Hej Magnus
Tak for dit svar, og jeg er fuldstændig enig med dig i, at religion ingen mening giver i denne debat. Og jeg undrer mig over, at du føler dette.
Jeg citerede blot for mig én af verdens mange store ledere. Ligesom jeg har citeret Abraham Lincoln, Albert Einstein etc. etc.
Jesus var et menneske som du og jeg. Han var tro overfor de værdier, han stod for. Han turde vove sit eget mod, og endte med at være villig til at gå i døden for de værdier, han troede på.
Kristendommen og hermed religionen som vi kender den i dag opstod ca. 300 år efter Jesus' død, hvor kirken i deres misforståede søgen efter magt og indflydelse har misbrugt mange af de værdier, som Jesus rent faktisk stod for. (Og det er vist en hel anden debat
). I Danmark kom religionen først til landet i år 976-980, hvor Vikingekongen Harald Blåtand indførte kristendommen.
For mig er en stor leder bl.a. kendetegnet ved, at vedkommende har bidraget til fællesskabet med værdiskabelse og værdier som eftertiden stadig efterlever/diskuterer/har holdninger til. Og her ca. 2.000 år efter hans død er Jesus, og de værdier han står for, stadig vigtig for nogle milliarder mennesker. Det er da meget godt gået, da han jo mere eller mindre kun havde 12 disciple, der troede på ham, da han levede. Han er desuden baggrunden for verdens til dato mest læste og mest solgte bestseller (biblen).
Så ja, for mig er Jesus én af verdens største ledere verden har set - måske den største.
Han måtte ihvertfald godt lede min virksomhed
Gad vide hvor mange af nutidens ledere, der vil kunne huskes og tales om i år 2.211?