Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LEVER vi på en LØGN?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens L. More:
Verdens politikerne ønsker åbenbart ikke at tage deres ansvar for at have ført os ud på afgrundens rand. Det er politikerne (som vi selv, i de vestlige demokratier, har valgt) som har ansvaret for de nuværende ekstreme gældsproblemer landene og verden står overfor.

Det er da en usædvanlig gang sludder.

Kan du på verdensplan bare nævne 5 statsledere der har fingrene så meget i substansen at man kan sige at de har en del af skylden?

Statslederne er bare budbringere - det burde da være åbenlyst for enhver der ved lidt om hvordan love og forslag bliver til.

Og Jesus var ikke en leder..btw  - i en forstand hvor han fortjener dit udsagn Smile

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 10:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jens L. More:
Må jeg spørge hvorfor?

Fordi Jesus ikke har levet og derfor ikke kan stå bag noget som helst citat. 

Det er det jeg tror. Du tror noget andet, men der må være enighed om at citater fra mennesker (vi alle ved har levet) er de mest troværdige.

At du tror på Jesus er helt ok, men der er altså ikke alle der gør det samme :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14

Jeg er Jens, som du ved, enig i at det KAN se sort ud, men jeg er her, helt som i tidligere tilsvarende disktutioner, langt fra modig nok til at sige, f.eks hold dig helt væk fra aktier.

Undervægt måske, men vi er meget langt fra et overpriset aktiemarked, virksomheden producerer stadigt i vidt omfang pæne resultater.

Nu fik vi så positiv vækst - og tilmed rettet det forrige kvartal væk fra negativ - så YES IS NOT ALL LOST

Husk også, at helt som "løgnerne" (og jeg er ikke helt uenig) arbejder på at tale vækst og investering frem, så kan sortseere også tale den ned - effekten er modsatrettet, men den ene med fuldstændig sikkerhed for egen mening er ikke bedre end den anden

"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work"
Thomas Edison

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:55

Hej Magnus

Tak for dit svar, og jeg er fuldstændig enig med dig i, at religion ingen mening giver i denne debat. Og jeg undrer mig over, at du føler dette. 

Jeg citerede blot for mig én af verdens mange store ledere. Ligesom jeg har citeret Abraham Lincoln, Albert Einstein etc. etc.

Jesus var et menneske som du og jeg. Han var tro overfor de værdier, han stod for. Han turde vove sit eget mod, og endte med at være villig til at gå i døden for de værdier, han troede på.

Kristendommen og hermed religionen som vi kender den i dag opstod ca. 300 år efter Jesus' død, hvor kirken i deres misforståede søgen efter magt og indflydelse har misbrugt mange af de værdier, som Jesus rent faktisk stod for. (Og det er vist en hel anden debatSmile). I Danmark kom religionen først til landet i år 976-980, hvor Vikingekongen Harald Blåtand indførte kristendommen.

For mig er en stor leder bl.a. kendetegnet ved, at vedkommende har bidraget til fællesskabet med værdiskabelse og værdier som eftertiden stadig efterlever/diskuterer/har holdninger til. Og her ca. 2.000 år efter hans død er Jesus, og de værdier han står for, stadig vigtig for nogle milliarder mennesker. Det er da meget godt gået, da han jo mere eller mindre kun havde 12 disciple, der troede på ham, da han levede. Han er desuden baggrunden for verdens til dato mest læste og mest solgte bestseller (biblen).

Så ja, for mig er Jesus én af verdens største ledere verden har set - måske den største.

Han måtte ihvertfald godt lede min virksomhedSmile

Gad vide hvor mange af nutidens ledere, der vil kunne huskes og tales om i år 2.211? 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:05

Husk også, at helt som "løgnerne" (og jeg er ikke helt uenig) arbejder på at tale vækst og investering frem, så kan sortseere også tale den ned - effekten er modsatrettet, men den ene med fuldstændig sikkerhed for egen mening er ikke bedre end den anden

Hej Cookie

Tak for dit/dine svar. Og tak for at gøre mig opmærksom på evt. sortseer effekt. Dette er absolut ikke min mening, tværtimod forsøger jeg at fortælle, at alle markeder har fantastiske muligheder. Dette glemmer vi ofte når "panikken" indtræder.

Jeg opfatter mig faktisk som en meget optimistisk person, og søger kun at bidrage til, at sandheden er åben for alle, så vi hver især har mulighed for at træffe egne valg bedst muligt.

Og et fantastisk citat fra Thomas Edison - som også er en af verdens store ledere.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:30

Jens L. More:
Jesus var et menneske som du og jeg. Han var tro overfor de værdier, han stod for. Han turde vove sit eget mod, og endte med at være villig til at gå i døden for de værdier, han troede på.

Jeg er ked af at skrive det Jens, men du er altså ude på dybt vand med et postulat som dette.

Du skriver at religion ikke giver nogen mening i debatten, og det er jeg enig i, men at du herefter så forsøger at skrive noget som om det er dokumenteret omkring Jesus, det er helt sort.

I mine øjne har alle ret til sin overbevisning, men når folk der ellers har en interessant tilgang til emner som de er passionable omkring, pludseligt bliver selvudnævnte eksperter i noget så udokumenteret som Jesus´s liv, så kækker filmen i mine øjne.

Kan du ikke holde dig til forudsigelser og meninger til finansmarkedet, så jeg fortsat kan læse dine indlæg? Smile

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 10:34

Entrepreneur - Jan:
Kan du ikke holde dig til forudsigelser og meninger til finansmarkedet, så jeg fortsat kan læse dine indlæg? Smile

Hej Jan

Tak for dit svar.

Du skal være mere end velkommen til at læse mine indlæg, hvis du på nogen måde føler, du får udbytte af dem.

Jeg vil også love dig, at jeg ikke ønsker at sætte begrænsninger på mine indlæg, og vil også fremover citere fra de mennesker, jeg mener kan bidrage til debatten. Dét er for mig frihed og åbenhed, som er nogle af de værdier jeg sætter højest, og som jeg ikke ønsker at gå på kompromis med. 

Kærlighed handler ikke om, at vi alle skal være enige om altSmile

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:45

Jens L. More:

Entrepreneur - Jan:

Hej Jan

Tak for dit svar.

Du skal være mere end velkommen til at læse mine indlæg, hvis du på nogen måde føler, du får udbytte af dem.

Jeg vil også love dig, at jeg ikke ønsker at sætte begrænsninger på mine indlæg, og vil også fremover citere fra de mennesker, jeg mener kan bidrage til debatten. Dét er for mig frihed og åbenhed, som er nogle af de værdier jeg sætter højest, og som jeg ikke ønsker at gå på kompromis med. 

Kærlighed handler ikke om, at vi alle skal være enige om altSmile

Godt ord igen Master Fatman Big Smile

Ja lad os komme videre i livets lyksagligheder  fortsat god dag Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:26

Jens L. More:
Tak for dit svar, og jeg er fuldstændig enig med dig i, at religion ingen mening giver i denne debat. Og jeg undrer mig over, at du føler dette. 

Nu må du sgu lige beslutte dig. Føler hvad?

Jens L. More:
Jeg citerede blot for mig én af verdens mange store ledere. Ligesom jeg har citeret Abraham Lincoln, Albert Einstein etc. etc.

Det er vist lige at strække den, når du kalder Einstein en stor leder - til trods for din alternative definition af en leder.

Jens L. More:

Bortset fra den mindre detalje at hans eksistens aldrig er blevet bevist.

Jens L. More:
Han måtte ihvertfald godt lede min virksomhedSmile

Fuldstændig enig, men jeg ville langt hellere have ham i produktionsafdelingen på min vingård i Bourgogne.

Jeg har svoret aldrig at diskutere religion igen, men umiddelbart virker det som om, at det er dig, der lever på den største løgn.

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:33

Indlæg slettet

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)