Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg bedre til engelsk?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er studerende og kunne godt tænke mig at få forbedret mine engelsk kundskaber, da alt vores stof stort set et på engelsk.

Den bedste måde at lære en "nyt" sprog er vel at flytte til et land hvor selve sproget bliver talt til daglig, men dette har jeg nu ikke lige mulighed for.

Hvor foreslår I som en god måde at få forbedret sine kundskaber for engelske?

/På forhånd tak :-)

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Den bedste måde at lære et nyt sprog på, er ved at bruge det i praksis.

Ud fra den betragtning at du kan det teoretiske, ihvertfald basis, så skal du til at bruge sproget nu, hvilket også vil gøre dine kundskaber mht. at lytte og forstå engelsk bedre (relevant netop pga. undervisningen).

Mit råd til dig ville være, om du bor hjemme eller i lejlighed) er, at lave en dag om ugen, hvor du snakker engelsk. Med din familie, din roomie, ligemeget hvem, så snak engelsk. Det er den bedste måde at blive bedre på og føle sig godt tilpas med sproget. Du vil hurtigt mærke, at du bliver bedre og sikre i sproget

Prøv det - det sker der ikke noget ved ;-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Engelsk kurser, talt engelsk der hjemme, læs meget mere engelsk på nettet når der er noget du ikke forstår så slå det op.

Jeg har selv boet i England som du forslår at du ikke kan. Og det er fantastik, jeg snakker rigtig godt engelsk.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har mulighed for at tage til udlandet. Så kan du bare gøre det jeg gjorde for mange år siden efter hånden. Læs læs og læs, hvis der er en genre af bøger du godt kan lide, jamen så snup dem og læs som en vanvittig. Hvis du ser engelske/amerikanske film, så slå underteksterne fra hvis du kan, eller lad være med at læse dem.

Hvis du både vil lære engelsk samt høre hvordan korrekte måde at udtale dem på er. Så er lydbøger en god ide.  :)

Fortsat god weekend

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode tips indtil videre, der var mange brugbare råd :)

Med hensyn til bøgerne, vil du så foreslå bare at læse derudaf selvom man ikke forstår det hele - eller vil det være bedre at slå ordene op, når man ikke forstår dem?

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt op til dig. Vi har hver vores metoder at håndtere det på.

Nogle mennesker slå hvert eneste ord op, for at være 100% sikker på hvad det betyder og i hvilke sammenhæng ordet kan bruges. Mens andre bare læser derud af.

Nogle gange kan man ikke forstå et ord i sin enkelthed, men når man læser det i en sætning giver det bedre mening. Så find din egen rytme og følg den :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Medalje,

Jeg tilslutter mig de andres råd med om, at det er en enormt god idé at lærer det ved at bruge det.
En god måde at bruge det på i praksis, er ved at spille nogle online spil. Ja, jeg ved godt det er en kende nørdet at spille World of Warcraft og så videre, men det gjorde i hvert fald mig væsentlig bedre til engelsk.

Just my two cents. :-)

- Alexander

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rosetta Stone vil jeg klart anbefale da den tager brug af skrift, lyd samt udtale.

Det er ikke den billigste løsning, men pris og kvalitet hænger sammen her.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:
Rosetta Stone vil jeg klart anbefale da den tager brug af skrift, lyd samt udtale.

Havde helt glemt Rosetta Stone. Ja det er rigtig godt stykke software, jeg brugte den dog til andre sprog end engelsk :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)