Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loyalitet til din leverandør eller din virksomhed?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Nu har jeg siddet og terpet en masse tråde igennem i dette MLM forum og fundetr bunker af debatter der i bund og grund ender ud med en kamp om produkter/leverandøre.

Men er det ikke sådan at skal du have succes, dvs skal du tjene de mange penge i denne virksomhedsform, så er produktet reelt en biting? En lovmæssig nødvendighed?

Hvis du skal tjene på den rigtige side af kr. 100.000,- om måneden ved af formidle dine produkter, så har du i den grad travlt, men kan du få 10000 mennesker til at købe sæbe, parfume, teletjenester, eller hvad det nu er, bare til eget forbrug i en frontlinje på bare 5 mennesker og du tjerner bare kr. 10,- pr. produkt de forbruger, så er den da hjemme.

Det jeg vil frem til er, hvorfor denne hemmeligeholdelse af hvilken leverandør du har, essensen er jo ikke at skaffe nye kunder til LR, AMWAY osv, men at skabe nye kunder i DIN forretning, i DIN struktur.

Er det så forbudt at sige: Ja, DU skal finde folk der vil tjene penge ligesom jeg finder folk der vil tjene penge.

Hilsen en endnu ikke MLM'er

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:13

Hej ampamp,

ampamp:
Det jeg vil frem til er, hvorfor denne hemmeligeholdelse af hvilken leverandør du har, essensen er jo ikke at skaffe nye kunder til LR, AMWAY osv, men at skabe nye kunder i DIN forretning, i DIN struktur.

Hvis du ikke brænder for produkterne - vil det ikke virke for dig du skal trom på dem og på forrtningen.

Uden produkterne  - ingen forretning !

Når mange ikke ønsker at oplyse firmanavnet er det muligvis for at de vil forsøge at aftale et personligt møde hvor forretningen - mener de - bedre kan forklares.

Men jo naturligvis er formålet at ekspandere eget varesalg og egen organisation!

Læs her om økonomidannelsen i Network Marketing

Simuler her din organisation og se hvad det kan blive til men vær realistisk   

Ps! Hvorfor er det en hemmelighed hvem du er?

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Aug 11
Skrevet kl. 09:26

Hej John.

Det er ikke nogen hemmelighed, hvem jeg er. Er bare ret ny herinde, så skal lige have opdateret og kigget indstillingerne :)

Mvh

Allan Pedern

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 09:32

Jo det er rigtig de store penge ligger i at opbygge et netværk. Men en del af dette netværk kommer fra kunder. Så jo flere kunder jo flere personer kommer den vej.

Så det er også vigtig at se på afsætnings muligheder. Nu nævner du LR og her er private kunder og homeparty plus visse klinikker og frisører deres primære afsætnings område. Det vil sige steder hvor du enten kan komme af med produkter eller finde forhandler. 

Andre selskaber har et højt krav til personlig omsætning for at du kan få bonus. Det kan fx være næsten 10000 kr. Så det siger sig selv produkterne skal være gode og kan sælges. Men at sælge for 10000 i et gammel selskab kommer ikke af sig selv det kræver en del arbejde.

Der skal jo omsættes produkter for at få bonus/løn. Du kan have 1000 forhandlere, men hvis der ikke bliver omsat nogen produkter ingen løn. 

I mit selskab er det ikke forbudt at sige, find nogle folk som vil gøre det samme som dig men jeg vil til en vær tid anbefale dig at omsætte for et par tusind eller mere, fordi det er den eneste måde du kan sige til næste genration om at gøre det samme. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 09:53

Hej Allan,

Oh - ja ny så er der noget at se på - der er jo en del funktionaliteter - velkommen herind - der er meget for dig at blive inspireret af og mange der gerne giver dig svar på spørgsmål.

Der er herinde en debat nu og da om anonymitet - derfor mit spørgsmål!

Velkommen til! Hvis du vil se mere om Network Marketing så er det et godt sted at begynde studierne her på min web-site www.jomacompany.dk hvor jeg har samlet erfaringer, modeller og kompensationsplaner.

Vel der er en del sider, men det er også vigtigt at være inde i mulighederne og truslerne forud for valg af produkt og model.  

mvh

john sommer

mvh john sommer

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Hej!

Jeg vil nu give Allan ret. Produktet er til for lovlighedens skyld og så kan det egentlig være lige meget om det er tandpasta eller toiletpapir.

Det er tallenes progressivitet og gode procenter som tæller.

Eks. fra mit eget (lavt sat): man er kunde og finder

8       personer som sammen køber for 4000 x 5% = 200

64     personer som sammen køber for 32000x25% = 8000

512    personer som sammen køber for 256000x10% = 25600

Det giver sammenlagt 33800 kr om måneden som aldrig var nået hvis man kun havde satset på produkter.

Enhver kan se styrken i tallenes progressivitet kombineret med gode procenter. Det er styrken.

Svagheden er det som "binder" systemet sammen, nemlig folks holdning hvor jeg egentlig godt kan følge dem uden dog at være enig.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:50

Hej Hans Peter,

hpr:
Jeg vil nu give Allan ret. Produktet er til for lovlighedens skyld

Uden produkter er der ingen forretning - det er indlysende at jo flere sælgere der arbejder jo større omsætning det er ikke anderledes her end i al anden virksomhed.

Men at konkludere at produkterne alene skulle være der af lovmæssige hensyn giver ingen mening.

Prøv lige at tænke det igennem og fjern så produktet!

Det er af omsætningen du har dit DB og af den du modtager din provision fra producent!

mvh

john sommer

mvh john sommer

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 13:03

@ Hans Peter

Produktet er for lovgivning skyld er lidt af en påstand. Det er hele firmaets overlevelse der bunder i produktet. Alle de selskaber som ingen produkter har eller kun har fup produkter overlever ikke længe. Det er ikke super at have flere hundrede personer og så lukker firmaet. 

Lovgivningen i Danmark er netop for at beskytte forbrugerne og er samtid et kvalitets stempel til de seriøse selskaber.  

Men jeg mener det vigtige er at man kan få en god forretning på flere måder. Fx så er der nogen som ikke ønsker at satse på et stort netværk, men hellere vil sælge. Så er der klinikken som bare vil tilbyde sine kunder en ekstra service. Motionscenteret som vil øge omsætning og netværks byggeren som vil lave et stort netværk. Hvis der er plads til alle giver det den bedste forretning. Hvis fru hansen på 68 år, syndes godt om et produkt så lad hende købe i stedet for at tro hun vil bygge netværk og tjene kassen.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Aug 11
Skrevet kl. 13:33

Et hurtigt regnestykke:

Du finder 5 mennesker der betaler dig kr. 200,- og du sender kr. 50,- retur i bonus

De finder hver 5 mennesker der betaler dig kr. 200,- hver og du sender kr. 50,- retur til dem og kr. 25,- til første led.

De finder hver 5 mennesker der betaler dig kr. 200,- hver og du sender kr. 50,- retur til dem, kr. 25,- til 2. led og kr. 12,5 til første led osv.

Du laver i alt 5 led under dig og regnestykket ser således ud:

kr. (200x5)-(50x5)= 750

kr. (200x25)-(50x25)-(25x5)=3624

Kr. (200x125)-(50x125)-(25x25)-(12,5x5)=18.062,50

Kr. (200x625)-(50x625)-(25x125)-(12,5x25)-(6,25x5)=90.281,25

Kr. (200x3125)-(50x3125)-(25x625)-(12,5x125)-(6,25x25)-(3,125x5)=451.390,625

Er ikke sikker på regnestykket er helt rigtigt, men umiddelbart ser det fornuftigt ud synes jeg. Så i sådan en struktur er produktet vel bare det der gør det lovligt, altså at det er en avance i stedet for en regulær pengeoverførsel.

Jeg vil lige hurtigt indskyde at jeg på ingen måde er negativ over for MLM, men det er bare nogle tanker jeg deler.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 15:07

@ Allan

Den udregning du laver holder ikke i virkeligheden fordi ingen kan forudsige antallet af nye personer og at det lige skulle være 5 i hver led og de omsætter det samme er helt sikkert ikke muligt.

Desuden er der i alle selskaber forskellige måder at udregne på og forskellige bonus trin alt efter hvilken trin du selv er på. 

Vi har 10 forskellige bonus og din løn kan regnes ud på 100 forskellige måder. Men fx. 15 kunder og 30 teampartnere kan give dig ca. 8000 kr. eller 30 kunder og 150 teampartnere giver ca.  45000 kr. til dig. En teampartner er nødvendigvis ikke en du har fundet men kan være en anden i dit netværk som har fundet en. 

Men det er og bliver ca. tal fordi det jo ikke er lige meget om det er en cafe ejer som omsætter for 10.000 kr eller det er en super sælger som slår BerryEn rekorden på over 100.000 kr. i personlig salg på en mdr. som du har i dit team. Kunden som køber for 500 kr. på et år tæller også med. 

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)