. Jeg vil godt anbefale en sådan liste over omposteringer med baggrund

vh

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)