Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorning som statsminister har de talt stemmer forkert?

Side 11 ud af 19 (184 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NB-Import:

Der er en meget væsentlig forskel på de 12 minutter og tibagetrækningsreformen. Efterlønnen betales som bekendt af de andre skatteydere (efterløns bidraget de tilmeldte selv betaler udgør kun en lille brøkdel af det de får ud) altså skatteyderne betaler naboen for ikke at arbejde.  Hvis efterlønen bevares i nuværene form resultere det i højere skatter ( eller statsgæld som den næste blå regering betaler tilbage.) Højere skatter betyder forringet konkuranceevne og dermed flere arbejdsløse.

Det er rigtigt at efterlønnen betales af regeringen. Men det gør kontanthjælpen også, så hvis ikke der er arbejdspladser nok, for vi bare lov til at afleverer pengene der. Samtidigt er det også åbenlyst at når der går færre fra, så bliver der plads til færre nye (bad luck for de unge ny-uddannede)

NB-Import:

12minutter betyder fyring af hver 37-ne ansatte som skal have understøttelse eller kontanthjælp, Beskæftigelses arbejder er i princippet godtnok (hvis det ikke er nogle af de 15000polske håndværker der kommer til at lave det) men det er kun en kortvarig nødløsning og det er ikke varig vækst og skal det financeres over skatter eller statsgæld?

Wow, du kender kørerplanen for indfasning af de 12-minutter og hvordan den udmøntes i detaljer. Det er du faktisk den eneste der gør. Der må jeg sige at jeg selv, havde tiltro nok til begge parterne til at tro at der ville være tale om en gradvis intelligent indfasning efterhånden som problemet med manglende hænder opstod.

Der er så rystende lidt forskel på de to planer, og den eneste grund til at det ikke ville være et genialt træk fra blå bloks side også at tage de 12-minutter, er at fagbevægelsen kun ville lave aftalen med rød blok. Men trust me, at arbejde længere passer som fod i hosen, i det liberale parti program.

NB-Import:

Med hensyn til den ekstra bankskat, bliver regningen sendt videre til bankkunderne altså ekstra omkostninger til produktionsvirksomheder og ovrige bankkunder, så det har samme effekt som en skatteforhøjelse til os alle.

Hvorfor skulle den det? Du kan være sikker på at hvis en bank kan sætte gebyrerne op og dermed øge profitten, så gør den det. Det har efter min opfattelse ikke noget at gøre hvad deres omkostninger er.

NB-Import:

De alm bolig ejere bliver straffet ved højere ejendomsskatter og lejeværdi ( som nu hedder ejerværdiafgift uanset om det en selv eller kreditforeningen der reelt ejer boligen) , hvorfor skal lejerne ikke betale lejeværdiskat??????

Nu kan det godt være, at jeg husker forkert men jeg mener bestemt at både A og SF kategorisk har nægtet at beskatte ejendomme hårdere. Så du må meget gerne henvise til det konkrete forslag ?

Personligt, syntes jeg ellers det er oplagt at beskatte specielt gevinster ved salg af fastejendom. Der er noget forkert i, at jeg i stedet for knokle som iværksætter og skabe arbejdspladser, så ville havde været bedre økonomisk stillet hvis jeg havde købt den første lejlighed jeg kiggede på og opgraderer løbende. Det virker bare ikke rigtigt!

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 22:31

Stubbe Buchwald:

Dig
Fra Nykøbing Sjælland
Tilmeldt 27. sep 10
Antal indlæg1.539

Mig

Fra Præstø
Tilmeldt 1. jul 08
Antal indlæg: 125 
Hvem lever så mest på Amino? ;)
- Ikke at der er noget galt i dette - selvom du antyder det.

haha den må gøre ondt :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:33

Stubbe Buchwald:

Dig
Fra Nykøbing Sjælland
Tilmeldt 27. sep 10
Antal indlæg: 1.539

Mig

Jaaaa, der er faktisk nogen af os der hjælper til her inde.. Lidt for meget måske, men lad det ligge. Jeg har stadig overskud til at lave en masse i hverdagen. Ved ikke med dig.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:34

Stubbe Buchvald at kalde din diskussionsmodstander 100% ignorant eller dum  er mere betegnende for dig selv og dit niveau. Det er simpelthen klam Nederen.

Mimre Jacobsen, fra CD, hende vi rasler penge ind til til hendes milliongage istedet for at hjælpe børn, hun sagde også at danskerne var dumme fordi de ikke stemte på Mimre Kællingen.

Marianne Helved , hende der så gerne ville sidde med ved bordet i EU har også sagt sådant om sine modstandere.

Sådan siger de der kun har em masse grød mellem ørene og ikke en grødet masse.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:35

IværksætterGen:

Entrepreneur - Jan:

IværksætterGen:

Wow du har ikke noget liv udenfor Amino Stubbe... Nøj du keder dig.

Måske der var andre end mig der skulle anvende "Stop Bruger" i menuen i "Mere" knappen, så har vi da styr på DampGenet i 24 timer...

Snak nu ikke selv for højt mester :-)

Jeg har ikke samme defekt, så der er ikke så meget at snakke om Smile

Men når du gang på gang går i selvsving, så skal os Plus brugere jo bare bruge de midler vi har for at lukke af for dig. Damme gælder for dem der ikke gider se mine indlæg  det er ens for alle.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:36

IværksætterGen:
Jaaaa, der er faktisk nogen af os der hjælper til her inde.. Lidt for meget måske, men lad det ligge. Jeg har stadig overskud til at lave en masse i hverdagen. Ved ikke med dig.

Du forstyrrer mere end du hjælper. Så hvis du bare nøjes med hjælpen, så forstyrrer du mindre.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

H∑nning:

Fedt du deltager fra Sverige du har forladt skuden

Tror såmænd vi er rigtig mange fra Sverige (og alle mulige andre lande), der følger med og er engagerede i dansk politik, selvom vi er flyttet udenlands. Jeg sad såmænd selv klistret foran skærmen til valgaften hele aftenen og natten i går, og følger absolut med i hvad der sker i dansk politik og Danmark generelt til daglig.

Jeg er muligvis flyttet fysisk fra Danmark, men mentalt og følelsmæssigt er jeg der stadigvæk, og jeg er overbevist om at mange andre udenlandsdanskere har det på nøjagtig samme måde. Er blot hamrende ærgerlig over at jeg ikke selv måtte stemme i går, i særdeleshed når jeg nu stadig er dansk statsborger og lægger alle mine skattekroner i Danmark. Så havde det været rart med lidt indflydelse på hvem der skulle forvalte dem og hvad de skulle bruges til også =)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:39

Entrepreneur - Jan:

IværksætterGen:

Du forstyrrer mere end du hjælper. Så hvis du bare nøjes med hjælpen, så forstyrrer du mindre.

Sad nu og snakkede stille og roligt med Peter før en af jer kom igemmen til tråden. Så Jan smut nu i seng, det sgu for sent du.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 22:47

IværksætterGen:
Sad nu og snakkede stille og roligt med Peter før en af jer kom igemmen til tråden. Så Jan smut nu i seng, det sgu for sent du.

Hvis du nøjedes med at tale med én tunge istedet for to, så ville jeg aldrig have skrevet i denne tråd :)

Håber du vil tænke bedre over dine postulater i fremtiden :)

- Det ville da også være fint med en forklaring på spørgsmålene i mit indlæg, der fik dig tale at lave om liv udenfor Amino.

Mvh. Stubbe Buchwald

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:54

Lundsby:

Personligt, syntes jeg ellers det er oplagt at beskatte specielt gevinster ved salg af fastejendom. Der er noget forkert i, at jeg i stedet for knokle som iværksætter og skabe arbejdspladser, så ville havde været bedre økonomisk stillet hvis jeg havde købt den første lejlighed jeg kiggede på og opgraderer løbende. Det virker bare ikke rigtigt!

Det du siger er reelt at stavnsbinde folk, når man f.eks pga af andet arbejde skal flytte og sælge sit hus skal man som regel have et andet tilsvarende hus at bo i men det bliver ikke muligt da staten har taget pengene, skal man så bo i telt. Lundsby du lider vist at rodbederød socialdemokratisk misundelse

på dem der har været så heldig at sælge i de gode tider og tjene lidt derpå som måske kun svarer til den alm inflation plus rentebetaling over årene. Socialdemokratisk misundelsespolitik har bremset mange iværksættere.

Hvad så med dem der må sælge huset med tab , som situationen er idag skal de så have penge af staten?

Side 11 ud af 19 (184 indlæg)