Det er rigtigt at efterlønnen betales af regeringen. Men det gør kontanthjælpen også, så hvis ikke der er arbejdspladser nok, for vi bare lov til at afleverer pengene der. Samtidigt er det også åbenlyst at når der går færre fra, så bliver der plads til færre nye (bad luck for de unge ny-uddannede)
Wow, du kender kørerplanen for indfasning af de 12-minutter og hvordan den udmøntes i detaljer. Det er du faktisk den eneste der gør. Der må jeg sige at jeg selv, havde tiltro nok til begge parterne til at tro at der ville være tale om en gradvis intelligent indfasning efterhånden som problemet med manglende hænder opstod. Der er så rystende lidt forskel på de to planer, og den eneste grund til at det ikke ville være et genialt træk fra blå bloks side også at tage de 12-minutter, er at fagbevægelsen kun ville lave aftalen med rød blok. Men trust me, at arbejde længere passer som fod i hosen, i det liberale parti program.
Hvorfor skulle den det? Du kan være sikker på at hvis en bank kan sætte gebyrerne op og dermed øge profitten, så gør den det. Det har efter min opfattelse ikke noget at gøre hvad deres omkostninger er.
Nu kan det godt være, at jeg husker forkert men jeg mener bestemt at både A og SF kategorisk har nægtet at beskatte ejendomme hårdere. Så du må meget gerne henvise til det konkrete forslag ? Personligt, syntes jeg ellers det er oplagt at beskatte specielt gevinster ved salg af fastejendom. Der er noget forkert i, at jeg i stedet for knokle som iværksætter og skabe arbejdspladser, så ville havde været bedre økonomisk stillet hvis jeg havde købt den første lejlighed jeg kiggede på og opgraderer løbende. Det virker bare ikke rigtigt!
|
Stubbe Buchwald:
haha den må gøre ondt :)