Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i Afrikansk træ-industri gennem MLM

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:

Det er en meget interessant holdning, du og andre kommer med. Dvs i mener at godgørenhed udelukkende skal ske pga 100% uvildig interesse i at hjælpe andre.

Svært at se hvad du svarer på og hvem du svarer, men er det mig, så er din oversættelse af mit indlæg ikke korrekt.

Jeg er heller ikke enig med dig i dine fakta, og problemet er jo ikke at der går penge til lønninger og markedsføring, men mere hvor stor en del af ens donation der rent faktisk går til nødhjælpen. Det er også vigtigt at vide hvad det er for noget pengene bruges til, er det mad, hvor kommer det så fra...overskudslagrer som i bund og grund ikke er egnet til de sultne børn. Jeg mener det var Svenning Dalgaard deri forbindelse med katatrofen i Japan var fremme og fortælle at man havde fået fløjet legetøj ind med pædagoger til at lære børnene hvordan det skulle bruges, det er sgu ressourcespild så det vil noget.

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobN:
Men det giver selvfølgelig ikke grønt græs til dyrene i Afrika.

Det er selvfølgelig en ting, en anden er arbejdspladserne man skaber.

Har du noget link og hvad er min. investeringen ?

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Storm:
Det ene postulat er vel lige så godt (eller dårligt) som det andet. Hvad det har at gøre med at være visionær har jeg meget svært ved at se Smile

Det er muligvis fordi du ikke kan se hvor tanken eventuelt kan bære hen, derfor mit postulat om at du ikke er særligt visionær.

Jeg kloger mig aldrig på andres bekostninger, og jeg vil helst undgå debattører af din slags, da de debatterer for egoets skyld og som regel uden substans når alt kommer til alt.

Men for en enkelt gang skyld skal jeg give gerne blive konkret med min tanke omkring det at samle flasker, nødhjælp og være visionær.

Eksempel på vision:

Hvis man som ildsjæl vil gøre noget spektakulært i forhold til at hjælpe med plantning af træer i Afrika, så kunne man gå en helt anden vej, hvilket kunne skabe massiv mediedækning.

1. Det er ikke ukendt at nogle scorer seriøst mange penge netto på at samle flasker.

2. Det er ikke ukendt at der er en voksende interesse i at fremme projekter der kan crowdfundes via sociale medier.

3. Det er ikke ukendt at danskere giver bidrag til Afrika hvert år.

Den visionære og den der har tid, laver så et sjovt sæt op, der beder folk om at samle 5 flasker hver dag i 30 dage og indsætte pengene på en konto tilhørende en fodn som før beskrevet, og hvis man kan få 100.000 mennesker til det, så er det edderhakkendemig mange træer i Afrika for det beløb.

Det er en happening som ville skabe mere omtale og virke mere positivt en at forsøge at sælge hjælp til selvhjælp via MLM.

Se det er i min verden visionært - om det er i din er jeg ligeglad med, men du havde ikke visionen - for ellers havde du ikke svaret som du gjorde... Kloge Åge Smile

 

Det er pudsigt, for faktisk har jeg det på samme måde. Den eneste grund til at jeg responderede på dit indlæg var at jeg fandt din tone over for trådstarter, relativt provokerende.

Du påstår at du ikke "kloger dig på andres bekostning" men du holdte dig ikke for god til på nedladende vis at kommentere min brug af ordet prognose, på trods af at denne var ganske korrekt.

Jeg har læst dine "visionærer" tanker, og jeg må indrømme at jeg ikke kan gennemskue om du er seriøs eller ej. Jeg finder det ingenlunde visionært, og at kategorisere sin egen "ide" som værende visionær er måske også lige selvophøjende nok. Men anyway, tak for "snakken"

Til trådstarter, jeg synes det er en spændende ide, og lidt i trit med mirkolån, så er det sandsynligvis den slags der skal til for at skabe interesse for at "investere" i den del af verden.

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:
Til trådstarter, jeg synes det er en spændende ide, og lidt i trit med mirkolån, så er det sandsynligvis den slags der skal til for at skabe interesse for at "investere" i den del af verden.

Mange tak !

Dog sammenblander du vist Martin Slot og Entrepreneur - Jan

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:
Det er en meget interessant holdning, du og andre kommer med. Dvs i mener at godgørenhed udelukkende skal ske pga 100% uvildig interesse i at hjælpe andre.

JA

Forleden var jeg inde efter antibiotika på Steno apoteket ved Hovedbanegården i København. Der var en del der ventede og der var en ekspedition der tog lang tid. Jeg stod ved siden af og kunne se at det drejede sig om at manden manglede 1½ krone.

Han kunne ikke få medicinen uden den 1½ krone og det var virkeligt pinligt, der stod et menneske der endevendte lommer i jakker og bukser og ikke havde betalingskort, og som ikke kunne få medicin fordi han manglede 1½ krone. Ikke noget med at de fra Apoteket sagde det går nok, værsgo..næ nej der skulle fandme falde 1½ krone!

Jeg gav naturligvis manden de 1½ krone, da jeg ikke kunne tåle at se ydmygelsen fortsætte - det gjorde jeg 100% af hjertet -da jeg ikke kender manden og sikkert aldrig ser ham igen.

Da jeg tegnede første Plus abonnement her, der gjorde jeg det også grundet hjælp til Haiti, Jeg fik aldrig den lovede bog der fulgte med og har ikke brugt de gode tilbud der følger med, og da jeg blev træt af at vente på den, så bad jeg kundeservice sende den til en anden, om hun fik den ved jeg ikke - hun sagde ihvertfald aldrig tak.

Sådan er verden så forskellig.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Storm:

Det er en meget interessant holdning, du og andre kommer med. Dvs i mener at godgørenhed udelukkende skal ske pga 100% uvildig interesse i at hjælpe andre.

Svært at se hvad du svarer på og hvem du svarer, men er det mig, så er din oversættelse af mit indlæg ikke korrekt.

Jeg er heller ikke enig med dig i dine fakta, og problemet er jo ikke at der går penge til lønninger og markedsføring, men mere hvor stor en del af ens donation der rent faktisk går til nødhjælpen. Det er også vigtigt at vide hvad det er for noget pengene bruges til, er det mad, hvor kommer det så fra...overskudslagrer som i bund og grund ikke er egnet til de sultne børn. Jeg mener det var Svenning Dalgaard deri forbindelse med katatrofen i Japan var fremme og fortælle at man havde fået fløjet legetøj ind med pædagoger til at lære børnene hvordan det skulle bruges, det er sgu ressourcespild så det vil noget.

 

Beklager, jeg fik ikke citeret korrekte.

Det jeg kommenterede på var den sidste del af dit indlæg, hvor du skrev at den slags skulle gøres af et renthjerte. Det var det jeg stillede spørgsmålstegn ved.

Vi er naturligvis helt enige i at balance gangen består i hvor stor en procentdel der bliver "ædt" af administration. Det lød blot på dig som at du stemplede projektet som værende dårligt alene på det grundlag at der var nogen der skulle tjene på det. Det var det jeg var uenig i.

Jeg synes netop tanken om at understøtte Afrika ved at få folk til at investere i projekter med mulighed for afkast, er super god. Men jeg har tydeligvis misforstået dig.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:
Jeg har læst dine "visionærer" tanker, og jeg må indrømme at jeg ikke kan gennemskue om du er seriøs eller ej. Jeg finder det ingenlunde visionært, og at kategorisere sin egen "ide" som værende visionær er måske også lige selvophøjende nok. Men anyway, tak for "snakken"

Jeg er selvophøjende - det er korrekt. Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Storm:
Det er en meget interessant holdning, du og andre kommer med. Dvs i mener at godgørenhed udelukkende skal ske pga 100% uvildig interesse i at hjælpe andre.

JA

Forleden var jeg inde efter antibiotika på Steno apoteket ved Hovedbanegården i København. Der var en del der ventede og der var en ekspedition der tog lang tid. Jeg stod ved siden af og kunne se at det drejede sig om at manden manglede 1½ krone.

Han kunne ikke få medicinen uden den 1½ krone og det var virkeligt pinligt, der stod et menneske der endevendte lommer i jakker og bukser og ikke havde betalingskort, og som ikke kunne få medicin fordi han manglede 1½ krone. Ikke noget med at de fra Apoteket sagde det går nok, værsgo..næ nej der skulle fandme falde 1½ krone!

Jeg gav naturligvis manden de 1½ krone, da jeg ikke kunne tåle at se ydmygelsen fortsætte - det gjorde jeg 100% af hjertet -da jeg ikke kender manden og sikkert aldrig ser ham igen.

Da jeg tegnede første Plus abonnement her, der gjorde jeg det også grundet hjælp til Haiti, Jeg fik aldrig den lovede bog der fulgte med og har ikke brugt de gode tilbud der følger med, og da jeg blev træt af at vente på den, så bad jeg kundeservice sende den til en anden, om hun fik den ved jeg ikke - hun sagde ihvertfald aldrig tak.

Sådan er verden så forskellig.

 

Jeg skriver i øst og du svarer i vest. Med ovenstående beretning vil du fortælle hvad?

Er budskabet at man kun skal og må deltage i godgørende formål hvis ikke man selv på nogen måde lukrerer på det?

Jeg synes det var et fint gestus at betale for vedkommende foran dig. Jeg håber at jeg selv ville have ageret på samme måde i samme situation (ommed jeg ikke har været der). Jeg kan dog ikke se hvordan det er relevant for debatten.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:

Kan du ikke vende dig til at bruge svar knappen så det fremgår hvad du svarer på og hvem du svarerCool

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jarl.lundin:

JakobN:
Men det giver selvfølgelig ikke grønt græs til dyrene i Afrika.

Det er selvfølgelig en ting, en anden er arbejdspladserne man skaber.

Har du noget link og hvad er min. investeringen ?

Prøv at google "teaktræ investering indonesien" - der er nogle forskellige.

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)