Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent på firmanavn?????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hey alle sammen.. :)

nu har jeg fundet på et navn til min virksomhed. Jeg har været inde på krak og virk og se om navnet er taget - det er det ikk - ikk i danmark anyways.. men jeg vil se om det er ledigt i hele verden.. hvor ser jeg det henne???? og hvordan tar jeg patent på navnet i hele verden????
Håber nogen ligger inde med nogen svar :)
M.V.H eli
Tilmeldt 15. Sep 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke have patent på dit firmanavn, du skal registrere et varemærke. Tjek evt. http://www.dkpto.dk som er Patent og Varemærkestyrelsen''s hjemmeside, de varetager registreringer af varemærker i DK og kan hjælpe dig på vej.

Michael
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Eli,

Hvis du vil have registreret dit firmanavn på verdensplan, så skal du være opmærksom på at det koster mere en en hel jet-jager! At få registreret firmanavnet i Danmark koster 2.500 kr. og så er det beskyttet under varemærke-registreringen for de næste 15 år - derefter skal registreringen fornyes.
 
Men hvis det skal ske på verdensplan, så er det meget dyrt og meget omfattende. Ikke engang de store tøj-kæder som sælger til hele verdenen har deres navne registreret i alle de lande de ligger i. Hvis du vil finde ud af om der er nogen andre som har navnet og eventuelt har det varemærke-registreret i andre lande, så skal du have fat i et såkaldt patent-bureau, som netop har kontakter og muligheder for at undersøge sådan noget - men det koster altså kassen.
 
Hvis det egentlig blot er for at vide om andre støre virksomheder har navnet, så prøv at Google dig igennem nettet og se om der dukker nogen op - det koster ihvertfald ikke noget
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 15. Sep 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Meget enig med de andre kommentarer, du skal dog yderligere huske på at varemærker normalt er begrænset i beskyttelsen til det produktområde de omhandler. Så hvis du registrerer din tøjbutik i Danmark som "XYZ" kan jeg sikkert godt åbne et snedkerværksted med samme navn.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror jeg ved hvad det er du vil lave :) hvis det stadig er samme ide som sidst vi snakkede.

I så fald synes jeg ikke der er nogen grund til at varemærke registrere dit navn endnu, det kunne jo gå hen og ændre sig hvis du fik en bedre ide.

Jeg kender utrolig mange der ikke har varemærke registreret firmanavnet, men hvis det kun koster 2500 for 15 år var det måske alligevel værd at overveje :)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så prøv du at åbne et snedkerværksted der hedder "CocaCola"

 
Ok,..ved godt den var dårlig!
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)