Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorning som statsminister har de talt stemmer forkert?

Side 10 ud af 19 (184 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når, nu er deres udlændingepolitik hullet - har du ikke givet udtryk for før. Du har derimod stædigt forsvaret denne.

IværksætterGen:

Du refere kun til DF'es politik... Nok derfor jeg siger det..

Kan ikke rigtig se meningen med ovenstående. For mig ændrer det intet.

- Nej, jeg stemte ikke på Liberal Alliance

Mvh. Stubbe Buchwald

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:02

Stubbe Buchwald:
har du ikke givet udtryk for før. Du har derimod stædigt forsvaret denne.

Hmm jeg forsvare det ikke nej. Siger blot at der er en masse huller i den lov der skal ændres.

- Synes vi skal lukke den her Stubbe.. Kommer ikke noget fornuftigt udaf at snakke med dig.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:06

Lundsby jeg må desværre give Mikkel ret med hensyn til at læse og forstå. .

Der er en meget væsentlig forskel på de 12 minutter og tibagetrækningsreformen. Efterlønnen betales som bekendt af de andre skatteydere (efterløns bidraget de tilmeldte selv betaler udgør kun en lille brøkdel af det de får ud) altså skatteyderne betaler naboen for ikke at arbejde.  Hvis efterlønen bevares i nuværene form resultere det i højere skatter ( eller statsgæld som den næste blå regering betaler tilbage.) Højere skatter betyder forringet konkuranceevne og dermed flere arbejdsløse.

12minutter betyder fyring af hver 37-ne ansatte som skal have understøttelse eller kontanthjælp, Beskæftigelses arbejder er i princippet godtnok (hvis det ikke er nogle af de 15000polske håndværker der kommer til at lave det) men det er kun en kortvarig nødløsning og det er ikke varig vækst og skal det financeres over skatter eller statsgæld?

Efterlønsreformen sker over en årrække i takt med at den tilrådgværende arbejdsstyrke naturligt reduceres og skulle således ikke resultere i flere arbejdsløse,men derimod resultere i lavere skatter som igen medfører øget vækst og flere iværksættere

Med hensyn til den ekstra bankskat, bliver regningen sendt videre til bankkunderne altså ekstra omkostninger til produktionsvirksomheder og ovrige bankkunder, så det har samme effekt som en skatteforhøjelse til os alle.

I foråret hørte vi den ene gang efter den anden fra rød blok,at det var skatteyderne der betalte bankpakkerne, de gentog det såmange gange at de selv troede på det. Det er trodsalt glædeligt at se  at de over sommeren er blevet lidt klogere, for det er småaktionærerne og bankkunderne det går ud over.

De alm bolig ejere bliver straffet ved højere ejendomsskatter og lejeværdi ( som nu hedder ejerværdiafgift uanset om det en selv eller kreditforeningen der reelt ejer boligen) , hvorfor skal lejerne ikke betale lejeværdiskat??????

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:07

Hej Emil

IværksætterGen:

Lundsby jeg er ikke økonom desværre. Så skal ikke give dig konkrete svar. Og nej jeg mente iværksættere ikke virksomheder. Min fejl.

Jeg har fuldforståelse for at det kan være svært at havde styr på alle de økonomiske planer, men du skriver om hvor hårdt rød blok vil ramme forskellige grupper, så er det vigtigt at du kan bakke det op med konkrete argumenter, ellers risikerere du at virke useriøs.

Med den situation vores land er i, så er det vores allesammens ansvar at sætte os nok ind i tingene, til at vælge de rigtige til at lede landet. Og her spiller økonomi jo en væsentlig rolle.

Faktisk syntes jeg denne valgkamp har været lidt deprimerende, fordi blå side har sat en ære i at ikke ville forstå den røde plan. Det er ydmygende overfor os som befolkning, at nogle tror at vejen til magten er at spille dum.

Jeg kan sagtens se det fornuftige i den blå plan, men jeg vil havde rigtigt svært ved at stemme på nogle der bevidst spiller dumme. Faktisk blev jeg så sur, at jeg ikke var langt fra at melde mig ind i DSU og lave en YouTube video, der skulle hedde "Malou Stella forklarer de 12-minutter for Claus Hjort (Langsomt)"!

Tilmeldt 1. Jul 08
Skrevet kl. 22:15

Nej, du forsvareR.

Fandt lige et andet godt citat af dine:

IværksætterGen:

Jeg stemmer på Pia så pas på hvad du siger.

Derefter kommenterer jeg, at du stemmer på DF. Du forsvarer:

IværksætterGen:

Har mine grunde til det - Ligemeget hvad vi stemmer i Danmark kan det næsten ikke blive dårligere. Helle og Villy har de mest sindsyge love, og Lars står bare og kigger på, Pia har noget jeg kan bruge til noget.

Debatten fortsætter:
IværksætterGen:
Jeg stemmer ikke på Pia pga. hende udlændinge politik, men det er da en af grundene./Emil
I samme tråd fortsætter du håbløst med at forsvare DF og deres udlændingepolitik samtidig med, at du udtrykker stor utilfredshed med Islam.
Jeg kan ikke andet end klappe af dig Emil. Du kan ikke huske hvad du skrev for mindre end én måned siden, og du kommer med absolut ingen saglige argumenter - kun postulater.
Men ja, jeg synes også vi skal lukke den her, medmindre du kan bidrage med noget sagligt, eller forklare, hvordan du hårdnakket kan forsvare (og sige du stemmer på et parti) den ene uge, og lægge afstand til partiet og påstå, at du aldrig ville kunne finde på at stemme på dem den næste.
Fortsat god aften.
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:18

Såå får de kriminelle måske endnu mere støtte og hjælp, end iværksætterne nu..

Ja vi må jo klare det så godt vi kan med rød regering, men at give op er da for dumt

Kæmp videre eller flyt

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:23

Wow du har ikke noget liv udenfor Amino Stubbe... Nøj du keder dig.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:27

IværksætterGen:

Måske der var andre end mig der skulle anvende "Stop Bruger" i menuen i "Mere" knappen, så har vi da styr på DampGenet i 24 timer...

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 1. Jul 08
Skrevet kl. 22:27

IværksætterGen:

Godt comeback!  

Og du formåede lige at bringe debatten ned på et endnu lavere niveau.

Og nu da debatten er på et sådant lavt niveau, hvorfor så ikke blive der:

Dig
Fra Nykøbing Sjælland
Tilmeldt 27. sep 10
Antal indlæg1.539

Mig

Fra Præstø
Tilmeldt 1. jul 08
Antal indlæg: 125 
Hvem lever så mest på Amino? ;)
- Ikke at der er noget galt i dette - selvom du antyder det.
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:29

Entrepreneur - Jan:

IværksætterGen:

Måske der var andre end mig der skulle anvende "Stop Bruger" i menuen i "Mere" knappen, så har vi da styr på DampGenet i 24 timer...

Snak nu ikke selv for højt mester :-)

Side 10 ud af 19 (184 indlæg)