Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i Afrikansk træ-industri gennem MLM

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Storm:

Kan du ikke vende dig til at bruge svar knappen så det fremgår hvad du svarer på og hvem du svarerCool

 

Så vidt jeg kan se er "svar" ikke nok. Der skal efterfølgende klikkes "citer" før det bliver "quoted". De sidste 4-5 indlæg skulle gerne være korrekte nu. Beklager

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:
Jeg kan dog ikke se hvordan det er relevant for debatten.

Det var blot for at eksemplificere at nogle giver uden et ønske om at få igen. Og ja med så vigtige elementer som det at få Afirka på fode der mener jeg man skal give uden at ønske at få igen. Og derfor gav den danske befolkning også over 100.000.000 ved sidste indsamling, for de får intet igen - men har givet fra hjertet - undtaget er naturligvis lige de virksomheder der skulle nævnes igen og igen og igen...

Så det var svar på det jeg citerede dig for.

Nå . men nok om det - har bedre ting at lave end at lære dig sætnignsforståelse

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Nå . men nok om det - har bedre ting at lave end at lære dig sætnignsforståelse

Det kan man jo håbe på. I forhold til det antal posts, du har skulle man tro du er et "senior" medlem af Amino, jeg synes dog din netikette lader meget tilbage...

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:

Vi er naturligvis helt enige i at balance gangen består i hvor stor en procentdel der bliver "ædt" af administration. Det lød blot på dig som at du stemplede projektet som værende dårligt alene på det grundlag at der var nogen der skulle tjene på det. Det var det jeg var uenig i.

Jeg synes netop tanken om at understøtte Afrika ved at få folk til at investere i projekter med mulighed for afkast, er super god. Men jeg har tydeligvis misforstået dig.

Okay, det er helt i orden, jamen selvfølgelig er der nogen der tjener på det, alt andet er umuligt. Jeg mener bare at et projekt som dette hvor det lyder til at være en 20 årig målsætning i en verden i forandring, der vil det i mine øjne være dumt at fokusere på et lokkemiddel på 1000% om 20 år og gå med i det af den grund.

Jeg tjener selv penge når folk hjælper igennem mit, at jeg så bruger pengene på at smide videre i støtte er så en anden sag. Vi laver selv en lang række projekter og har været i mere end 50 lande pt.

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Storm:
Jeg kan dog ikke se hvordan det er relevant for debatten.

end at lære dig sætnignsforståelse

Jeg vil blot lige minde dig om at du for kort tid siden postulerede at du aldrig "klogede dig på andres bekostning". Pt har du ikke lært mig ret meget andet end hvor utroligt trivielt det er at debatere med arrogante mennesker.

Jeg er dybt uenig i din holdning til emnet. Det er meget prisværdigt der gives frivillige donationer. Men udviklings projekter bliver ikke uinteressante af den grund.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jarl.lundin:
jeg synes dog din netikette lader meget tilbage...

Jeg er bare ligefrem og ærlig. Nogle kan lide det andre kan ikke. Til tider godt, til tider skidt, men man er aldrig i tvivl om hvor jeg står eller hvad min holdning er.

Antallet af posts angiver bare antallet af : Ja svar på indlæg.

Men det ændrer ikke på min personlighed og ej heller på det faktum at jeg synes der findes mange klaphatte på nettet og at der også er folk der mener jeg er en klaphat, but I don´t care - min identitet og integritet ændres ikke grundet andres syn på min netetikette.

Når nogen så forsøger at belære mig om forskellen i den almene anvendelse af betegnelserne Prognose kontra Postulat og det blot er et klip fra 1. sætning fra Google, så kan jeg kune smile lidt og få lidt underholdning i eftermiddagstimerne. Men der er jo nogle der ikke er klogere, sådan er livet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:
Pt har du ikke lært mig ret meget andet end hvor utroligt trivielt det er at debatere med arrogante mennesker.

Det skulle du så bare have overvejet inden du skrev sætningen på side 2.

PS og slå så op i ordbogen og se i hvilken kontekst (kan bl.a. læres ud fra synonymer der kædes sammen med ordet) ordet Prognose anvendes og gerne det samme med Postulat og så læs mit indlæg igen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Okay, det er helt i orden, jamen selvfølgelig er der nogen der tjener på det, alt andet er umuligt. Jeg mener bare at et projekt som dette hvor det lyder til at være en 20 årig målsætning i en verden i forandring, der vil det i mine øjne være dumt at fokusere på et lokkemiddel på 1000% om 20 år og gå med i det af den grund.

Jeg tjener selv penge når folk hjælper igennem mit, at jeg så bruger pengene på at smide videre i støtte er så en anden sag. Vi laver selv en lang række projekter og har været i mere end 50 lande pt.

Jeg kan naturligvis kun være enig i at en 20årig investerings horisont under normale omstændigheder vil være alt for usikkert til det giver mening at beskæftige sig med. Jeg forestiller mig at den typiske "køber" til et projekt som det her, er privat personer, hvor driftkraften bag købet langt hen af vejen er en grad af godgørenhed. Lidt ala "Mirko lån" koncptet. De penge der investeres er nok så relativt små, så man som "investor" ikke har nogen forventninger om at blive rig alligevel. Muligheden for lidt afkast, skal blot ses som en ekstra gulerod.

Hvis man tænker dette som en "native" investering, på lige fod med aktier, ædelmetaller osv, så er jeg også lidt mere tvivlende. Men hvis målet er mange små ordre, i stedet for færre store, så tror jeg faktisk konceptet holder.

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Når nogen så forsøger at belære mig om forskellen i den almene anvendelse af betegnelserne Prognose kontra Postulat og det blot er et klip fra 1. sætning fra Google, så kan jeg kune smile lidt og få lidt underholdning i eftermiddagstimerne. Men der er jo nogle der ikke er klogere, sådan er livet.

Hvis det gør din dag bedre, så bruger jeg gerne 4, 5 eller 115`ende hit. Det ændrer bare ikke rigtig på betydningen af ordet. Faktum er jo at du udtalte dig meget skråsikkert omkring eksistens berettigelsen af dette projekt, på trods af at dette for dit vedkommende, var grebet ud af den blå luft. Det må du så kalde lige præcis hvad du har lyst til.

Du er meget velkommen til at forsøge at argumentere for at brugen af ordet "prognose" var forkert i den pågældende kontekst.

 

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi en ny dag, efter gårddagens heftige debat. Lad os prøve at holde os til emnet og ikke gå ud i alle mulige tangenter, det er tydeligvis et følelsesladet emne :)

Hvis I har yderligere spørgsmål eller kommentarer så få dem endelig på bordet, og det gælder også dem der ikke har blandet sig i debatten indtil videre :)

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)