Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i Afrikansk træ-industri gennem MLM

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke kunne sige om det er muligt at gøre en god forretning men som jeg ser det så er der flere ting som gør jeg springer fra. 

1. 20 år er alt for lang tid.

2. Det gik galt sidste gang.

3. Usikkert om afkast giver det lovet.

4. Det vil kræve mange træer / personer for at det ikke drukner i adm.

Men held og lykke til dem der prøver. Skriv gerne om 20 år om hvordan det gik Skype-Smile

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:
Jeg skal ikke kunne sige om det er muligt at gøre en god forretning men som jeg ser det så er der flere ting som gør jeg springer fra. 

Mit syn på de 4 punkter
1. efter 5 år kommer 1. afkast, og deraf hvert år frem til 20 og ja 20 år er lang tid at vente, det passer nu engang meget naturligt med et træ, og 1000 % afkast gør ventetiden værd.

2. Som sagt startet op under andre grundlag. Et eksempel på ændringer i forretningsmodel er den helt basale, at hver gang man køber et træ, bliver der plantet 2, for at have backup, i tilfælde af noget uforudset skulle ske.

3. Det er selvfølgelig usikkert, Better Globe's mantra er "underpromise and overdeliver".

4. Ja der er selvfølgelig mange udgifter, laboratorie i Kenya, samarbejde med hollandsk laboratorie, afforestation ekspert løn, selve administrations delen, er webbaseret, og består jo af en stor MLM database ( og heller ikke en stor salgsafdeling eller dyrt telemarketing løsning, men MLM). Managed Timber har også administration, men de har stadig som branche et godt stabilt afkast, google det evt.

Og mht. til sidste part enten ærgrer du dig selv eller også siger du "hvad sagde jeg", jeg håber selvfølgelig på det første :)

Hvis nogen er interreseret i at læse mere så kan i også kigge herind :
http://www.betterglobeforestry.com/

og også et pdf link til førnævnte ekspert, omhandlende når mukau træet skal spires.






Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jarl.lundin:
Og mht. til sidste part enten ærgrer du dig selv eller også siger du "hvad sagde jeg", jeg håber selvfølgelig på det første :)

På ingen måde hvis det går godt så er det da super ... 

Går det skidt så har jeg ondt af dem som mistede penge.

Jeg kommer til at tænke på at omkring 1995 plantede jeg 5 frugttræer og i år har de virkelig givet afkast. 

Investering ca. 500 kr.

Gevinst 2011

1 økologisk æbel værdi 2,5 kr.

2 økologisk pærer værdi 5 kr.

( Skal siges de gav mere sidste år)

I 2015 udlover jeg en frugt pr andel, hvis der er frugter nok. 

En andel koster 50 øre. 

Fortjeneste på 500 % på 4 år. Big Smile 

Gå ikke glip af denne mulighed Wink

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:
På ingen måde hvis det går godt så er det da super ...

:) jeg tænkte blot du måske vil ærgrer dig over ikke at have købt 1 træ om måneden fra nu af og til du stod 20 år efter, en god lille hobby indkomst...

Mht. dine frugttræer fra 1995 så er det vigtigste at du hygger med dem :) , jeg kan ikke helt se fidusen i det, ej heller 500 % fortjenesten, med dine ovestående tal, 500 kr og 7,5 kr i afkast... det virker dog også som urealistisk lavt, at kun 3/5 træer bærer høst, og så helt absurd kun 1 stk. frugt.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jarl.lundin:
st, og så helt absurd kun 1 stk. frugt.

Nu bor jeg på nedlagt landbrug( åbne marker) og hvis man er uheldig med dårlig vejr og blæst under blomstersætningen så kan det ske.  

En andel 50 øre som stiger til 250 øre giver vist 500% stigning, så sorry fortjenesten kun 400 % med mindre frugter koster 3 kr. i 2015. Uha det er en god investering skynd jer... Confused 

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal prøve at forstå dit eksempel,

du har en investering på 500 dkk, den køber du 5 frugttræer for.

Er det så scenario A eller B ?

A. Ualmindelig dårlig høst, 5 træer giver 3 frugter, lig med 7,5 dkk. Et afkast på 7,5 dkk fra 500 dkk må nødvendigvis være et afkast på 1,5 %

B. Andele af 0,5 dkk, hvor hver 0,5 dkk bliver til et æble, der er 2,5 dkk værd.  Med det er gennemsnitshøsten så 200 frugter pr. træer... og afkastet som du siger 500 % stigning.

Hvis jeg skal gå dybere ind i eksemplet tror jeg dog at 2,5 dkk for et økologisk æble, wholesale er for dyrt. 

Tilsvarende kunne du få 4 Better Globe træer, du vil bruge mindre tid på det, og SKALERING. du kan købe 1 eller 1.000 af dem, du bestemmer.

5 frugttræer er fint nok, men hvis du skal have 500 så er det sgu lige pludselig en hobby der kræver tid, og så er du nød til at tage tid med i din beregning, og så ser det nok ikke helt så rosenrødt ud, og du vil sandsynligvis få svært ved overhovedet at skulle fakturere løn ind og samtidig have et afkast.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tror jeg den æble vittighed er løbet af sporet...

De 500 var min investering og har givet mange æbler bare ikke i år.

De 50 øre er fremtids investering.

Men lad os stoppe her inden denne joke bliver til æble grød..Tongue Tied

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jarl.. Har skrevet i din gæstebog 

Mvh. Andreas 

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tager til Kina i et års tid snart, men vil selvfølgelig stadig svare på spørgsmål herinde.

Mvh. Jarl

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

WebDaboom:

Hej Jarl.. Har skrevet i din gæstebog 

Mvh. Andreas 

Hej Andreas 

Blot lige off topic....men fit link i bun den virker ikke.

Mvh Martin

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)